پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۰۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
آخرین آمار ارائه شده از سوی سایت گمرک تا سال ۹۶ است و دسترسی کابران برای اطلاعات سال گذشته و سال جدید از بین رفته است.

شعار سال: در حالی که در سایت گمرک آمده است «در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و شفاف سازی اقتصاد و سالم سازی آن سامانه گزارش‌های آماری تجارت خارجی برای دسترسی آزاد قابل مشاهده است و کلیه اطلاعات نیز قابل بررسی است» اما اطلاعات امسال و سال‌های گذشته از سایت گمرک ایران حذف شده است.

تنها اطلاعات قابل دسترس امسال و سال گذشته مربوط به ۲۰ قلم کالای عمده روزانه گمرک است و سایر اطلاعات موجود از این سایت حذف شده و در دسترس نیست. بدین ترتیب با تصمیم مدیران گمرک ایران از این به بعد هیچ اطلاعاتی از میزان واردات و صادرات کشور وجود ندارد.

در سامانه گمرک، در بخش آمار بخشی با نام اطلاعات برخط و آزاد وجود دارد که سه قسمت گزارش روزانه تجارت خارجی واردات، صادرات و ترانزیت در آن قرار گرفته است. با کلیک روی این سه قسمت می‌توان به بخشی وارد شد که تا پیش از این اطلاعات به صورت روزانه در اختیار کاربران قرار می‌گرفت اما در اتفاقی عجیب این بخش از سایت گمرک از دسترس خارج شده است. این در حالی است که در دولتروحانی تاکید بسیاری بر ارائه شفاف اطلاعات دولت شده بود.

بخش اطلاعات این سامانه، تنها آمار تا سال ۹۶ را در اختیار کابران قرار داده است و اطلاعات مربوط به سال ۹۷ و ۹۸ که تحریم‌ها علیه ایران بازگشته در سایت از دسترس خارج شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت رویداد24، تاریخ 7 خرداد 98، کد مطلب: 175976: www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین