پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
جعفرپور معتقد است با رواج تئاترهای لاکچری، تماشای این هنر به وسیله تفاخر تبدیل شده است.
شعارسال: جمشید جعفرپور با انتقاد از رواج تئاترهای گران‌قیمت و لاکچری گفت: قیمت‌گذاری‌های غیرمنطقی و نجومی برای خرید بلیت آثار نمایشی در یکی دو سال اخیر منجر به تهی‌شدن این آثار از ارزش فرهنگی و تبدیل آن‌ها به کالاهای تجملاتی و لوکس شده تا انجا که رفتن و تماشای چنین نمایش‌هایی، وسیله تفاخر شده است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: تئاتر هم همانند سایر هنرها، برای تمام اقشار مردم است و محروم‌ ساختن طبقات متوسط و پایین اقتصادی جامعه از تماشای آن، هم مردم و هم جامعه هنری را متضرر خواهد کرد.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور به وضوح تاثیر خود را بر عرصه فرهنگی خواهد گذاشت زیرا سهم فرهنگ را در سبد خانواده‌ها کم خواهد کرد و با وجود افزایش قیمت بلیت کالاها و محصولات فرهنگی و هنری، عملا شاهد خواهیم بود بهره‌گیری از برنامه‌های هنری همچون تئاتر، سینما و موسیقی برای طبقه متوسط و پایین جامعه غیرممکن خواهد شد.

جعفرپور تاکید کرد: اگر زمانی شعار "تئاتر برای همه" به درستی در عرصه فرهنگی و هنری کشور باب و تلاش شده بود تا همه مردم مخاطب این هنر فاخر شوند، نباید شرایطی فراهم شود که دوباره حضور مردم در سالن‌های تئاتر کمرنگ شود.

وی ادامه داد: در مورد اقتصاد هنر لازم است بازنگری صورت گرفته و تمهیدات جدی اندیشیده شود تا هنر از سبد مصرف خانواده‌ها حذف نشود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در ادامه روند تولید تئاترهای گران و پرهزینه، به تازگی نیز اجرای نمایشی در تالار وحدت شروع شده که قیمت بلیت آن به 200 هزار تومان نیز می‌رسد؛ تداوم این امر، تماشای آثار تئاتری را برای فرهیختگان، هنردوستان و دانشجویان سخت خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 24 خرداد 98، کد مطلب: 427801:www.icana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین