پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
مدیرعامل هلدینگ بهفار در واکنش به برخی اخبار منتشر شده درباره میزان ارز دولتی دریافت شده توسط شرکت بهستان دارو از زیرمجموعه‌های این هلدینگ طی یادداشتی توضیحاتی را ارائه کرد.

شعارسال: مدیرعامل هلدینگ بهفار در واکنش به برخی اخبار منتشر شده درباره میزان ارز دولتی دریافت شده توسط شرکت بهستان دارو از زیرمجموعه‌های این هلدینگ طی یادداشتی توضیحاتی را ارائه کرد.

 متن کامل یادداشت دکتر پیام دیندوست که برای فانا ارسال شده به شرح زیر است:

«ما را سریست با تو که گر خلق روزگار/دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم

ما خود نمی‌رویم دوان در قفای کس/آن می‌برد که ما به کمند وی اندریم»

سعدی

همکاران خوب و ‌پرتلاشم در بهستان‌ دارو

این روزها آمار تخصیص ارز ۱۳ ماهه از ابتدای فروردین ۱۳۹۷ تا اردیبهشت ۱۳۹۸ دست به دست می‌شود و ما به خود می‌بالیم که در سالی پر التهاب، با همه تحریم‌های بانکی توانستیم از ۱۵ شرکت برتر آمریکایی، اروپایی و ژاپنی داروهای موردنیاز بیماران ایرانی را فراهم کنیم.

در اوج مشکلات ناشی از تحریم‌ها، بیش از ۲۸۰ میلیون دلار دارو برای مملکتمان فراهم کردیم که هر جعبه آن با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده رسید و هنوز آن‌قدر داروهای ما در انبارهای پخش‌های سراسری ذخیره هست که تا چند ماه دیگر خیال بیماران راحت باشد.

۲۲۰ قلم داروی حیاتی تامین کردیم که اگر هر کدام وارد نمی‌شد هزاران بیمار دردمند در داروخانه‌ها سرگردان می‌شدند.

۱۴.۵ میلیون جعبه داروی تخصصی به دست بیماران رساندیم که بیش از یک میلیون بیمار را در سال درمان می‌کند.

۳۵ میلیون دلار فراورده‌های خونی - که از پلاسمای تولیدی در ایران تهیه شده بود - وارد کردیم که هزاران کودک هموفیلی و نقص ایمنی خیالشان از بابت درمان آسوده باشد. (خاطرتان هست که در مراسم پایان سال، مادر آن سه کودک هموفیلی برای قدردانی با چه حالی سجده شکر به جا آورد؟)

یک میلیون دوز واکسن وارد کردیم تا کودکان ایرانی به آنفلوآنزا و ذات‌الریه و تبخال مبتلا نشوند.

۴۰۰ هزار بسته داروی پیوندی آوردیم که بیش از سه هزار بیمار پیوند کبدی و کلیوی حتی یک روز در سال گذشته کمبود داروی خود را احساس نکردند.

۵۵ نوع داروی درمان سرطان را برای بیش از ۲۰ هزار بیمار سرطانی تهیه کردیم.

تلاش شما، در سال قبل و امسال مضاعف است. تامین مالی برای بازپرداخت ۶۵ میلیون دلار بدهی ارزی مانده از سال ۹۶ با قیمت بالاتر از زمان واردات، عقد قرارداد با دو شرکت معظم جدید که حدود ۵۰ میلیون دلار به واردات در سال ۹۷ اضافه کرد (این مقدار واردات قبلا توسط شرکت‌های دیگر داخلی انجام می‌شد)، ثبت و واردات ۱۶ داروی جدید که ۶.۵ میلیون دلار ارزبری داشت، واردات ۳۵ میلیون دلار محصولات پلاسمایی که به‌دلیل مشکلات مالی مراکز جمع‌آوری پلاسما مسوولیت آن با شما بود و واردات حدود ۱۰ میلیون دلار داروی تخصصی که در داروسازی بهستان تولید نهایی و به بازار عرضه شد.

شما به ماموریتی که داشتید عالی عمل کردید. هر آنچه که دولت خواست و مجوز داد، تامین کردید. با ارز نفتی که ثروت مردممان است موبایل، آدامس، سیگار و ماشین سواری نیاوردید. قیمت‌گذاری توسط مرجع قانونی انجام و با همان قیمت به مصرف‌کننده رسید. مسیر هر یک دلار از واردات شما از مرحله تخصیص تا ترخیص و فروش در نظام توزیع دارو که اتفاقا از شفاف‌ترین سیستم‌های توزیع در کشور است مشخص است. کافیست به آمارنامه رسمی دارویی و لیست کمبود‌ها در ۱۸ سال گذشته نگاهی بیندازند که کار سترگ شما را ببینند.

شما به حق برای «آنچه آمده‌ایم» کوشیدید. کماکان برای آنچه آمده‌ایم می‌مانیم و «ماندگار» می‌شویم.

دکتر پیام دیندوست


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ انتشار: 27اردیبهشت 1398 ، کدخبر:19449 www.phana.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین