پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۳۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
هدایت خادمی در توئیتی اعلام کرد که “بیمه ایران در خوزستان اعلام نموده که بیمه ی سیل را نمی پذیرد ، بیمه ای ها فقط دست بگیر دارند وقتی بحث مسئولیت پیش بیاید کنار میکشند مگر هدف از تشکیل سازمان بیمه ای جز این است که در مواقع خطر و آسیب به کمک قشر آسیب دیده بیمه شده بشتابند؟جناب وزیر محترم اقتصاد لطفا دستور لازم را صادر فرمائید.

شعارسال: هدایت خادمی در توئیتی اعلام کرد که "بیمه ایران در خوزستان اعلام نموده که بیمه ی سیل را نمی پذیرد ، بیمه ای ها فقط دست بگیر دارند وقتی بحث مسئولیت پیش بیاید کنار میکشند مگر هدف از تشکیل سازمان بیمه ای جز این است که در مواقع خطر و آسیب به کمک قشر آسیب دیده بیمه شده بشتابند؟جناب وزیر محترم اقتصاد لطفا دستور لازم را صادر فرمائید”.

 در دنیای رسانه کلمات دارای بارمعنایی خاص خود هستند و اظهارات و برداشتهای مختلف از یک جمله می تواند تبعات خاص خودش را داشته باشد. گاهی سوءبرداشتهایی که سهواً انجام می شود توانایی جابجایی واقعیت را دارد و گاهی که عمداً انجام می شود به دلیل پوشش دادن ضعفی در عملکرد است. دوسال پیش بیمه ایران با درجه توانگری 4 از بیمه مرکزی کارت زرد دریافت کرد. داشتن سطح توانگری 4 در صنعت بیمه به این معنی است که این شرکت های بیمه ای علاوه بر بهتر کردن وضع مالی و افزایش سرمایه، ملزم به کاهش صدور بیمه نامه، عدم ارائه پاداش به مدیران و خودداری از سرمایه گذاری در بخش‌های کم بازده هستند. زیان 3400 میلیارد تومانی بیمه ایران مهمترین عامل در به دست آوردن این کارنامه ضغیف بیان شد. بیمه ای که طبق قانون باید به عنوان تنظیم کننده ی بازار پیش قراول باشد با مدیریت ضعیف همچنان در انتظار تحول به سر می برد.

حالا و در شرایطی که بیمه های مختلف در مناطق سیل زده مکلف به ارائه خدمات هستند پر رنگ و یا بالعکس جلوه دادن برخی از اظهار نظرها حرفه ای و جالب نیست و البته این موضوع از نگاه رسانه ها پنهان نمی ماند هدایت خادمی نماینده ی مجلس که به تازگی با هیئت مدیره ی بیمه ایران دیدار و گفتگو داشته در توئیتی اعلام کرد که "بیمه ایران در خوزستان اعلام نموده که بیمه ی سیل را نمی پذیرد ، بیمه ای ها فقط دست بگیر دارند وقتی بحث مسئولیت پیش بیاید کنار میکشند مگر هدف از تشکیل سازمان بیمه ای جز این است که در مواقع خطر و آسیب به کمک قشر آسیب دیده بیمه شده بشتابند؟جناب وزیر محترم اقتصاد لطفا دستور لازم را صادر فرمائید”.

پیام این توئیت آنقدر آشکار است که نیازی به توضیح ندارد اما در برخی رسانه ها این طور تعبیر شده که این نماینده ی مجلس از اقدامات صورت داده ی بیمه ی ایران تقدیر و تشکر کرده و مدیران این بیمه نیز واکنشی به این سوء برداشت آشکار نکردند. البته می توان با مقدمه ای که درباره ی بیمه ایران گفته شد نتیجه ی لازم از روند مذاکرات دو طرف را به وضوح دریافت کرد اما چرا در شرایطی که نیاز به حضور پررنگ این بیمه ی دولتی در مناطق سیل زده وجود دارد از انجام آن کوتاهی می کنند و چرا در قبال این کوتاهی سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت دارند؟ بهتر بود مدیران بیمه ایران قبل از مصادره به مطلوب کردن توئیت هدایت خادمی کمی درباره ی آثار این وارونگی می اندیشیدند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نبض خبر،تاریخ انتشار : 5اردیبهشت 98، کد خبر:www.nabzebaazaar.com ، 13560

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین