پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۷۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
معاون اول قوه قضائیه گفت: نزار زاکا به‌ جای اظهارنظرهای نادرست باید ممنون دستگاه قضائی باشد، چرا که تمام اقدامات، اسناد و مدارک وی موجود است.

شعار سال : حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره پرونده نزار زاکا و اظهارنظرهای این تبعه لبنانی بعد از آزادی از زندان و بازگشت به کشورش علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: نزار زاکا تبعه لبنانی بود که به‌ جرم جاسوسی و فعالیت‌هایی علیه امنیت کشورمان مدت‌ها قبل بازداشت شده بود و بعد از بازداشت وی و البته بعد از گذراندن مدت طولانی در زندان، رئیس جمهور لبنان و حزبالله لبنان درخواست‌هایی را برای مساعدت کشورمان در آزادی وی داشتند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه همواره در مواجهه با همه مسائل بر اساس قانون عمل می‌کند تصریح کرد: طبق قانون برخی از زندانیان می‌توانند مشمول آزادی مشروط شوند، به‌نوعی که اگر فردی که ۱۰ سال باید در زندان بماند و یک‌سوم از دوران محکومیت خود را گذرانده باشد و اگر دستگاه قضائی به این نتیجه برسد که متهم بعد از آزادی هرگز دست به کارها و اقدامات گذشته خود نمی‌زند می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند و درباره نزار زاکا نیز روند آزادی مشروط طی شد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه بعد از بررسی درخواست مقامات لبنانی، نزار زاکا از زندان آزاد و کشور خود بازگشت افزود: این محکوم امنیتی که اقداماتی را علیه کشور انجام داده بود، بعد از آزادی به جای اینکه از جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضائی ممنون باشد، اظهارات خلاف واقعی را مطرح می‌کند که جای تأسف دارد.

محسنی‌ اژه‌ای تصریح کرد: درباره نزار زاکا تمام اسناد و مدارک در قوه قضائیه موجود است و اگر لازم باشد مدارک را منتشر می‌کنیم تا همگان متوجه شوند که جمهوری اسلامی علی‌رغم اقدامات این فرد علیه کشور، به وی لطف کرده و او را آزادی مشروط کرده است و زاکا باید از نظام ما تشکر ویژه کند.

بر اساس این گزارش، نزار زاکا (تبعه لبنانی) به‌دلیل اقدام علیه امنیت ملی در زندان بود که با درخواست رئیس‌جمهور لبنان و حزب‌الله لبنان چندی پیش از زندان آزاد و به کشورش بازگشت.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1398، کدخبر: 399260 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
اگر جاسوس بو.د چرا ولش کردید اگر نبود چرا گرفتیدش؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین