پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
امروز (دوشنبه) در شصت و یکمین جلسه علنی شواری شهر، لایحه اصلاح مشوق‌های ایجاد باغ‌بام توسط شهروندان در دستور کار قرار گرفت و با تصویب شورای شهر به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور ایجاد و توسعه فضای سبز شهری، فرهنگ‌سازی، نسبت به ترغیب و تشویق شهروندان به احداث باغ‌بام اقدام کند.

شعارسال: در شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، اعطای ۵۰۰ هزارتومان تسهیلات تشویقی برای احداث هر مترمربع باغ‌بام توسط شهروندان تصویب شد.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امروز (دوشنبه) در شصت و یکمین جلسه علنی شواری شهر، لایحه اصلاح مشوق‌های ایجاد باغ‌بام توسط شهروندان در دستور کار قرار گرفت و با تصویب شورای شهر به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور ایجاد و توسعه فضای سبز شهری، فرهنگ‌سازی، نسبت به ترغیب و تشویق شهروندان به احداث باغ‌بام اقدام کند.

بر اساس این مصوبه حداقل مساحت مفید و خالص احداث سطح سبز برای احداث باغ‌بام، معادل یک سوم سطح ناخالص بام ساختمان است.

همچنین تشویق در نظر گرفته شده برای احداث باغ‌بام در تمامی گروه‌های ساختمانی جدید الاحداث (به جز ساختمان‌هایی ‌که ملزم به احداث باغ‌بام هستند) و ساختمان‌های موجود (به شرط تایید استحکام بنای آن‌ها طبق ضوابط و مقررات مربوط) به ازای هر مترمربع احداث سطح سبز مفید معادل ۵۰۰ هزار تومان در سال ۹۸ تعیین شد که شهرداری مشهد می‌تواند هر سال تا میزان ۱۵ درصد به این مبلغ اضافه کند.

در ادامه این جلسه لایحه رونق‌بخشی و استفاده از پتانسیل‌های صنعت گردشگری در مشهد در دستور کار قرار گرفت که پس از بحث و بررسی با رأی موافق اعضای شورای شهر، شهرداری مکلف شد، به‌منظور رونق‌بخشی و استفاده از ظرفیت‌های صنعت گردشگری در کلانشهر مشهد، ایجاد درآمدهای پایدار در حوزه‌های متنوع این صنعت و توسعه زیرساخت‌های لازم، عنوان و موضوع فعالیت شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض را به شرکت توسعه گردشگری شهر مشهد اصلاح و لایحه اساسنامه اصلاحی مربوط را حداکثر ظرف مدت دو ماه، به شورای شهر ارسال کند.

همچنین وجه التزام پرداخت به‌ موقع مطالبات شهرداری مشهد و اقاله قرارداد پروژه مشارکتی سامانیه از دیگر مصوبات شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایمنا ، تاریخ انتشار:13 خرداد 1398 ، کدخبر:378155 www.imna.ir،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین