پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
استخراج 2.3 ملیون تن سنگ از معادن استان مرکزی -شهرستان محلات
شعار سال: سعید جعفری کرهرودی با اشاره به وضعیت معادن استان اظهار داشت: درحال حاضر در استان مرکزی ۵۷۰ فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۵ میلیون تن و ذخیره قطعی یک‌هزار و ۳۳۳ میلیون تن و با اشتغال ۴ هزار و ۳۴۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال وجود دارد.

وی افزود: در حوزه معدن استان مرکزی ۲۲۶ فقره پروانه اکتشاف و ۱۹۲ فقره گواهی کشف وجود دارد.
۳۶ نوع ماده معدنی در معادن استان درحال استخراج است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: ۳۶ نوع ماده معدنی در معادن استان درحال استخراج است که بیشترین ماده معدنی موجود شامل سنگ‌های ساختمانی، تزئینی و پلی متال است و بیشترین تعداد معادن استان مرکزی در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه قرار دارد.

جعفری کرهرودی با اشاره به وضعیت مجوز‌های صادره معادن در سال ۹۸ ادامه داد: سال گذشته تعداد ۴۳ پروانه اکتشاف، ۲۶ گواهی کشف، ۴۷ پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

ایجاد ۴۷۵ اشتغال جدید در معادن استان مرکزی
وی عنوان کرد: ظرفیت استخراج این معادن ۲ میلیون و ۵۸ هزار تن و ذخیره قطعی آن‌ها ۲۴ میلیون و ۳۲۱ هزار تن بوده، تعداد اشتغال در آن‌ها ۴۷۵ نفر و میزان سرمایه‌گذاری در این معادن یک‌هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال است، حقوق دولتی واریزی به خزانه معادن هم ۷۹۰ میلیارد ریال بوده است.
۶۰ درصد تراورتن ایران در شهرستان محلات وجود دارد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: در سال ۹۸ بیش از ۲.۳ میلیون تن سنگ تراورتن از معادن شهرستان محلات استخراج و به اقصی نقاط کشور بارگیری و تعدادی از کشور‌های همسایه حمل شده است و ۶۰ درصد تراورتن ایران در شهرستان محلات وجود دارد.

جعفری کرهرودی تصریح کرد: در شهرستان محلات ۱۳۵ معدن دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که حدود ۸۵ مورد از آنها، معدن سنگ ساختمانی تراورتن و مرمریت است.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت می‌مالتز، کد خبر: ۱۰۷۰۴۷، تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹، me-metals.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین