پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۱۵۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها برای تقویت یا انحلال پژوهشکده‌هایشان اختیار دارند و در این مورد معاونت پژوهشی وزارت را در جریان می‌گذارند.

شعارسال: منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری درباره انحلال برخی مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها به دلیل کمبود بودجه و سرانه پژوهشی بیان کرد: پژوهشکده‌ها انواع مختلفی دارند و باید دید آن‌ها با چه مجوزی شروع به فعالیت کرده‌اند.

غلامی ادامه داد: برای برخی از پژوهشکده‌ها از قبل بودجه تعریف می‌شود و برخی دیگر تقاضا محور هستند یعنی باید برای خود طرح بگیرند و از کنار آن بودجه‌های مورد نیاز خودشان را تامین کنند، بنابراین مجوز‌های فعالیتی هر پژوهشکده برای تامین هزینه‌ها متفاوت است.

وزیر علوم اظهار داشت: دانشگاه‌ها برای انحلال یا تقویت پژوهشکده‌هایشان مختار هستند و وزارت علوم در این مورد کاری ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه‌ها این مسئله را با وزارت علوم درمیان می‌گذارند و در این مورد با آن‌ها مشورت می‌کنند یا خیر، بیان کرد: هرچند که تصمیم گیری برای این مسئله برعهده خود دانشگاه است، اما با معاونت پژوهشی وزارت علوم هم در میان گذاشته می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 1تیر1398 ، کدخبر: 772521: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین