پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۱۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
دانشجویان در ایام منتهی به کنکور نیاز به چند ساعت استراحت دارند که باید در این زمان بیشترین بهره را از زمان خود ببرند.
شعار سال : کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

کنکور ۹۸/ ۶ نکته کلیدی برای موفقیت در کنکور

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

راه‌حل‌هایی ساده برای موفقیت در کنکور:

پویا علاالدینی شورمستی مشاور تحصیلی ، اظهار کرد: کنکوری‌ها این روزها به شدت درگیر امتحانات نهایی هستند،‌ پروسه‌ای وقت گیر که با برنامه ریزی درست و صحیح می‌تواند پلی برای موفقیت دانش‌آموزان در کنکور باشد،‌ در این بین کنکوری‌ها در اولین قدم باید بدانند که امتحانات نهایی اساسی‌ترین نقش را در قبولی آنها درکنکور دارد چرا که اگر این امتحان را به خوبی ندهند در کنکور هم موفق نخواهند شد.

وی بیان کرد: سعی كنید آن چه را كه می خوانید در ذهن خود تجسم كنید، زمانی که مطالعات به خوبی در ذهن مجسم شود مانند حکاکی در ذهن مانده و حتی پس از کنکور هم آن مطالب برای دانش‌آموز کاربرد خواهد داشت.

این مشاور ادامه داد: شیوه مطالعه راز موفقیت در کنکور است؛ تصور نکنید اگر دوستتان در امتحانات نمره بالاتری گرفته است موفق‌تر خواهد شد؛ چه بسا اگر شمار شیوه مطالعه بهتری داشته باشید موفیتتان حتمی خواهد بود.

کنکور ۹۸/ ۶ نکته کلیدی برای موفقیت در کنکور

وی تشریح کرد: برخی افراد به حالت نادرست می‌نشینند و باعث ایجاد خستگی در آنها می‌شود از این رو توصیه می‌شود از نشستن به حالت لمیده پرهیز كنید، درست نشستن، درست نفس كشیدن و تابیدن نور از لزومات یادگیری هنگام مطالعه است.

**از طرح سوال در زمان مطالعه کنکور غافل نشوید:

شورمستی گفت: این را به یاد داشته باشید اساس خواندن فعال، طرح سؤال است پس سعی کنید سوال را به خوبی یاد گرفته باشید و توانایی خود را در نحوه سوال خواندن قوی کنید، بسیاری از افراد به دلیل اینکه سوال را یاد نگرفته‌ و به خوبی آن را متوجه نشده‌اند در پاسخ دادن دچار اشکال می‌شوند.

وی افزود: وقتی می خواهید كتابی را بخوانید آن را به بخش های كوچک تقسیم و زمان خواندن آنها را مشخص كنید، زیرا هرچه مطالب به بخش‌های كوچک‌تر تقسیم شوند، یادگیری آن ها راحت تر خواهد بود.

این مشاور گفت: در روزهای باقیمانده تا کنکور سعی کنید از زمان خود بهره بیشتری ببرید و آن را به خوبی تقسیم کنید؛ بعد از گذشت ۲۴ساعت از مطالعه، حدود ۸۰ درصد از مطالب فراموش می شوند با مرور صحیح از این فراموشی جلوگیری كنید.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 11 خرداد1398 ، کدخبر:6952065 : www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین