پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
سیده فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون زنان مجلس، با بیان اینکه ابلاغ رئیس قوه قضائیه برای آزادی زندانیان مهریه ضمانت اجرایی برای پرداخت حقوق زنان را ندارد تاکیدکرد که آقایان باید در زمان تعیین مهریه به توانایی خود برای پرداخت فکر کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.
شعار سال :عضو فراکسیون زنان مجلس، با بیان اینکه ابلاغ رئیس قوه قضائیه برای آزادی زندانیان مهریه ضمانت اجرایی برای پرداخت حقوق زنان را ندارد تاکیدکرد که آقایان باید در زمان تعیین مهریه به توانایی خود برای پرداخت فکر کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

سیده فاطمه ذوالقدر ،در مورد دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر آزادی تمام زندانیان مهریه، گفت: اگر آزادی این زندانیان با این هدف باشد که کار کنند تا بتوانند دین خود را ادا کنند، اقدام خوبی است، چرا که زندانی بودن آنها مشکلی را از همسرانشان نیز حل نخواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته در این ابلاغ ابهاماتی وجود دارد و ضمانت اجرایی برای پرداخت حق زنان را ندارد، چرا که مشخص نشده زندانیان مهریه‌ای که توانایی پرداخت دین خود را ندارد، بعد از آزادی از زندان چطور می‌توانند دین خود را به همسرانشان ادا کنند؟

آزادی زندانیان مهریه باید مشروط باشد

وی تصریح کرد: آزادی زندانیان مهریه باید مشروط باشد، به این صورت که بعد از مدت زمانی که دادگاه برای آنها تعیین می‌کند، کار کنند و دین همسر خود را ادا کنند، نه اینکه تنها به این دلیل که توانایی پرداخت ندارند، از ادای دین معاف شوند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: اگر آزادی زندانیان مهریه بدون قید و شرط باشد حق و حقوق زنان در این مورد چه می‌شود، چرا نباید آقایان در زمان تعیین مهریه به توانایی خود برای پرداخت فکر کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

زنان نباید از دریافت مهریه به عنوان تنها حق قانونی خود محروم شوند

این نماینده مجلس در دوره دهم، یادآور شد: مهریه تنها حقی است که برای حمایت از زنان تعیین شده است، چرا که در زندگی مشترک وسایل لازم برای زوج که تحت عنوان جهیزیه توسط خانواده زن تامین می‌شود و بخش اعظمی از سایر هزینه‌های مرتبط با ازدواج و بچه دار شدن نیز برعهده آنها  است و فقط مهریه بوده که از خانواده مرد مطالبه می‌شود و چنانچه ضمانت اجرایی برای آن وجود نداشته باشد، به طور قطع زنان از دریافت آن محروم می‌شوند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: موضوع تعدیل پرداخت مهریه در قالب طرح حبس‌زدایی، مهریه و کاهش تعداد زندانیان آن، یک ماه است که در دستورکار کمیسیون قضایی و حقوقی قرار داشته و در حال بررسی است و قرار است در پی تصویب آن، قانون مهریه مورد بازنگری قرار گیرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مفاد طرح حبس‌زدایی، مهریه و کاهش تعداد زندانیان آن، به این صورت است که نحوه رسیدگی به پرونده‌های مهریه باید خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد تا مردانی که قادر به پرداخت کل مهریه نیستند، زندان نروند و اجرای احکام ابتدا دارایی آنها را مورد سنجش قرار دهد، همچنین افرادی که به دلیل افزایش نرخ سکه قادر به پرداخت میزان مهریه تعیین شده در گذشته نیستند نیز با اثبات عسر خود میزان مهریه را کاهش دهند، نه اینکه در پی اطاله دادرسی افراد مدت دو سال در زندان بمانند تا زمان رسیدگی به پرونده آنها برسد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت،تاریخ انتشار:8خرداد1398،کدخبر:426801،www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین