پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
مدیرعامل شركت منابع آب و نیروی ایران گفت: 120 طرح مربوط به مهار آب و آبرسانی به زمین های اطراف در 12 استان مرزی كشور بر روی رودخانه ها اجرا شده است.

شعارسال: بهروز مرادی روز سه شنبه در جلسه بررسی عملیات احداث سد و نیروگاه سردشت افزود: این طرح ها به منظور رفع نیازهای مردم، مهار و هدایت منابع آبی و ایجاد اشتغال در این مناطق احداث شده است.

وی با اشاره به عملیات ساخت سد سردشت نیز اظهار داشت: تیم سازنده این سد توانست در مدت كمتر از سه سال این سد را به بهره برداری برساند كه قابل تقدیر است.

مرادی افزود: سردشت با احداث این سد و دریاچه زیبا و پلی كه بر روی آن احداث شده، هم اكنون به یكی از زیباترین شهرهای ایران تبدیل شده و 90 هزار هكتار جنگل و مناظر زیبای حاشیه سد، در كنار سایر پتانسیل های سردشت به زیبایی های این منطقه افزوده است.

وی با بیان اینكه طرح جامع گردشگری این شهر باید تهیه و توسط دولت و بخش خصوصی در آینده نزدیك اجرایی شود، افزود: نزدیكی این سد به مرز به عنوان یك فرصت بالقوه می تواند زمینه لازم برای صادرات برق بوجود آورده و ارزآوری خوبی برای كشور داشته باشد.

فرماندار سردشت نیز در این جلسه با تاكید بر جذب نیروهای بومی در پروژه سد سردشت و نیروگاه آن گفت: بهره گیری از شیلات و تولید آبزیان از سد سردشت نیز در كنار توسعه بخش كشاورزی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اقصی نخشی پور افزود: تصفیه خانه آب شرب شهرهای سردشت و ربط نیز با ظرفیت 495 لیتر در ثانیه برای افق سال 1425 به بهره برداری می رسد كه می تواند مشكل آب شرب این منطقه را برای بلند مدت تامین كند.

شهرستان مرزی سردشت با 385 هزار نفر جمعیت در 244 كیلومتری مركز آذربایجان غربی واقع است؛ این شهرستان مرزی 150 هزار هكتار مساحت دارد كه از این میزان 90 هزار هكتار را اراضی جنگلی تشكیل می دهد.

** 600میلیون مترمكعب آب به دریاچه ارومیه هدایت می شود

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شركت تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: می توان میزان 600 میلیون متر مكعب آب را به دریاچه ارومیه منتقل كرد كه در این زمینه نیازمند دستور مساعد رییس جمهوری هستیم.

محمد حاج رسولیها در آیین افتتاح سد سیلوه پیرانشهر افزود: با احتساب هزینه هایی كه در زمینه انتقال آب پروژه زاب به دریاچه ارومیه انجام شده بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این خطه در زمینه طرح های آب رسانی و زه كشی انجام شده است.

وی اضافه كرد: با احتساب هزینه های انجام شده برای طرح های حوضه سد سیلوه 2 هزار و 700 میلیارد تومان از این طرح ها به بهره برداری رسیده و 2 هزار و 300 میلیارد تومان از سرمایه گذاری انجام شده نیازمند دستور رییس جمهوری است تا در زمینه پرداخت مابه تفاوت ارز بتوان تمام شبكه های آبیاری زهكشی را كه در طرح های مرزی در غرب و شرق و شمال شرق سرمایه گذاری شده است، به بهره برداری رسانید.

حاج رسولیها با قدردانی از پیمانكاران و مشاوران طرح های اجرا شده در منطقه گفت: تمامی این عوامل نشان از عزم جدی همگان برای توسعه ایران اسلامی است.

وی با تاكید بر اینكه می توان استفاده مناسبی از سد در حوزه صنعت داشت، اضافه كرد: اولویت اصلی در این راستا باید جذب سرمایه گذار باشد.

سید علی ترابی، فرماندار پیرانشهر نیز در این نشست، افتتاح شبكه آبیاری چهار هزار هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان و خط لوله انتقال آب 22.4 كیلومتری را از بركات تلاش دولت تدبیر و امید بیان كرد و گفت: همه این طرح ها در راستای تحقق شعاری است كه توسط مقام معظم رهبری برای سال جدید برگزیده شده است.

وی پیرانشهر را یكی از زرخیزترین شهرهای كشور دانست و ادامه داد: خاك حاصلخیر، آب كافی و ظرفیت های گردشگری این شهرستان می تواند پتانسیلی برای توسعه اقتصادی منطقه باشد.

فرماندار شهرستان پیرانشهر رسانه ها را بال های توسعه منطقع دانست و گفت: رسانه ها می توانند با بازگو كردن ظرفیت های اقتصادی منطقه نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار و توسعه منطقه ایفا كنند.

حجت الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران روز /سه شنبه/ به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی وارد فرودگاه ماكو در شمال آذربایجان غربی شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 31اردیبهشت1398 ، کدخبر: 83322991: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین