پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۱۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کنکور؛ آزمون مهم علمی است که با برنامه ریزی دقیق و رعایت نکات کلیدی می‌توان نتیجه خوبی در آن کسب کرد.
شعار سال : کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

کنککور ۹۸ / یک برنامه ریزی کنکور خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

فواید برنامه‌ریزی برای مطالعه:

پویا علاالدینی شورمستی مشاور تحصیلی ، اظهار کرد: اهمیت برنامه‌ریزی هنگام مطالعه برای شناخت نقاط ضعف و قوت خودمان،شناسایی فرصت‌ها و سازماندهی ذهن است؛ برنامه‌ریزی از ابهام، سردرگمی و ندانستن اینکه چه کاری باید انجام دهیم، همچنین از رفتن به مسیر‌های اشتباه جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: هنگام برنامه‌ریزی به محدودیت‌ها، موانع، خطا و اشتباهاتی که ممکن است با آن‌ها روبرو شویم، فکر می‌کنیم، بنابراین می‌توانیم قبل از وقوع از بروز آن‌ها پیشگیری، یا حتی خودمان را برای مقابله و مبارزه با آن‌ها آماده کنیم، در این حالت با فکر باز و آسوده‌تر و با راه کار‌های بهتر و منطقی‌تر آن موانع و خطا‌ها را برطرف می‌کنیم.

این مشاور بیان کرد: برنامه ریزی از به هدر رفتن ده‌ها، صد‌ها و حتی هزاران ساعت زمان و انرژی، حتی از به هدر رفتن هزاران و میلیون‌ها تومان پول جلوگیری می‌کند.

علاالدینی شورمستی افزود: بعضی از فرصت‌ها ممکن است فقط یک بار اتفاق بیفتد و اگر حواسمان نباشد از دستمان برود، ولی اگر آگاهانه به آن فکر کنیم و به دنبالش باشیم، به محض وقوع می‌توانیم نهایت استفاده را ببریم؛ بسیاری از کنکوری‌ها این موضوع را می‌دانند، اما نمی‌توانند برنامه ریزی مناسب و اصولی برای کنکور داشته باشند به همین دلیل بیشتر روز‌ها را در سردرگمی و آشفتگی سپری می‌کنند.

کنککور ۹۸ / یک برنامه ریزی کنکور خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

حجم مطالعه را مشخص کنید:

وی تشریح کرد: برنامه ریزی شامل مراحل ماهانه، هفتگی و روزانه است؛ یکی از خصوصیات برنامه ریزی اصولی حرکت از مقیاس‌های بزرگ به مقیاس‌های کوچیک است، برنامه ریزی ماهانه به این صورت است که مباحث و دروسی را که در طول یک ماه مطالعه می‌کنید را مشخص کنید مثلا چه فصل‌هایی از کتاب زیست و چه مباحثی از ریاضی و غیره را باید بخوانید.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: باید حجم مطالعه را مشخص کنید؛ برای برنامه ریزی هفتگی از حجم مطالعاتی و مباحثی که در برنامه ماهانه مشخص کردید کمک بگیرید، مثلا برای این هفته ۲۰ صفحه از ۸۰ صفحه‌ای که مشخص کردید و یا یک مبحث از مباحث مشخص شده کتاب ریاضی را بخوانید.

وی یادآوری کرد: به دلیل اینکه بسیاری از داوطلبان در آزمون آزمایشی شرکت می‌کنند با برنامه این آزمون‌ها پیش می‌روند و نیاز چندانی به برنامه ریزی بلند مدت ندارند، معمولا آزمون‌های آزمایشی هر ۲ و سه هفته یکبار برگزار می‌شود، بنابراین بیشتر باید به برنامه ریزی هفتگی و روزانه اهمیت دهید.



سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 13 خرداد1398، کدخبر:6952764 :www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین