پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
شهرداری منطقه 11 کرج در رابطه با فعالیت های کشتارگاه های غیرمجاز این منطقه پاسخگوی پیگیری های اداره دامپزشکی نیست و پیگیری های خبرنگاران در این رابطه تا کنون بی نتیجه بوده است.

شعار سال: رعایت بهداشت از جمله موارد پراهمیتی است که علاوه بر کمک به بهبود زندگی شخصی افراد در جامعه نیز تأثیرگذار خواهد بود؛ حفظ اصول و نکات بهداشتی کمک می کند تا افراد جامعه از بُعد روحی و روانی نیز تحت تأثیر قرار گرفته و در آرامش روانی زندگی خود را ادامه دهند.

نباید فراموش کرد رعایت نکات بهداشتی از جمله ملزومات یک جامعه است که البته حفظ و رعایت آن با سلامت شخصی افراد رابطه مستقیم دارد؛ حفظ بهداشت چه در بُعد عمومی و چه در زمینه شخصی به یکپارچگی فَضای بصری نیز کمک کرده و بیانگر زیبایی است.

فرهنگ سازی در زمینه های مختلف همچون ریختن زباله در سطل های تعبیه شده و یا استفاده درست از فَضای عمومی و پارک ها به حفظ جامعه ای سالم و بهداشتی کمک خواهد کرد اما در این حوزه که مربوط به نگهداری از جامعه است تعریف قوانین مربوطه که برای رسیدن به هدف «حفظ سلامت جامعه» باشد خالی از لطف نیست که البته در برخی شرایط شاهد وجود چنین قوانینی هستیم هر چند به آن عمل نمی شود!

کشتار مرغ و خروس در خیابان سلامت مردم را به خطر می اندازد

در این رابطه می توان به کشتار مرغ و خروس در خیابان های سطح شهر کرج اشاره کرد؛ این اتفاق که به امری طبیعی تبدیل شده است علاوه بر جذب میکروب و باکتری و بر هم زدن سلامت شهر، با سلامت افراد نیز رابطه مستقیم داشته و نازیباشدن چهره شهر را به دنبال دارد.

یکی از خیابان های کلانشهر کرج که یکی از حوزه های تعریف شده منطقه 11 شهرداری به شمار می رود، پاتوق کشتار مرغ و خروس ها شده که البته قربانی اصلی این کشتارها سلامت شهر است.

«دکتر محمود خدری» رئیس اداره دامپزشکی کرج در این رابطه گفت: مرغ فروشان خیابان تهران به صورت غیرقانونی اقدام به کشتار مرغ و خروس ها می کنند که البته در سال 97 چندین متخلف به دستگاه قضایی استان معرفی شدند و حساسیت موضوع موجب شد تا شخص دادستان به موضوع ورود کند.

10 واحد مرغ فروشی در کرج پلمپ شد

رئیس اداره دامپزشکی کرج با بیان اینکه در پی این برخورد ضربتی 10 واحد به صورت همزمان پلمپ شدند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه مغازه ها از پرندگان زنده پُر شده بودند، پلمپ تا 48 ساعت ادامه پیدا کرد؛ البته پس از باز شدن پلمپ ها برای افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل و دستور رسیدگی صادر شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: پایان سال 97 در راستای رسیدگی به این مشکل چندین جلسه با حضور نماینده ای از شهرداری منطقه 11 کرج تشکیل شد و طی این نشست ها مقرر شد این مرغ فروشی ها ساماندهی شوند؛ مسؤول ساماندهی ها شهرداری منطقه است و مصوب شده مکان ساماندهی جانمایی و روند انجام این اقدام اطلاع رسانی شود.

وی به انجام اقدامی مشابه توسط شهرداری تهران در خیابان آزادگان پایتخت اشاره کرد و گفت: کماکان نتیجه فعالیت ساماندهی را از شهرداری پیگیر هستیم؛ این واحدهای مرغ فروشی با توجه به اینکه در نزدیکی محل سکونت افراد جامعه قرار دارند باید جابجا شوند و تغییر کاربری دهند. البته برخی از این خانه ها به انبار نگهداری از مرغ و خروس های زنده تبدیل شده اند.

مراکز مرغ فروشی کرج در محل مناسبی جانمایی نشده اند

رئیس اداره دامپزشکی کرج با بیان اینکه این 15 مرغ فروشی از نظر مکانی در محل مناسبی تعریف نشده اند، اضافه کرد: ساماندهی این مراکز کمک می کند تا نظارت دامپزشکی نیز به درستی صورت پذیرد. در صورت جابجایی، نماینده دامپزشکی با هدف نظارت بر نحوه کشتار در کشتارگاه کوچک تعریف شده مستقر خواهد شد.

خدری از نظارت های وقت و بی وقت دامپزشکی از این مراکز فروش پرنده اشاره کرد و یادآور شد: بازرسی ها زمان مشخصی ندارد اما در حین بازدید اگر با تخلفی مبنی بر کشتار مرغ و خروس مواجه شویم افراد را به دستگاه قضا معرفی خواهیم کرد؛ مجازات این افراد جریمه نقدی و اخذ تعهد است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم این افراد را از کار کردن منع کرده و مشکلی به مشکلات اقتصادی افراد جامعه اضافه کنیم، اذعان کرد: تنها راه حل نظارت دقیق و حفظ مقررات بهداشتی ساماندهی این مراکز بوده که هیچ اقدامی برای تحقق آن صورت نگرفته است.

شهرداری منطقه 11 کرج پاسخگو نیست

رئیس اداره دامپزشکی کرج در پایان تصریح کرد: شهرداری منطقه 11 کرج پاسخگوی پیگیری های اداره دامپزشکی نیست و از رسانه فارس خواستار پیگیری موضوع هستیم، شاید جواب شما را بدهند!

در ادامه این ماجرا خبرنگار فارس بیش از 10 روز پیاپی مشکل مذکور را از شهردار منطقه 11 و روابط عمومی این مجموعه پیگیری کرد. روابط عمومی منطقه که تنها وعده روزهای آتی و قول مصاحبه می داد اما پس از چند روز خبری از پاسخ دادن نبود.

شهردار منطقه 11 با اینکه در ابتدا هویت خود را تأیید کرد و اجازه طرح سوال را داد اما پس از شنیدن سؤال و مطالبه خبرنگار فارس با بیان جمله «اشتباه گرفته اید» اقدام به قطع تلفن کرد!

لازم به ذکر است در صورت عدم پاسخ مناسب به این مطالبه که بهداشت و سلامت مردم جامعه را هدف قرار گرفته است به سراغ نهادهای نظارتی خواهیم رفت و خواستار رسیدگی به این وضعیت می شویم.

وظیفه مسؤولان حرکت در چهارچوب تعریف شده خود است که اصحاب رسانه در راستای آگاه سازی افکار عمومی بازوی توانمند این قشر خواهند بود؛ رسانه ها حامیان مردم هستند که در کنار مسؤولان قرار گرفته اند، پس انتظار می رود همکاری همه جانبه با رسانه ها انجام شود تا مطالبات مردمی به درستی رسیدگی شود.

معضل بهداشت جامعه و سلامت افراد یکی از مطالبات اصلی مردم است که امید آن می رود نهادهای مربوطه هرچه سریع تر به موضوع مطرح شده ورود کرده و مشکل را برطرف سازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 21 خرداد 98، کد مطلب: 49751:www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین