پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
مازیار جلوه روانشناس و مشاور، در خصوص ایجاد حال خوب بعد از شکست عاطفی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و بحث برانگیزترین موضوعاتی که جوانان امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند روابط عاطفی است.
شعار سال: یک روانشناس گفت: روابط عاطفی در عین حال که بسیار جذاب است می‌تواند خطرناک هم باشد.

مازیار جلوه روانشناس و مشاور، در خصوص ایجاد حال خوب بعد از شکست عاطفی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و بحث برانگیزترین موضوعاتی که جوانان امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند روابط عاطفی است.

جلوه بیان کرد: روابط عاطفی در عین حال که بسیار جذاب است می‌تواند خطرناک هم باشد و آنچه که آشکار است هدف هر فردی برای شروع آن آرامش، لذت، تفاهم، شور، همفکری و ازدواج است و هر دختر و پسری دیر یا زود وارد آن خواهند شد.

این روانشناس گفت: دلیل بحث برانگیز بودن این ارتباط می‌تواند چرایی تجربه شکست‌های عاطفی باشد، موضوعی که روانشناسان و متخصصین را بر آن داشته است که چارچوب کاربردی در اختیار افراد قرار دهند.

وی تصریح کرد: اولین پیشنهاد برای مقابله با شکست عاطفی، مشاوره با یک درمانگر صاحب صلاحیت است. در فرآیند تجربه این مرحله از زندگی، افراد محتمل آسیب‌های روانی از جمله افسردگی، اضطراب، وسواس، پرخاشگری و ... است.

جلوه افزود: همچنین شاهد آسیب‌های جسمی و رفتاری همچون افت عملکرد تحصیلی و شغلی خواهند بود بنابراین برای پیشگیری از به وجود آمدن و شدت آن‌ها نیازمند کمک تخصصی هستیم.

این روانشناس اظهار داشت: از دیگر راهکار‌های مهم برای مقابله با شکست عاطفی که افراد می‌توانند انجام دهند، سوگواری عاطفی برای از دست دادن رابطه و جلوگیری از سرکوب احساسات منفی است.

وی با بیان اینکه مدیریت سبک زندگی سالم می تواند تاثیرات مثبت در این فرآیند داشته باشد گفت: اگر از راهکار‌های فردی خوابیدن بیش از اندازه، سیگار و دخانیات و غذا نخوردن و گرایش به رفتار‌های پرخطر باشد کاری از پیش نمی‌رود.

جلوه در ادامه بیان کرد: فرد با این روش بعد از مدتی درگیر اعتیاد می‌شود و یا بیمار‌های روحی و جسمی را تجربه خواهد کرد و در بهترین حالت شکست عاطفی را دوباره تجربه خواهد کرد.

این روانشناس در نهایت خاطر نشان کرد: این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به تغذیه سالم، خواب کافی، ورزش روزانه، تفریح، روابط اجتماعی با دوستان و همسسالان و انجام فعالیت‌های معنوی آرام بخش از آتیم‌های سبک زندگی سالم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1398، کدخبر: 6897592 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین