پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، در خصوص طرح ویژه مبارزه با قاچاق که در راستای مبارزه با فراورده‌های سلامت غیر اصیل انجام شده، توضیح داد.

شعارسال: دکتر شهریار اسلامی‌فر در این باره گفت: در طرح ویژه مبارزه با قاچاق که در راستای مبارزه با کالای سلامت غیراصیل در حوزه‌های دارو، مکمل، فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و فراورده های غذایی و با همکاری ارگان و سازمانهای گمرک، نیروی انتظامی، وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت بهداشت آغاز شد، به نظر می رسد برای تاثیر گذاری بیشتر ضمن تاکید بر منسجم بودن نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت‌ها، باید طرح‌های اینچنینی را بصورت پیوسته و مداوم ادامه داد تا هیچ متخلفی نتواند راه عرضه چنین محصولاتی را بر خود هموار ببیند و روی آرامش از وی سلب شود.

وی افزود: اگر مراجع قضایی بتوانند تدبیری بیاندیشند که در رسیدگی به پرونده‌های متشکله پس از کشف کالای قاچاق تسریع بعمل آید و متخلفان در حداقل زمان ممکن با برخوردهای قانونی مواجه شوند، قطعا طرح‌های مقابله با محصولات سلامت غیر اصیل از نقش بازدارندگی بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: همانطور که آشنایان با قوانین حوزه قاچاق می‌دانند مطابق نص صریح قانون خرید و فروش و حمل و عرضه کالای قاچاق جرم بوده و افرادی که مبادرت به انجام چنین کارهایی می‌کنند، فعل‌شان مجرمانه تلقی می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسلامی با بیان اینکه طبق مفاد مختلف قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت بهداشت موظف است نسبت به مصرف چرخه انسانی کالاهای حوزه سلامت اظهار نظر کارشناسی کند، تصریح کرد: در صورت تایید عدم اصیل بودن کالا و محصولات توسط کارشناسان وزارتخانه مذکور و مطابق ضوابط و مقررات، کالاهای قاچاق، سرانجامی جز امحاء نخواهند داشت.

مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو در پایان با اشاره به اینکه مسئله‌ای متوجه محصولات سلامتی که منع قانونی و اعتباری نداشته و شناسه آنها به تائید کارشناسان وزارت بهداشت رسیده؛ نخواهد شد، گفت: صرفا با صاحبان کالاهای فاقدبرچسب و برچسب‌های معتبر آنهم پس از تشکیل پرونده، برخوردهای مقتضی بعمل خواهد آمد.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 13 تیر 1395 ، کد خبر: 95040107136، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین