پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۹۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از مخالفت شدید نمایندگان شمال کشور با طرح انتقال آب دریای خزر خبر داد و گفت: نامه اعتراضی نمایندگان مجلس در این مورد به رئیس جمهور داده شده است.

شعار سال: ولی داداشی از ارسال نامه اعتراضی نمایندگان شمال کشور خطاب به رئیس جمهور در مورد انتقال آب دریای خزر خبر داد و اظهار داشت: نمایندگان استان‌های شمالی شدیداً با اجرای طرح انتقال آب دریای خزر که توسط رئیس جمهور مطرح شده است مخالف هستند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایجاد مشکلات عدیده زیست‌محیطی را تنها یکی از عواقباجرای این طرحدانست و گفت: دریای خزر محدود بوده و به آب‌های آزاد راه ندارد، از طرفی دیگر جریان رود ولگا نیز توسط کشور روسیه تاحدودی محدود شده به‌همین علت اجرای چنین طرح‌هایی به هیچ وجه صلاح نیست.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه آبرسانی به نقاط کم ‌آب کشور باید ایده‌های دیگری را تدوین و برنامه‌ریزی کند افزود: مردم و نمایندگان استان‌های شمالی در مجلس با انتقال آب دریای خزر مخالف بوده و این نظر خود رابارها از روش‌های مختلف به صورت مکاتبه‌ای و تذکرات شفاهی بیان کرده‌اند.

داداشی در مورد پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن آستارا به آذربایجان و مشکلات عدیده‌ای که برای این طرح بین‌المللی ایجاد شده است گفت: پروژه یاد شده در مقطعی از زمان با مشکل تأمین منابع مالی و اعتبارات مواجه بود که‌ البته این مسئله با تلاش‌ها و پیگیری‌های بنده و دیگر همکاران ‌کاملاً برطرف شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس عدم به نتیجه نرسیدن پروژه راه آهن آستارا به آستارا را موضوعی غیرقابل قبول اعلام کرد و بیان داشت: این معاهده و پروتکل بین‌المللی توسط شخص رئیس جمهور امضاء شده است، بنابراین توقع داریم دستگاه‌های متولی در بدنه دولت نیز برای اجرایی کردن آن اهتمام داشته باشند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از نتیجه‌بخش بودن پیگیری‌های خود در زمینه حل مشکلات اجرایی پروژه راه آهن آستارا به آذربایجان خبر داد و افزود: با حل موانعی که در برابر اجرای این پروژه استراتژیک ایجاد شده بود امیدواریم روند ساخت و احداث پروژه راه آهن آستارا آستارا با جدیدت و با شدت بیشتری همراه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد گیلان، تاریخ 7 تیر 98، کد مطلب: 44577:www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
مگه اب دریا رو انتقال میدن واقعا این طرح دیگه نوبره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین