پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
زمانی که قیمت ارز به صورت افسارگسیخته بالا رفت قانونی در وزارت بهداشت تصویب شد که به دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج کشور این اجازه را میداد تا بعد از گذراندن فقط 36 یا 72 واحد به انتخاب خودشان وارد یکی از دانشگاه های ایران شوند و ادامه تحصیلشان را در ایران بگذرانند. همزمان با تصویب این قانون دریایی از رانت و رابطه بازی در پذیرش این دانشجویان بوجود آمد و کسانی که از رابطه قوی تری برخوردار بودند با شرایط ساده تری موفق به اخذ انتقالی شدند. دانشجویانی که تعداد زیادی از آنها از وابستگان به مسئولین و دارای ژن های مرغوب هستند.
شعار سال: زمانی که قیمت ارز به صورت افسارگسیخته بالا رفت قانونی در وزارت بهداشت تصویب شد که به دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج کشور این اجازه را میداد تا بعد از گذراندن فقط 36 یا 72 واحد به انتخاب خودشان وارد یکی از دانشگاه های ایران شوند و ادامه تحصیلشان را در ایران بگذرانند. همزمان با تصویب این قانون دریایی از رانت و رابطه بازی در پذیرش این دانشجویان بوجود آمد و کسانی که از رابطه قوی تری برخوردار بودند با شرایط ساده تری موفق به اخذ انتقالی شدند. دانشجویانی که تعداد زیادی از آنها از وابستگان به مسئولین و دارای ژن های مرغوب هستند.

 وزارت بهداشت که با این قانون، درآمد هنگفتی از محل دریافت شهریه های نجومی از این دانشجویان به جیب زد یک پاس گل هم به شرکت های اعزام دانشجو داد که بتوانند با تبلیغات اخذ انتقالی به داخل، جوانان مردم را اغوا کنند و آنها را هواپیما پشت هواپیما به خارج کشور اعزام کنند. دلالان کارکشته صنعت اعزام دانشجو با روابط نزدیکی که در دانشگاه های خارجی داشتند توانستند یک سونامی راه بیندازند. تا حدی که برخی دانشگاه های خارجی بویژه در کشور روسیه فقط در یک سال به میزان کل ظرفیت دانشگاه های ایران دانشجو پذیرش کردند.

 بعد از تصویب قانون ورود با 36 واحد اعتراضاتی از سوی فعالین صنفی در ایران شکل گرفت که منجر به صدور بخشنامه ای از سوی قاضی زاده هاشمی شد و اخذ انتقالی به داخل مشروط به آن شد که شروع به تحصیل در خارج قبل از ژانویه 2019 باشد. اتفاقی که به اشتباه یک موفقیت در جهت سد راه ورود بی حساب و کتاب دانشجویان بدون کنکور خارج کشوری قلمداد شد اما یک نیرنگ بزرگ بود. چراکه با وجود این قانون هم تعداد بسیار زیادی از افراد توانستند کنکور را به راحتی دور بزنند تا حدی که بنا به اعلام رسمی وزارت بهداشت فقط در سال 97 تعداد 1400 نفر از این دانشجویان به دانشگاه های داخل منتقل شدند و البته شاید آمار واقعی بسیار بیشتر باشد. علاوه بر این 1400 نفر تعداد بالایی از افراد نیز در صف ورود به داخل هستند چراکه هنوز تعداد واحدهای گذرانده آنها به 36 یا 72 واحد نرسیده است.

علاوه بر این افراد که تحصیلشان قبل از ژانویه 2019 شروع شده وزارت بهداشت در حرکتی خلاف قانون و مغایر با آیین نامه وزیر پیشین به چندهزار نفر دیگر نیز برای دور زدن کنکور و ورود ناعادلانه به دانشگاه های ایران چراغ سبز نشان داده است. افرادی که شروع به تحصیلشان قبل از ژانویه 2019 نبوده اما در سال 2018 دوره پیش دانشگاهی و زبان آموزی موسوم به پادفک که مقدمه شروع به تحصیل است را آغاز کرده اند. این افراد که تعدادشان بیش از 10 هزار نفر می باشد همان کسانی هستند که درست در ایام تلاطم قیمت ارز و هنگامی که دلار دورقمی شده بود با اغوای شرکت های اعزام دانشجو و البته هماهنگی و قول مساعد اولیه برخی مسئولین در وزارت بهداشت به خارج کشور رفتند تا با گذراندن تعداد اندکی واحد درسی به داخل منتقل شوند درحالیکه طبق قانون چنین امکانی برای آنها فراهم نیست. شاید در آن ایام کسی وجود نداشته باشد که پیامکی از دلالان اعزام دانشجو دریافت نکرده باشد.

اگر علاوه بر دانشجویانی که با استفاده از قانون ناعادلانه وزیر سابق بهداشت به ایران آمده اند و خواهند آمد به دانشجویان پادفک 2018 هم اجازه انتقالی داده شود رسما به اندازه چند سال ظرفیت ورودی کل دانشگاه های ایران توسط دانشجویانی تکمیل شده که کنکور را دور زده اند و با پول این صندلی ها را خریده اند. صندلی هایی که متعلق به دانش آموزان درمانده ایست که در مناطق محروم مشغول جنگ با غول کنکور هستند. کسانی در آق قلا، گمیشان، پلدختر و معمولان که آب کتابهایشان را برده اما حتی تاریخ کنکور نیز برایشان تغییر نمیکند. قوانین به نفع ژن های خوب در حال تصویب است و مقابله با آن نیاز به یک عزم همگانی برای آگاهی بخشی دارد. با انتشار این مطلب در مقابله با این اختاپوس فساد و اقیانوس رانت سهیم باشید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین