پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۰۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
هیچ کس باور نمی کند که ایران در جریان حمله به نفت کش های نروژی و ژاپنی در دریای عمان، بویژه در حین سفر نخست وزیر ژاپن به تهران، نقش داشته باشد. آن هم در زمانی که تلاشهای اروپا برای آرام کردن اوضاع و قانع کردن ایران برای خارج نشدن از برجام به اوج خود رسیده است.

شعار سال: محمد بكر در رای الیوم نوشت: هیچ کس باور نمی کند که ایران در جریان حمله به نفت کش های نروژی و ژاپنی در دریای عمان، بویژه در حین سفر نخست وزیر ژاپن به تهران، نقش داشته باشد. آن هم در زمانی که تلاشهای اروپا برای آرام کردن اوضاع و قانع کردن ایران برای خارج نشدن از برجام به اوج خود رسیده است.

در ادامه این مطلب آمده است: در این میان، روزنامه نیویورک تایمز رئیس جمهور آمریکا را به گوش دادن به زبان حکمت و دوری از سیاست بازها فرا می خواند؛ که طبق آن تلاش می کنند تهران را خطری برای امنیت منطقه نشان دهند.

تشبیه فشارها و تمام حوادث سریعی که در آبهای منطقه ای خلیج فارس رخ داده است، به آنچه پیش از حمله آمریکا به عراق اتفاق افتاد و بهانه تراشی های آمریکا برای این حمله، کاملا اشتباه است؛ به دو دلیل اصلی:

اول آنکه ایران از حیث ظرفیتهای نظامی و استراتژیک بسیار پیشرفته تر از عراق است و از این نظر، بغداد قابل قیاس با تهران نیست.

دوم: ایران در هر مقابله پیش رویی در میدان تنها نخواهد بود؛ چرا که در طول سالهای اخیر ائتلاف های استراتژیک محکمی ایجاد کرده و کارت هایی در اختیار دارد که با استفاده از آنها می تواند به دشمنانش آسیب برساند.

به عقیده ما، جبهه جنگ یا همان گروه «ب»، تلاش می کنند میدان را به سمت مقابله با ایران سوق داده و دیپلماسی تخریب را در پیش گیرند. ایشان به دنبال ترساندن ایران هستند تا در نتیجه دو هدف خود را محقق کنند:

1-عقب نشینی کامل از جنوب سوریه، تمام مناطق حضور ایران در جغرافیای سوریه و پایان دادن به نگرانی اسرائیل در این باره.

2-گسترش مذاکرات، به نحوی که توانایی موشکی ایران را دربرگیرد.

اما هیچ کس نمی داند که انتظار آمریکا برای تماس تلفنی تهران چقدر به طول می انجامد یا اینکه صبر واشنگتن چه زمانی به پایان می رسد. اما کشوری که در حضور نماینده دولتی با حجم آلمان صلابت خود را حفظ کرده و در حالی که هایکو ماس از پیامهای آتش بس سخن می گوید، مسئولان ایرانی بر خطاب خود در قبال آمریکا اصرار می کنند، چنین دولتی هرگز به زبان تهدید توجهی ندارد؛ ولو اینکه به مقابله نظامی منجر شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب ، تاریخ انتشار 30خرداد 98، کد خبر: 483998، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین