پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
از «مورگان فریمن» تا «کلینت ایستوود» و «اِلویس پریسلی» تنها تعدادی از چهره‌های معروف هالیوودی هستند که زمانی بخشی از نیروهای مسلح بوده‌اند. ستارگانی که همچون ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار سرباز دیگر، زمانی لباس نظام برتن کرده‌اند. آنها نیز در مقطعی از زندگی خود یا به صورت داوطلبانه یا به صورت خدمت اجباری، این دوران را تجربه کرده‌اند.

شعارسال: از «مورگان فریمن» تا «کلینت ایستوود» و «اِلویس پریسلی» تنها تعدادی از چهره‌های معروف هالیوودی هستند که زمانی بخشی از نیروهای مسلح بوده‌اند. ستارگانی که همچون ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار سرباز دیگر، زمانی لباس نظام برتن کرده‌اند. آنها نیز در مقطعی از زندگی خود یا به صورت داوطلبانه یا به صورت خدمت اجباری، این دوران را تجربه کرده‌اند.

برخی از این چهره‌های شناخته شده مهارت‌هایی نظامی در حین آموزش یا در صحنه نبرد فراگرفته‌اند و بعدها آن مهارت‌ها را در حرفه‌شان به عنوان هنرپیشه یا حتی خواننده به خدمت گرفته‌اند. برای مثال «چاک نوریس» هنرپیشه هالیوودی که با فیلم «راه اژدها» در نقش مقابل و در مبارزه با «بروس لیی» اسطوره افسانه‌ای فیلم‌های رزمی به شهرت رسید، در بسیاری از فیلم‌هایی که بازی کرده از این مهارت‌ها بهره برده و حتی بسیاری از این مهارت‌ها را به دیگر هنرپیشه‌ها آموزش داده است.

«آدام درایور» هنرپیشه مشهور فیلم «جنگ ستارگان» تجربیات نظامی خود را در فیلم بکار بسته و رابطه بین این دو حرفه را به درستی درک کرده است.

اما حتی بیشتر و فراتر از آموزش‌های فیزیکی، برخی هنرپیشه‌ها از رشد و بروز عواطف و احساسات خود در زمان خدمت در نظام را در زمانیکه روی پرده نقریه‌ای سینما ظاهر می‌شوند به خدمت گرفته‌اند.

آدام درایور در مورد تجربه مشترک نظامی و سینمایی می‌گوید: سینما و نظامی‌گری واقعا به هم شباهت دارند. در هردو، گروهی از افراد سعی در انجام کاری مشترک دارند. در هردو، شما نقشی برعهده دارید و باید نقش خود را در آن تیم بشناسید.

از «مورگان فریمن» تا «کرِک داگلاس» «کلینت ایستوود» و «الویس پریسلی» نظامی‌گری را تجربه کرده‌اند. در ادامه با برخی از این هنرپیشگان شهیر هالیوودی که تجربیات نظامی داشته‌اند آشنا می‌شویم:

«کرِک داگلاس»

داگلاس پیش از حضور در تئاتر برادوی و حضور بر پرده نقره‌ای سینما در طی جنگ جهانی دوم در خط مقدم نبرد حضور یافت. دو سال پس از خدمتش در ارتش، در سال ۱۹۴۶ فیلم اول خود «عشق‌های عجیب مارتا ایورز» را در نقش مقابل «باربارا استانوایک» بازی کرد. پس از آن به چهره‌ای محبوب و مشهور تبدیل شد و با فیلم‌هایی بزرگی همچون «اسپارتاکوس» جاودانه شد.

«بیل کازبی»

هنرپیشه معروف هالیوودی که بخاطر رسوایی‌‌های جنسی سال‌های اخیر مشهورتر هم شد. وی به عنوان پزشک‌یار بیمارستان ، چهار سال در خدمت نیروی دریایی بود. عمده خدمت او در دوران جنگ «کره» انجام شد. پس از پایان جنگ به هنرپیشگی روی آورد و به عنوان کمدین در تلویزیون به شهرت رسید.

«بی آرتور»

هنرپیشه فیلم «دختران طلایی» تنها بانوی سرباز این فهرست است. او یکی از هنرپیشگان کمدی دهه ۴۰ میلادی بود که به مدت ۲ سال به عنوان تایپیست و راننده در ارتش خدمت کرد. او همچنین از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۵ همزمان با جنگ جهانی دوم به خدمت نیروی دریایی درآمد.

«هری بِلافونته»

او موسیقیدان، بازیگر، خواننده و فعال اجتماعی است. وی یکی از موفق‌ترین خوانندگان موسیقی پاپ در تمام طول تاریخ موسیقی ایالات متحده محسوب می‌شود. بلافونته تمام جوایز مهم جهان از قبیل «گرمی» «امی» «تونی» و «اسکار» را کسب کرده است. او نیز در زمان جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده است.

«آدام درایور»

او قبل از ملحق شدن به فیلم «جنگ ستارگان» در نقش «کایلو رِن» و بعد از حادثه یازده سپتامبر به نیروهای دریایی پیوست. پس از حادثه‌ای که با موتور سیکلت و حین ماموریت در کوهستان برای او پیش آمد خدمتش موقتا نیمه تمام ماند. درایور، پیش از اعزام به عراق از ناحیه جناغ سینه مجروح گردید.

«کلینت ایستوود»

او سال ۱۹۵۱ همزمان با جنگ کره، وارد ارتش شد و به عنوان مربی شنا مشغول به خدمت شد. او چهار سال بعد در سال ۱۹۵۵ برای اولین بار در فیلم «انتقام مخلوق» ایفای نقش کرد. کلینت ایستوود با فیلم‌هایی چون «خوب، بد، زشت» و «بخاطر یک مشت دلار» ماندگار شد. او در عرصه بازیگری و کارگردانی، برنده چهار جایزه اسکار شده است.

«چاک نوریس»

او هنرپیشه فیلم‌های رزمی و اکشن هالیوود است که با فیلم «راه اژدها» و در نقش مقابل «بروس لی» به شهرتی جهانی رسید. «نوریس» رزمی کار حرفه‌ای است و دو بار قهرمان کاراته جهان شده است. او سال ۱۹۵۸ به عنوان پلیس نیروی هوایی به ارتش آمریکا پیوست. در کره جنوبی خدمت کرد و در همانجا نیز با هنرهای رزمی آشنا شد، سپس به آمریکا بازگشت و به خدمت خود در نیروی هوایی ادامه داد. شش سال بعد با بازی در فیلم «خدمه کشتی شکسته» به عالم سینما پیوست.

«الویس پریسلی»

سلطان موسیقی «راک اند رول» بر خلاف بسیاری از ستارگان هالیوودی، زمانی که در اوج شهرت هنری و خوانندگی قرار داشت به خدمت ارتش درآمد و بین سالهای ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۰ در ارتش خدمت کرد. او در زمان خدمت خود در ارتش با آنکه از شهرتی جهانی برخوردار بود ولیوظایف خود را همانند دیگران انجام می‌داد

«مورگان فریمن»

مورگان فریمن» در سال ۱۹۵۵ به عنوان بورسیه دانشگاه دولتی جکسون وارد نیروی هوایی ارتش آمریکا شد. اولین بار در سال ۱۹۶۴ در یک سریال تلویزیونی با نام ««دنیای دیگر» ظاهر شد. سال ۲۰۰۵ برای بازی در فیلم «معشوقه یک میلیون دلاری» اولین جایزه اسکار خود را در بخش «بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد» بدست آورد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1398 ، کدخبر:13980307001084 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین