پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کارشناسان حوزه انرژی معتقدند ترکیه عمده نیازمندی خود در زمینه انرژی و نفت را از طریق داعش به دست می آورد.

شعار سال: روزنامه کمسمولسکایا در گزارشی با بیان اینکه سابق براین ترکیه بیشترین نیازمندی انرژی خود را از طریق روسیه تامین می کرد نوشت: اکنون یک کشور مرموز جای روسیه را گرفته است که این کشور در واقع همان داعش است.

این روزنامه در گزارشی به قلم میخاییل دلیاگین، دکترای اقتصاد و کارشناس نوشته است طبق داده‌های کارشناسان، روسيه بزرگترین فروشنده مواد انرژی‌زا به ترکیه بوده است اما همزمان گفته مي‌شود داعش از این لحاظ پس از روسيه در جای دوم قرار دارد.

این کارشناس مدعی شده است که ترکیه اسناد خرید و فروش نفت و سایر محصولات مرتبط با آن را با این عنوان ضبط کرده که نشان می دهد از قرار تجارت نفتی با "دولت اسلامی" تحت این عنوان استتار شده است.

محاسبه نشان می‌دهد این گروه حداقل 40% مواد انرژی‌زا ترکیه را تأمین می‌کند. این واقعیات نشان می‌دهد "کشور مرموز" شریک تجاری اصلی ترکیه است. این امر از بسیاری لحاظ نتیجه حمایت مقامات ترک از تروریست‌های اسلام گراهای عراق و سوریه و شدت یافتن همکاری آنها با داعش و ارتباط در حوزه انرژی در کردستان عراق بوده است.
به این ترتیب، خشونت جاری در خاورمیانه و خرید "نفت خونین" از "داعش" برای تراز انرژی ترکیه اهمیت عاطفی دارد. این امر بطور قانع کننده جهتگیری نه تنها ضد روسيه بلکه ضد غرب رژیم اردوغان را توضیح می‌دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 5 تیر 95 ، کد مطلب: 5665019: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین