پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اعمال مجازات‌های متناسب با قاچاق دارو، گفت: دستگاه‌های اجرایی لایحه‌ای متناسب با شدت قاچاق در تمامی بخش‌ها به مجلس ارایه کند.

شعارسال: اکبر رنجبرزاده در خصوص اظهارات رئیس انجمن واردکنندگان دارو مبنی بر اینکه ۲۰ درصد از داروهای موجود در کشور قاچاق است، گفت: موضوع ورود غیرقانونی مواد موردنیاز صنعتی، دارویی و خوراکی به کشور و عرضه به صورت قاچاق میان مردم در نقطه مقابل توسعه و پیشرفت کشور قرار دارد همچنین اینکه قاچاق کالا در هرحوزه‌ای نوعی تخریب و تضعیف تولید داخل و خیانت به کشور است.

وی با اشاره به اینکه مجازات های فعلی مقابله با قاچاقچیان کالا و دارو کافی و بازدارنده نیست، افزود: متاسفانه متناسب با این جرم مجازات های لازم و کافی لحاظ نمی شود بنابراین انتظار می رود که دستگاه های اجرایی لایحه ای متناسب با شدت جرم یعنی قاچاق در تمامی بخش ها به مجلس ارایه کنند.

رنجبرزاده با بیان اینکه جرم افرادی که در عرصه واردات کالا به صورت قاچاق عمل می‌کنند به طور حتم کمتر از سوداگران مرگ نیست، تصریح کرد: متاسفانه قاچاق در تمامی بخش‌ها منجر به کاهش تولید و اشتغال در کشور شده و این اقدام نوعی خیانت بزرگ به جامعه است، بنابراین دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط باید در زمینه شدت برخورد با قاچاقچیان و جلوگیری از ورود کالای قاچاق لوایح جدیدی را به مجلس ارسال کند.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ورود داروی قاچاق وزارت بهداشت ودرمان باید مجاری نظارتی در این حوزه را قدرتمند کند، گفت: از وزارت بهداشت ودرمان درخواست می‌شود که گزارش اقدامات خود در حوزه مبارزه با قاچاق دارو همچنین تجهیزات پزشکی را به کمیسیون بهداشت مجلس ارایه کند تا در صورت نیاز به حمایت‌های قانونی مجلس در این زمینه اقدامات خود را انجام دهد.

رنجبرزاده با بیان اینکه مبادی ورود کالای قاچاق به کشور باید مشخص شود، افزود: البته برای جلوگیری از ورود داروی قاچاق به کشور باید تلاش شود که متناسب با نیازهای داخلی شرایط برای فعالیت بهتر کارخانجات دارویی فعال فراهم شود بنابراین در راستای اقتصاد مقاومتی باید کمترین واردات به ویژه در حوزه دارو انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی، قوه قضاییه، دیوان محاسبات مکلف به ایجاد جبهه قوی در جهت مبارزه با قاچاق کالا هستند، تصریح کرد: موفقیت در عرصه اقتصاد مقاومتی نیازمند مبارزه جدی درعرصه قاچاق کالا و ارز است.

علی سبحانیان رئیس انجمن واردکنندگان دارو، با عنوان این مطلب که 20 درصد داروهای موجود در کشور قاچاق هستند، معتقد است که مجازات ها در مبارزه با داروهای قاچاق و تقلبی، بازدارنده نیستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 6 مهر 1395، کدمطلب: 3780150 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین