پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
استاندار مرکزی با حضور در دفتر خبرگزاری برنا عنوان کرد: خبرگزاری برنا به عنوان مجموعه ای که فعالیت های بسیار خوبی در حوزه رسانه دارد و تا به امروز نیز کارکرد مناسبی داشته و تأثیرات بسیار خوبی نیز می تواند در حوزه جوانان و رسانه ها داشته باشد؛ نیازمند حمایت ویژه است.

شعارسال:استاندار مرکزی با حضور در دفتر خبرگزاری برنا عنوان کرد: خبرگزاری برنا به عنوان مجموعه ای که فعالیت های بسیار خوبی در حوزه رسانه دارد و تا به امروز نیز کارکرد مناسبی داشته و تأثیرات بسیار خوبی نیز می تواند در حوزه جوانان و رسانه ها داشته باشد؛ نیازمند حمایت ویژه است.

 سیدعلی آقازاده پیرامون واگذاری باشگاه آلومینیوم به بخش خصوصی در فصل آینده اظهار کرد: این موضوع به چند دلیل منتفی شده است. ابتدا اینکه برای واگذاری این باشگاه تنها یک مشتری داشتیم و این مشتری نیز برای ما ناشناخته بود. واگذاری باشگاه باید در شرایطی عادلانه صورت پذیرد. به این معنا که مزایده ای برگزار شود و چندین نفر در این مزایده شرکت کنند و افرادی باشند که صلاحیت لازم را برای اداره این باشگاه داشته باشند که در این راستا هیچگونه اطلاعات خاصی در دسترس نداشتیم. اگر این واگذاری به سرعت اتفاق می افتاد، شاید مشکلی به مشکلات باشگاه اضافه می کرد به همین دلیل این واگذاری خیلی شفاف نبود.

استاندار مرکزی ادامه داد: دلیل دیگر اینکه شرایط تیم آلومینیوم در جدول لیگ یک از سال گذشته 10 پله صعود داشته است به این معنا که موقعیت این تیم در جدول لیگ یک در سال گذشته چهاردهم بود، اما در سال جاری چهارم است که البته با تیم سوم جدول هم امتیاز بودیم و تنها بر سر تفاضل گل چهارم شدیم. این امر باعث شد که یک سال دیگر به تیم آلومینیوم فرصت داده شود تا این باشگاه با توجه به رتبه خوبی که به دست آورده و تجربیات بسیار خوبی که داشته و موجب شده تا در فصل گذشته کمی از جنجال های درونی باشگاه کمتر شود، با این آرامش ایجاد شده و با یاری خدواند بتواند در سال جاری و در فصل آینده، پس از سال ها که از زمان تأسیس لیگ برتر می گذرد و استان مرکزی در این مدت هیچگونه نماینده ای در این لیگ نداشته است، با برنامه ریزی های انجام شده وارد لیگ برتر شود. هیئت مدیره ایرالکو نیز از این پیشنهاد اسقبال کردند و قرار بر این شد که فصل آینده نیز باشگاه با وابستگی به ایرالکو فعالیت خود را آغاز کند و با یک برنامه ریزی مناسب و مطلوب نیز تمامی توان خود را بر روی این مسئله متمرکز کند که بتواند وارد لیگ برتر شود.

استفاده از زنان و جوانان راه برون رفت از بسیاری از مشکلات است

نماینده عالی دولت در استان در ارتباط با عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار کرد: به هنگام سفر جناب آقای مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به استان، این موضوع را عنوان کردم که مدیرکل ورزش و جوانان این استان، جوانترین مدیرکل این حوزه در سطح استان های کشور می باشد. عابد حقدادی در مدت فعالیت خود در این سمت به رغم جوان بودن، بسیار با تجربه و پخته عمل کرده است، البته این موضوع دلیل بر این امر نیست که هیچگونه ضعف و نقصی نداشته باشد چرا که تمامی انسان ها ضعف ها و نواقصی دارند. اما پختگی عملکرد مدیریتی در مجموعه ورزش و جوانان استان مرکزی با حضور یک مدیرکل جوان، یک نقطه مثبت و مطمئن است. بنابراین تصور می کنیم و کما اینکه همواره هم عنوان شده است و به آن اعتقاد داریم، هم استفاده از نیروی زنان و هم استفاده از نیروی جوانان، راه برون رفت از بسیاری از مسائل و مشکلات است. بسیاری از توجهات به زنان و جوانان بن بست شکنی کرده و مسیرهای بسیار مناسب و خوبی را برای کشور ایجاد کرده است.

هر نوع اطلاع رسانی مجعول، غیرواقعی و دروغ، جرم محسوب می شود و با آن برخورد قانونی صورت می گیرد

آقازاده پیرامون یک کانال معجول تلگرامی عنوان کرد: جریان کلانتر مرکزی را موضوع خیلی با ارزشی قلمداد نمی کنم چرا که با یک خط تلفن و با یک سیمکارت می توان یک شبکه فضای مجازی را تشکیل داد و یکسری اخبار و اطلاعات را به دروغ و غلط منتشر کرد. بنابراین موضوع خیلی مهمی به حساب نمی آید. اما در مدت 8 ماه گذشته پیگیری های بسیار کارشناسی شده ای را از طریق شورای تأمین انجام داده ایم. خوشبختانه اعضای شورای تأمین همگی در این موضوع اتفاق نظر دارند که هر نوع اطلاع رسانی مجعول، غیرواقعی و دروغ، جرم محسوب می شود و حتماً باید با آن برخوردهای قانونی صورت گیرد.

وی افزود:اما فضای مجازی امروز ما از یک سامان درستی برخوردار نیست و به همین علت، بررسی های کارشناسی شده ای را در دست اقدام داریم تا بتوانیم به سر منشأ این نوع کانال هایی که به این شیوه ها افراد را تحت تأثیر قرار می دهند و اطلاعات غلط ارائه می دهند و بعضاً توهین می کنند، دسترسی پیدا کنیم و آنها را شناسایی نماییم. یکسری مدارک را نیز در این راستا پلیس فتا در مدت 6 ماه گذشته جمع آوری کرده و به تعدادی از افراد نیز دسترسی پیدا کرده است. این افراد در حال حاضر توسط دستگاه قضایی احضار شده اند و صحبت های لازم با آنها در حال انجام است.

ابدا از موضوع کانال کلانتر صرف نظر نمی کنیم و پیگیری ها در این رابطه قطع نخواهد شد

استاندار مرکزی ادامه داد: به علت گستردگی فضای مجازی دسترسی به سرمنشا چنین کانال هایی فرایندی بسیار پیچیده است. اما با تمام پیچیدگی در ارتباط با موضوع کلانتر مرکزی روند فعالیت ها در حال انجام است و اصلا و ابدا از این موضوع صرف نظر نمی کنیم و پیگیری ها در این رابطه قطع نخواهد شد. در آخرین جلسه شورای تأمین استان مرکزی نیز در رابطه با کلانتر مرکزی بحث هایی شکل گرفت و پرونده آن نیز در مراحل بررسی و رسیدگی در دستگاه قضایی می باشد. مصوبه شورای تأمین نیز این است که دستگاه قضایی تا پایان رسیدگی به این پرونده آنچه را که محتویات پرونده است و نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها به آن دسترسی پیدا کرده اند و اطلاعاتی را در این زمینه به دست آورده اند، دستگاه قضایی در مجموع بررسی کند.

مصوبه شورای تأمین در خصوص کانال معجول کلانتر مرکزی این است که هر آنچه را که در خصوص این پرونده به آن دسترسی پیدا کردیم، علنی شود و با افرادی که در این زمینه مقصر اعلام می شود، به طور قاطع برخورد شود

آقازاده اظهار کرد: دادستان نیز رسیدگی های لازم را انجام داده است و یک بازپرس برای این پرونده مشخص کرده و به وی مأموریت داده اند. بازپرس این پرونده نیز به دور از جنجال های سیاسی و اجتماعی در حال رسیدگی این پرونده می باشد و صرفاً به جرمی که واقع شده و تهیج غلط افکار عمومی و مشوش کردن فضای جامعه رسیدگی می کند. مصوبه شورای تأمین نیز این است که هر آنچه را که در خصوص این پرونده به آن دسترسی پیدا کردیم، علنی شود و با افرادی که در این زمینه مقصر اعلام می شود، به طور قاطع برخورد شود. ادامه روند این پرونده به لحاظ مستندات قانونی و حقوقی که بشود به آنها استناد کرد، بسیار سخت می باشد و نمی توان زمانبندی مشخصی را برای آن تعیین کرد. چرا که تنها به خاطر آنکه بتوانیم افرادی را که با این کانال ارتباط داشته اند، شناسایی کنیم، حدود 7 تا 8 ماه زمان صرف کرده ایم و برای ادامه روند پرونده نیز به زمان احتیاج داریم و امیدواریم هرچه سریعتر این پرونده به سرانجام برسد.

اگر افرادی که در انتخابات اخیر اتاق بازرگانی انتخاب شده اند، فاقد شرایط لازم برای احراز کاندیداتوری بوده اند باید بررسی های لازم در این زمینه صورت بگیرد

استاندار مرکزی در پاسخ به این مساله که رئیس فعلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی با کارتی فاقد اعتبار بر مسند ریاست تکیه زده است ( امری که رئیس سازمان صمت نیز طی نامه ای خطاب به معاونت امور استاهای اتاق ایران آن را اعلام کرده است) و به عنوان دبیر شورای قانونی گفتگوی دولت با بخش خصوصی که مصوبات آن لازم الاجراست در ارتباط مستقیم با استانداری، نمایندگان مجلس و دادگستری می باشد؛ اظهار کرد: در خصوص مسائل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی، نامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی را اخیراً مشاهده کرده ام و این موضوع را باید پیگیری کنیم. اگر واقعاً افرادی که در انتخابات اخیر این اتاق انتخاب شده اند، فاقد شرایط لازم برای احراز کاندیداتوری بوده اند، باید بررسی های لازم در این زمینه صورت بگیرد. اما در حال حاضر نمی توانم در این خصوص نظر دقیقی ارائه کنم، به این علت که سازمان صمت استان مرکزی این پرونده را پیگیری می کند و بر اساس قانون نیز باید سازمان صمت و وزارت متبوع آن به این موضوع رسیدگی کند، ظرف مدت یک تا 2 هفته آینده این موضوع به صورت دقیق تر و بیشتر رسیدگی خواهد شد و سعی خواهیم کرد که روند این موضوع قانونی پیش برود.

فروش دفتر مرکزی آذرآب منتفی است

استاندار مرکزی در ادامه در رابطه با موضوع به فروش رسیدن دفتر مرکزی آذرآب در تهران گفت: این موضوع به طور کامل منتفی شده است. در ارتباط با شرکت احیاءصنعت نیز باید عنوان کرد که پرسنل این شرکت اعتراضی را مطرح کرده اند که در این راستا موضوع را به وزیر راه و شهرسازی انتقال داده و مطرح کردیم و ایشان نیز دستورات لازم را ابلاغ کردند، اما به علت آنکه قرارداد بسته شده بود و از نظر حقوقی پیچیدگی های خاص خود را دارد در نهایت دادگاه نیز رأی به اجرای قانون یعنی قرارداد منعقد شده، داده است و به هیچ عنوان نمی توان این قرارداد را فسخ کرد.

پیمانکار جدید شرکت احیاءصنعت ضمانت کرده است با پرسنل موجود در شرکت فعالیت های خود را آغاز کند

آقازاده افزود: به هر حال یکی از مشکلات امروز ما در خصوص شرکت احیاءصنعت عقد قرارداد با پیمانکار جدید است و اینکه اگر بخواهیم آن را از نظر قانونی لغو کنیم، امکان پذیر نیست و منع قانونی دارد و دادگاه نیز همواره قانونی رأی می دهد و به قانون نگاه می کند به همین علت است که دادگستری استان مرکزی نیز رأی به اجرای قرارداده است. در جلسه آتی شورای تأمین استان مرکزی نیز باید در رابطه با شرکت احیاءصنعت بحث و بررسی های لازم را انجام دهیم و ببینیم که چه راهکارهایی را می توان برای آن پیدا کرد. پیمانکار جدید شرکت احیاءصنعت نیز ضمانت کرده است که از پرسنلی که در این شرکت مشغول به کار هستند، استفاده کند و با همان پرسنل موجود در شرکت فعالیت های خود را آغاز کند. اما پرسنل احیاءصنعت عنوان می کنند که اگر تحت قرارداد شرکت احیاءصنعت باشیم، شرایط کاری بهتری خواهیم داشت. در طی این مراودات امیدوار هستیم که بتوانیم تصمیم بسیار خوبی بگیریم.

از وزیر صنعت این مجوز اخذ شده است که تا مادامی که ظرفیت شرکت واگن پارس تکمیل نشده است، هیچگونه سفارشی در راستای واردات نداشته باشند

وی در رابطه با موضوع شرکت واگن پارس اظهار کرد: مانطور که استحضار دارید، شرکت واگن پارس یک ظرفیت مشخصی دارد و هر ساله تعداد مشخصی واگن را می تواند تولید کند. اگر چنین ظرفیتی وجود داشته باشد و بتوانیم همین ظرفیت را برای واگن پارس تأمین کنیم، می توانیم تمامی پرسنلی را که در شرکت واگن پارس مشغول به کار و فعالیت هستند و همچنین زیرمجموعه های این شرکت از جمله شرکت احیاءصنعت و سایر شرکت های زیرمجموعه واگن پارس را پوشش دهیم. نیاز کشور سالانه 15 هزار واگن است و حتی اگر از این میزان حتی یکهزار واگن در شرکت واگن پارس تولید شود، مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات واگن تأمین گردد. با مدیرعامل شرکت واگن پارس نیز صحبت های لازم انجام شده است. با توجه به اینکه ایشان اطلاعات و اخبار لازم را از میزان خرید و سفارش در داخل و خارج کشور دارد، می تواند همکاری های لازم را در این خصوص داشته باشد. البته چندین بار نیز چنین اتفاقی رخ داده است و بلافاصله واکنش نشان داده ایم. واگن پارس بزرگترین شرکت تولید کننده واگن در سطح کشور است و این مساعدت را از وزیر صنعت، معدن و تجارت اخذ کرده ایم تا مادامی که ظرفیت شرکت واگن پارس تکمیل نشده است، هیچگونه سفارشی در راستای واردات نداشته باشند. اگر سفارشی هم برای واردات انجام می شود، به صورت قطعات منفصل از یکدیگر وارد کشور شود و پس از آن در کارخانه واگن پارس مونتاژ گردد. آخرین توافقاتی که داشته ایم، این است که وزارت راه و شهرسازی نیز به میزان ظرفیت واگن پارس، به هیچ عنوان واردات نداشته باشد و اگر بیش از ظرفیت واگن پارس نیاز بود، می تواند سفارش برای واردات داشته باشد. البته به این مرحله هنوز نرسیده ایم. این موضوع حقیقت دارد که سالانه به 15 هزار واگن در سطح کشور نیاز داریم، اما به دلیل مشکلات اقتصادی که در دولت وجود دارد، نمی توان تمامی این میزان واگن را از طریق واردات تأمین کرد. موضوع این است که آنچه را که در سال می توانیم به این ناوگان اضافه بکنیم، همان ظرفیتی است که شرکت واگن پارس دارد.

آقازاده ادامه داد: بنابراین در حال حاضر خرید و واردات واگن از خارج کشور اصلاً به صلاح نیست، با توجه به اینکه شرکت واگن پارس ظرفیت خوب و استانداردی را در تولید واگن های باری، مسافربری و حتی واگن های مترو دارد. سعی خواهیم کرد تا حدی که شرکت واگن پارس ظرفیت دارد، اجازه ندهیم هیچگونه واگنی وارد کشور شود. نکته ای که وجود دارد این است که تجهیزات و دستگاه های شرکت واگن پارس خیلی منطبق با ساخت واگن مترو نیست. به این معنا که باید تجهیزات و دستگاه های دیگری را به کارخانه وارد کرده و نصب کنند. در کشور 2 کارخانه دیگر وجود دارد که واگن مترو تولید می کنند. کارخانه واگن تهران و کارخانه دیگری در خرم دره زنجان در زمینه تولید واگن مترو فعالیت می کنند که این 2 کارخانه نیز در حال حاضر واگن مترو تولید می کنند و احتمال این را نمی دهم که واگن مترو از خارج کشور تأمین و وارد شود. بنابراین در خصوص تولید و تأمین واگن های مترو، اولویت با این 2 کارخانه است. اگر به شرکت واگن پارس، تولید و تأمین واگن های مسافربری و باری را بدهند، کفایت خواهد کرد.

هرگز عنوان نکردم که اصلاح طلبان به دنبال سهم خواهی هستند

استاندار مرکزی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: در خصوص صحبتی که در یکی از جلسات عنوان شده بود که بنده گفته ام «اصلاح طلبان دست از سهم خواهی بردارند» تمامی صحبت های من در این جلسه هم ضبط و هم فیلمبرداری شده است که نه تنها توسط یک نفر بلکه توسط تعداد افراد بیشتری صورت گرفته است و اثبات می کند که بنده چنین صحبتی را انجام نداده ام. صحبتی را که من عنوان کرده ام این بود که «همه جناح های سیاسی در این مقطعی که قرار گرفته ایم که هم یک مقطع بسیار مهم و حساسی است و هم در سال انتخابات به سر می بریم، باید همگی به یک انسجام و وحدت ملی تمسک بجوییم، چرا که تنها راه نجات کشور و فضای سیاسی موجود در آن و امنیت ملی کشور، انسجام و وحدت ملی است و همچنین گروه های سیاسی می باشد.» تنها موضوعی که بنده عنوان کردم این بود، اما ممکن است برداشت ها بسیار متفاوت باشد.

موافقت انتقال از یک حلقه چاه آب به شهر جدید امیرکبیر اخذ شده است

استاندار مرکزی در بخش دیگری از پرسش های خبرنگار ما در حوزه عمران پیرامون مشکلات شهر جدید امیرکبیر اظهار کرد: در خصوص شهر جدید امیرکبیر، صرف نظر از موضوع مدیریتی که در آن انجام می شود، این شهر مشکلات بسیار زیادی دارد و این مشکلات زیاد آن باعث شده تا ساکنانی که در این شهر زندگی می کنند، اعتراض و گله داشته باشند. یکی از مشکلات مهم شهر امیرکبیر که باعث شده بود هم ساکنان این شهر گله مند باشند و هم افراد دیگری که قرار بود در آن اسکان پیدا کنند، مستقر نشوند، مسئله آب بود. در این راستا در مدت 5 تا 6 ماه گذشته یک چاه آب را که متعلق به سازمان آب بود، اما در حوزه استحفاظی آزاد شده محیط زیست قرار داشت، توانستیم موافقت آن را اخذ کنیم و این چاه آب به شهر جدید امیرکبیر منتقل خواهد شد و در حال حاضر نیز لوله کشی ها به سرعت در حال انجام است و امیدواریم در تابستان سال جاری آب شهر امیرکبیر از این چاه تأمین شود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، حتی با جمعیتی بیشتر از میزان افرادی که در این شهر مستقر هستند، ظرف 4 یا 5 سال آینده فعلاً مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

مشکلات موجود در شهر امیرکبیر زیرساختی است، نه مدیریتی

وی ادامه داد: مشکلات یک شهر جدید تازه تأسیس بسیار زیاد است. اینکه بخواهیم فعلاً روی مدیریت ها تمرکز کنیم، مشکلی را حل نمی کند. بلکه باید در راستای رفع مشکلات شهرهای تازه تأسیس گام برداریم و متمرکز شویم و در واقع شرایط نیز به همین گونه است. چندین جلسه را در شهر جدید امیرکبیر برگزار کرده ایم و شاید در ظرف مدت یک ماه آینده نیز یک جلسه دیگری را در این شهر برگزار کنیم و به سایر مشکلات این شهر بپردازیم. از جمله مشکلات این شهر مسائل مربوط به بهداشت و درمان است که باید درمانگاه و مرکز درمانی در این شهر تأسیس شود و به بهره برداری برسد. موضوع آب در شهر جدید امیرکبیر که به میزان قابل توجهی برطرف شده است و چندین موضوع دیگر نیز وجود دارد که باید در دستور کار قرار بگیرد و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات این شهر مرتفع شود. صرف نظر از مدیریت در شهر جدید امیرکبیر، مشکلات بسیار دیگری در این شهر وجود دارد و زیرساختهای آن دچار کمبودهایی می باشد که امیدواریم حل و فصل شود و به تبع مسائل مدیریتی این شهر نیز برطرف خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا، تاریخ انتشار7خرداد 98، کدخبر: 851456،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین