پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود با بارش‌های روزهای آینده حجم دریاچه ارومیه به پنج میلیارد متر مکعب برسد و در این زمینه، هشت میلیارد مترمکعب دیگر نیاز است که دریاچه به تراز اکولوژیک برسد.فرهاد سرخوش با اشاره به لغو سفر اسحاق جهانگیری، به استان اظهار کرد: مقرر شده تا به زودی، رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی سفر کرده و پروژه‌های احیاء به دست روحانی افتتاح شود.
شعار سال:نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود با بارش‌های روزهای آینده حجم دریاچه ارومیه به پنج میلیارد متر مکعب برسد و در این زمینه، هشت میلیارد مترمکعب دیگر نیاز است که دریاچه به تراز اکولوژیک برسد.

فرهاد سرخوش امروز  با اشاره به لغو سفر اسحاق جهانگیری، رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه به استان اظهار کرد: مقرر شده تا به زودی، رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی سفر کرده و پروژه‌های احیاء به دست روحانی افتتاح شود.

وی تصریح کرد : پروژه آبیاری تحت فشار و قطره‌ای سازمان جهاد کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، پروژه انتقال آب از سد سیلوه به دریاچه از پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای و نیز افتتاح تصفیه‌خانه گلمان ارومیه از پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب شهری استان از جمله پروژه‌های افتتاحی هستند.

در ادامه با اشاره به اینکه از سال 94 تا سال 97 به میزان 113 کیلومتر از رودخانه‌های اصلی استان لایروبی شده است افزود: در مجموع نیز در این مدت در سه استان آذربایجان‌غربی و شرقی و کردستان، 245 کیلومتر از رودخانه‌ها در 14 حوزه آبریز لایروبی شده است.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بیان کرد: امروز تراز دریاچه ارومیه 1271.74 بوده که در مقایسه با مشابه سال گذشته 98 سانتی‌متر افزایش تراز را نشان می‌دهد.

سرخوش اظهار کرد: همچنین وسعت دریاچه سه هزار و 120 کیلومتر است که در مقایسه با سال گذشته 820 کیلومتر افزایش وسعت را نشان می‌دهد.

وی حجم کنونی دریاچه را چهار میلیارد و 740 میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 710 میلیون متر مکعب افزایش حجم را نشان می‌دهد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی افزود: پیش‌بینی می‌شود با بارش‌های روزهای آینده حجم دریاچه ارومیه به پنج میلیارد متر مکعب برسد و در این زمینه، هشت میلیارد متر مکعب دیگر نیاز است که دریاچه به تراز اکولوژیک برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:16 اردیبهشت1398،کدخبر:13980216000454،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین