پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: متأسفانه معاونت شهرسازی به محلی برای تأمین درآمدهای شهر تبدیل شده و عملا این معاونت، معاونت دور زدن قوانین معماری و شهرسازی است.

شعار سال: محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش معاون شهرسازی از عملکرد این معاونت، گفت: کاش این گزارش پیش از ارائه در صحن، در کمیسیون مورد بررسی قرار می گرفت اما فرصتی که داده شده بود کم بود و امکان این تبادل نظر وجود نداشت.

وی در ادامه با اشاره به وعده اصلاح فرآیند صدور پروانه ساخت گفت: شهردار سابق تهران مصاحبه،نامه نگاری و اعلام کردند تا پایان سال 97 فرآیند صدور پروانه کوتاه و اصلاح می شود اما این فرآیند نسبت به 10 سال گذشته طولانی تر، رانت زاتر و فسادانگیزتر شده که بهتر نشده است.
وی با اشاره به عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک گفت: قرار بر این بود اگر این دفاتر تخلفی کردند به سرعت رسیدگی و دفاتر متخلف حذف و مجوز دفتر دیگری صادر شود اما همچنان شهروندان برای صدور پروانه باید به شهرداری و دفاتر مراجعه کنند. توقع می رود در بازه سه ماهه این مشکل حل شود.

سالاری با اشاره به اینکه در دهه های گذشته معاونت معماری و شهرسازی به محلی برای تأمین درآمدهای شهر تبدیل شده و مأموریت های خود را انجام نمی دهد، گفت: این معاونت به معاونتی برای دور زدن قوانین معماری و شهرسازی تبدیل شده است.

وی همچنین با اشاره به تکالیفی که در خصوص طرح های موضعی به این معاونت واگذار شده و تاکنون انجام نشده است، گفت: در حال حاضر شهرسازی مناطق با بخشنامه کار می کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه 11 سال از ابلاغ طرح جامع و هفت سال از ابلاغ طرح تفصیلی گذشته است، گفت: در شورای شهر تهران مصوب شده است که طرح تفصیلی آسیب شناس و میزان تحقق آن محقق شود که تاکنون این کار انجام نشده و ما تصویر روشنی از میزان اجرایی شدن طرح تفصیلی نداریم.

وی همچنین به نطق بهاره آروین در خصوص افزایش نرخ عوارض اشاره کرد و گفت: حرف خانم آروین کاملا درست است و این تصمیم در شورا تصمیم 21 نفره بوده است، باید نرخ عوارض به روزرسانی می شد اما تعارضات نامتعارف و جدی در تعیین این نرخ ها وجود دارد. به طور مثال در یک بلوک شهری برخی از پلاک ها 200 درصد، برخی 20 درصد و برخی نیز کاهش داشته اند که باید این اشکالات برطرف شود.

در ادامه محسن هاشمی به شوخی گفت: اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی دل پُری از آقای گلپایگانی دارند و بهتر است در کنار هم بنشینند و در جلسه ای با هم سخن بگویند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 19 خرداد 98، کد مطلب: 20304: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین