پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
نحوه مقابله با سیل در اتریش و مهار آن توسط دیوار هیدرولیکی و دیوار ضد سیل را می توانید در ویدئوی زیر ببینید .جلوگیری از ورود سیل به شهر توسط دیوار ضد سیل متحرک در سال 2013 ساخته شد و به طور موفقی از ورود آب به خانه ها جلوگیری کرده است.
شعار سال :سیل در اتریش و مهار آن توسط دیوار هیدرولیکی و دیوار ضد سیل؛ جلوگیری از ورود سیل به شهر/ این دیوار ضد سیل متحرک در سال 2013 ساخته شد و به طور موفقی از ورود آب به خانه ها جلوگیری کرده است.
سیل می تواند یکی از ویرانگرترین بلایای طبیعی باشد که هر ساله صدها هزار نفر را به کام مرگ می کشد. اما مهندسان اتریشی، با ایجاد دیوارهای خاص که کاملا قابلیت جابجایی دارند، قادر شده اند میلیون ها گالن آب را مهار و این مشکل را حل کنند!
این دیوار فولادی نسبتا نازک که می تواند 15 فوت از آب را در خود جای داده و از تخریب خانه ها جلوگیری کند، نمونه ای از یک مهندسی کامل به شمار می رود. در سال 2013، بسیاری از کشورهای اروپایی از سیلاب های شدید رنج می بردند، و ویدئو زیر نشان می دهد که چگونه شهرداری ماخلند با استفاده از این دیوار هیدرولیکی شهر را حفاظت می کند. 

تعداد بازدید : 72

به نظر غیر ممکن می‌رسد، اما برخی تکنیک های مهندسی به دیوار نازک اجازه می‌دهند که فشار را از روی آب عقب نگه دارد! در این طرح که اساسا یک طرح عمودی معلق است، هر پست در یک سطح بتنی بزرگ و آلومینیوم قرار داده می‌شود که ۵ متر در خاک فرو رفته است. وقتی وزن بسیار زیاد آب باعث ایجاد فشار بر روی دیواره می‌شود، نیرو از طریق پست‌های آلومینیومی به یک پایه قوی‌تر منتقل می‌شود. این دیوارهای قابل‌حمل بخشی از سد Machland greater هستند که ۷۰ کیلومتر در امتداد ساحل و دشت‌های سیلابی امتداد دارد.
اگر در ویدئو بالا بیشتر دقت کنید، در سمت راست، متوجه برخی از صاحبخانه های بدشانس می شوید که از این دیواره محافظ بهره ای نمی‌برند و در عوض، خانه‌هایشان با آب پر می شود!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک،تاریخ انتشار:6 فروردین1398،کدخبر:2912،tabnakjavan.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین