پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۰۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
فتح شهر قعطبه مقدمه پاکسازی استان های اشغالی جنوب یمن است و به نتیجه رسیدن این عملیات سخت ترین ضربه را به نیروهای ائتلاف در نبرد ۵ سال گذشته وارد می کند.
شعارسال: نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی یمن از دو ماه قبل عملیات هوشمندانه را برای بازپس گیری مناطق اشغالی استان ضالع انجام دادند و تاکنون مساحت پاکسازی شده را به بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع رسانده‌اند.

رسیدن نیروهای یمنی به پشت دروازه‌های شهر استراتژیک «قطعبه» که از مهم‌ترین بخش‌های استان ضالع است یکی از پیروزی‌های چشمگیر در روزهای گذشته به شمار می‌آید که نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

«قعطبه»، قلب استان ضالع محسوب می‌شود و اگر نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی بتوانند کنترل این شهر را در دست گیرند و نیروهای ائتلاف را عقب برانند، راه برای بازپس گیری سایر نقاط اشغالی باز خواهد شد.

اعلام الحربی

به گزارش مشرق، جاده ارتباطی که حومه شمالی بخش «مریس» را به بخش‌های جنوبی و جنوب شرقی از جمله «الحصین، جحاف و الارزق» متصل می‌کند از شهر قعطبه می‌گذرد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

رسیدن نیروهای یمنی به پشت دروازه‌های شهر قعطبه باعث شده ارتباط نیروهای ائتلاف از بخش «مریس» با مناطق جنوبی با مشکل جدی روبه رو شود و کار را برای آنان در این محور گره زده است.

ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی خوب می‌داند اگر شهر راهبردی «قعطبه» به کنترل نیروهای یمنی درآید سایر مناطق اشغالی یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد و به همین دلیل تجهیزات نظامی زیادی را برای حفظ این شهر وارد کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، فرماندهان نیروهای ارتش و جبهه مقاومت انصارالله در تلاش هستند با پاکسازی شهر قعطبه که غده سرطانی در جنوب یمن به شمار می‌آید راه را برای پاکسازی کامل استان ضالع و استان‌های «لحج و ابین» هموار کنند.

در حال حاضر، پاکسازی استان‌های «لحج و ابین» به عنوان راهبرد اتاق عملیات ارتش و مقاومت انصارالله در آینده محسوب می‌شود و اگر این برنامه ریزی ها به نتیجه برسد نیروهای یمن به خلیج عدن خواهند رسید.

رسیدن نیروهای یمنی به خلیج عدن به معنای قطع ارتباط نیروهای ائتلاف از استان‌های جنوب غرب (تعز، الحدیده و عدن) با مناطق جنوب شرقی (استان شبوه) است و این موضوع اهمیت فعلی عملیات را در شهر قعطبه نشان می‌دهد.

اعلام الحربی

اتاق عملیات مشترک فرماندهی ارتش و جبهه مقاومت انصارالله یمن برای دست یابی به این هدف مهم می‌تواند از دو گزینه در دسترس استفاده کند تا سخت‌ترین ضربه را به نیروهای ائتلاف در نبرد ۵ سال گذشته وارد کند؛ این دو گزینه به شرح ذیل است:

محور اول: نیروهای یمنی پس از پاکسازی استان ضالع می‌توانند از سمت جنوب شرق (فلش شماره یک در نقشه میدانی) به پیشروی‌ها ادامه دهند و از دو محور جداگانه وارد استان‌های لحج و ابین شوند و خود را به خلیج عدن برسانند و ارتباط نیروهای ائتلاف را جنوب غرب به سمت جنوب شرق یمن قطع کنند.

محور دوم: نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی پس از پاکسازی استان ضالع می‌توانند از محور جنوبی (فلش شماره ۲ در نقشه میدانی) پیشروی کنند و مناطق شرقی استان لحج (حبیلین، الحوطه و پایگاه نظامی العند) را از اشغال خارج کنند تا رسیدن به استان عدن و قطع ارتباط نیروهای ائتلاف ممکن شود.

نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته‌های دفاع مردمی پس از پاکسازی کامل استان ضالع می‌توانند محور دیگری را به صورت همزمان برای ادامه پیشروی‌های انتخاب و از شمال شرق استان لحج به سمت جنوب استان «البیضاء» حرکت کنند.

اگر نیروهای یمنی این محور را برای پیشروی در اولویت قرار دهند و به موفقیت دست یابند، نیروهای ائتلاف در جنوب استان البیضاء به محاصره در خواهند آمد و مناطق اشغالی در این بخش در کمترین زمان ممکن سقوط خواهند کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1398 ، کدخبر: 961948 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
انشالله هر چه زودتر این جنگ های جهان اسلام به پایان برسه و شاهدصلح در جهان اسلام باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین