پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
برخی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران معتقدند وضعیت مالی شهرداری تهران بحرانی است و اگر همین رویه ادامه پیدا کند تنها نه هزار میلیارد از بودجه پیش بینی شده تهران محقق می شود اما مدیران شهری به اندازه اعضای شورای شهرتهران نگران نیستند .

شعار سال: مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اعلام کرد وضعیت مالی شهرداری تهران بحرانی است به گونه ای که تنها نیمی از بودجه شهرداری محقق شده و ما اگر بر این اساس جلو برویم از بودجه ۱۷ هزار و پانصد میلیارد تومانی حداکثر حدود ۹ هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد.

به گفته او با این اعتبار تنها می توان هزینه های نگهداشت شهر را تامین کرد و ما شاهد تعطیلی پروژه های شهری هستیم.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران تمایلی ندارد قبل از جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و شهرداری در این خصوص اظهار نظر کند . او به اسکان می گوید : در حال حاضر نمی توانم از نگرانی صحبت کنم مگر آن که جلسات کمیسیون برنامه و بودجه با شهرداری گذاشته شود و در خصوص آینده تامین اعتبارات بحث و بررسی شود تا مشخص شود، درآمد زایی در آینده چگونه خواهد بود بنابراین اجازه بدهید من هنوز ابراز نگرانی نکنم تا جلسات بودجه برگزار شود تا وضعیتی که در آن قرار داریم مشخص شود .

محمد علی افشانی شهردار تهران هم همانند رییس شورا چندان نگران به نظر نمی رسد . او در خصوص این که برخی از اعضای شورای شهر اعلام کرده اند باید جلسات اضطراری برای تامین مالی شهرداری برگزار کنیم به اسکان می گوید : ما تمام تلاشمان را می کنیم که نگرانی اعضای شورای شهر در این خصوص رفع شود .

بدترین سناریو تحقق 70 درصدی بودجه است

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در یکی از سخنرانی های خود اعلام کرده بود که هزینه های ماهیانه تهران حدود هزارمیلیارد تومان است و اگر پیش بینی اعضای شورا در خصوص تحقق نه هزار میلیاردی بودجه به واقعیت نزدیک باشد یعنی تهران در تامین هزینه های جاری یعنی نگهداشت شهر و دادن حقوق و دستمزد کارکنان خود با مشکل رو به رو خواهد بود .

حجت الله میرازیی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران در این رابطه به اسکان توضیح می دهد : هزینه های جاری شهر تهران ماهیانه حدود 600 میلیارد تومان است .

او ادامه می دهد : در بد بینانه ترین سناریو که تحریم های سخت شود ،پیش بینی تحقق بودجه 70 درصدی را داریم و یعنی حدود 12 هزار میلیارد از بودجه 17 هزار میلیاردی تهران محقق می شود.

میرازیی با اشاره به این که معمولا تحقق بودجه در نیمه دوم رشد بیشتری دارد گفت : یکی از دلایل آن هم این است که بخش زیادی از توافقات ما برای واگذاری و فروش املاک و منابع غیر نقدی برای واگذاری در نیمه دوم سال به نتیجه می رسد . همچنین سرعت صدور پروانه ساختمانی درشش ماهه دوم سال بیشتر است . با این وجودتمام امکانات خود را بسیج کرده تا در شرایط دشوار وضعیت بهتری داشته باشیم .

نقشه ای که وزارت صنعت برای سهم شهرداری از ارزش افزوده کشیده است

شهردار تهران خوش بین است که بخشی از مشکلات مالی شهر تهران با افزایش سهم کلان شهرها از مالیات ارزش افزوده که به 55 درصد رسیده حل شود . اما مجید فراهانی در این رابطه می گوید : با پیشنهاد تعطیلی اخذ ارزش افزوده توسط وزارت صمت مواجه هستیم که حدود هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه ها در شش ماه دوم کاهش پیدا خواهد است و با پیش بینی متخصصان رکود در بخش مسکن داریم که این مسئله بیش از شش هزار میلیارد از درآمدهای شهری را هدف قرار داده است.

به اعتقاد این عضو شورا وضعیت واقعا بحرانی است 

امروز نیز پیمانکاران طلبکاراز شهرداری پشت درهای بسته معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران مانده بودند. پیش از این آن ها هر یک شنبه و سه شنبه مقابل صحن شورای شهر تهران تحصن می کردند . به نظر می رسد این اعتراضات خیابانی دوباره از سر گرفته شده است .

بدهی های قطعی شهرداری به 55 هزار میلیارد رسیده که 23 هزار میلیارد آن به سیستم بانکی است و تاخیر در پرداخت آن ماهیانه 250 میلیارد تومان خسارت به دنبال دارد . به نظر می آید کفگیر تهران به ته دیگه خورده است و همان طور که رییس کمیته بودجه شورا می گوید باید اتاق بحران تشکیل شود .

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار 29 مرداد 97، کد مطلب: 13452، www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین