پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
بامیان یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق افغانستان برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.
شعارسال: بامیان شهری تاریخی در ناحیه مرکزی افغانستان است. این شهر مرکز ولایت بامیان و مرکز ولسوالی بامیان است.

بامیان با داشتن صدها آبدۀ تاریخی، مناظر منحصر به فرد طبیعی و امنیت نسبی یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق افغانستان برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

مساحت این شهر ۳۵ کیلومتر مربع می‌باشد. شهر بامیان با ارتفاع ۲۵۵۰ متر از سطح دریا و جمعیتی در حدود ۸۸ نفر و در ۲۴۰ کیلومتری غرب پایتخت، کابل قرار دارد.

بامیان یکی از میراث‌های تمدنی دنیا است و قبل از تاریخ به عنوان یکی از مکان‌های مهم در آسیای میانه به‌شمار می‌رفته‌است. بامیان در دوران هخامنشیان یکی از ولایات بنام پارپامیزاد به حساب می‌آمد و در دوره حکومت کوشانیان به عنوان یکی از اساسی‌ترین مراکز توریستی و عبادی بوداییان و قرار گرفتن در شاهراه ابریشم بیشتر مورد توجه قرار گرفت. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای عضو سارک در سال ۲۰۱۵ برگزیده شده‌ است.

قرار دارد در سال ۲۰۰۳ از طرف یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 20 خرداد 1398 ، کدخبر: 401967 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین