پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
رفیع افتخار از پایان نگارش رمان «بزرگ شدی، جیگول میگول» برای کودکان خبر داد و گفت که آن را برای چاپ به نشر جمال تحویل داده است.این نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به اینکه داستان‌هایی از این دست اگر خوب نگاشته شده باشند برای بچه‌ها جذاب بوده و با آن ارتباط برقرار می‌کنند، درباره چگونگی نگارش این رمان، گفت: پس از نقل خاطره‌ای از یکی از دوستان و شرح مبارزات و ماجراجویی‌های کودکی‌اش تحقیقات میدانی را شروع کردم که مدتی طول کشید.

شعار سال: رفیع افتخار درباره جدیدترین اثرش گفت: بعد از استقبال خوب بچه‌ها و منتقدان از دو کتاب قبلی‌ام یعنی «ترسو» و «کت ولیعهدی» که در حوزه داستان انقلاب نوشته بودم، تصمیم گرفتم وقت بیشتری در این حوزه بگذارم که در حقیقت بیان داستان تاریخ ایران است.

این نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به اینکه داستان‌هایی از این دست اگر خوب نگاشته شده باشند برای بچه‌ها جذاب بوده و با آن ارتباط برقرار می‌کنند، درباره چگونگی نگارش این رمان، گفت: پس از نقل خاطره‌ای از یکی از دوستان و شرح مبارزات و ماجراجویی‌های کودکی‌اش تحقیقات میدانی را شروع کردم که مدتی طول کشید.

وی افزود: ماحصل این کار و پژوهش‌هایم، رمانی شد با عنوان «بزرگ شدی، جیگول میگول» که دارای رگه‌های طنز است و به این موضوع می‌پردازد.

افتخار با بیان اینکه داستان کاملا رئال است، گفت: این رمان کودک به حوادث سال‌های ۵۶ و۵۷ می‌پردازد و محل وقوع حوادث آن اندیمشک است.

به گفته افتخار، رمان «بزرگ شدی، جیگول میگول» که برای کودکان سوم تا ششم دبستان نوشته شده به زودی از سوی نشر جمال منتشر می‌شود.

رفيع افتخار متولد 1339 در تهران و كارشناس ارشد كشاورزی است. او تاليف و ترجمه برای نوجوانان را از سال 1369 آغاز كرده و تاكنون بیش از ۵۰ اثر برای کودکان و نوجوانان نوشته است. از آثار این نویسنده می‌توان به «طلسم خانه‌ عنکبوت‌ها»، «برعسوس»، «برسدبه دست دوست»، «دنیای آرزوها»، «از ورای یک خاطره»، «تعطيلات بامزه يخمک»، «ساپروفیت»، «شب نشینی باعموبسک» و «رازصورتی من» اشاره کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کتاب ایران ، تاریخ انتشار 3 تیر 98، کد خبر: 277184، www.ibna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین