پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
‌فرهاد سرخوش ‌مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: روند تبخیر و کاهش حجم آب دریاچه ارومیه در فصل گرما کاملاً طبیعی است.
شعار سال:‌مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: روند تبخیر و کاهش حجم آب دریاچه ارومیه در فصل گرما کاملاً طبیعی است.

‌فرهاد سرخوش  تراز فعلی دریاچه ارومیه را ۱۲۷۱.۸۹ اعلام کرد و گفت: تراز دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ سانتی متر افزایش را نشان می‌دهد.

سرخوش با بیان اینکه وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۳۲۳۱ کیلومتر مربع است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵۱ کیلومتر مربع افزایش داشته است، تصریح کرد: حجم آب دریاچه در حال حاضر ۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۴ رودخانه زرینه رود، نازلو، باراندوز و گدار مجموعاً ۱۴۰ مترمکعب بر ثانیه آب به دریاچه ارومیه وارد می‌شود از تأثیر مثبت این ورود آب با وجود افزایش دمای طی هفته گذشته خبر داد و گفت: با وجود افزایش ۶ درجه‌ای دما ورود آب از رودخانه‌های مذکور به دریاچه سبب شد تنها نصف حجم تبخیری نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته انجام شود.

سرخوش ادامه داد: طی هفته گذشته در حدود ۴ سانتی متر با حجم ۸۰ میلیون مترمکعب آب تبخیر شده است که در صورت عدم ورود آب به دریاچه این میزان تبخیر دو برابر می‌شد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیا دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه روند تبخیر طبیعی است و آب تمامی رودخانه‌ها و تالاب‌ها در اثر گرما تبخیر می‌شوند، تصریح کرد: خوشبختانه حجم آب دریاچه ارومیه چشمگیر است و با وجود تبخیرهای سالانه فصل گرما وضعیت دریاچه ارومیه مطلوب است.

وی راهکار کاهش تبخیر آب دریاچه به زیر ۵۰ درصد در فصل گرما را اجرای پروژه‌های آب رسانی به دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: با تکمیل تصفیه خانه‌های کل حوضه و ورود شبانه روزی و مستمر پساب به دریاچه، همچنین ورود تونل کانی سیب به چرخه فعالیت کاهش میزان تبخیر آب دریاچه به زیر ۵۰ درصد را در فصل گرما در پی خواهد داشت.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:21خرداد 1398،کدخبر: 98032109145،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین