پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست تغییر کرد. شاید این بدترین خبری باشد که در شرایط کنونی محیط زیست ایران به گوش کنشگران، فعالان و کارشناسان محیط زیست می رسد. انتصاب ھای غیرکارشناسی در بزرگ ترین سازمان متولی تنوع زیستی کشور ھمچنان ادامه دارد. حالا یک مدیر دیگر به دلیل پایبندی به قوانین و وطایف سازمانی بزکنار شده است.در متن ابلاغ عیسی کلانتری - معاون رییس جمھور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، خطاب به احمد رضا لاھیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان آمده است: «بھ موجب این ابلاغ با حفظ سمت، سرپرستی معاونت محیط زیست دریایی سازمان بھ جناب عالی محول می شود. امیدوارم موفق و موید باشید.»

شعار سال: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با صدور حکمی پروین فرشچی را برکنار و احمد لاھیجان زاده را به عنوان سرپرست محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد. گقته می شود دلیل اصلی این برکناری مخالفت فرشچی با "طرح شیرین سازی و انتقال اب دریای خزر به کویر مرکزی" بوده است.

در متن ابلاغ عیسی کلانتری - معاون رییس جمھور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، خطاب به احمد رضا لاھیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان آمده است: «بھ موجب این ابلاغ با حفظ سمت، سرپرستی معاونت محیط زیست دریایی سازمان بھ جناب عالی محول می شود. امیدوارم موفق و موید باشید

آگاھان معتقدند دلیل برکناری پروین فرشچی مخالفت ھای او در برابر زیاده خواھی ھای سازمان های مختلف بوده که تخلف ھا در پروژه انتقال آب خزر ، تخلف های آشوراده و واگذاری 400 ھکتار از " تالاب بین المللی گمیشان" برای اجرای "طرح پرورش ماھیان خاویاری" تنھا چند نمونه از آنھاست. به ھمین دلیل برکناری فرشچی از معاونت محیط زیست دریایی سازمان از مدت ھا پیش از سوی عیسی کلانتری محل گفت وگو بود و امروز محقق شد.

بر اساس شنیده ھا بسیاری از متخصصان و بدنه کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست، از مخلفان جدی این برکناری بودند؛ چرا که فرشچی یکی از متخصصان و مدیران موفق در حوزه معاونت دریایی سازمان محیط زیست بود. از سوی دیگر آگاھان می گویند احمد لاھیجان زاده با حفظ سمت در استانی پر بحران مانند خوزستان، چگونه می تواند مدیریت دریایی سازمان را بھ درستی بر دوش بکشد. او که امسال تابستان در برابر آتش سوزی تالاب هورالعظیم نتوانست مدیریت هوشمندانه ای را اتخاذ کرده و حقابه تالاب را از وزارت نیرو بستاند؛ تا انجا که این بزرگترین تالاب خوزستان، ماه ها در اتش می سوخت و تنها آب موجود در آن، پساب کارخانه های نیشکر بود.

دکتر پروین فرشچی، پیش از این نیز در سازمان حفاظت محیط زیست، به عنون رییس برنامه منطقه ای محیط زیست دریایی خزر CEP مشغول به کار بوده است. او متولد بھمن ١٣٣٩ در شھر تھران است و تحصیلات خود را در رشته علوم طبیعی در مشھد به اتمام رسانده و سپس در سال ١٩٨۵ میلادی بھ ھندوستان رفت و در دانشگاه University Meerut, Science Marine این کشور مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی تا دکترا شد.

فرشچی عالی ترین مقاطع تحصیلی در رشتھ ھای جانورشناسی را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به اتمام رساند. گرایش او در مقطع کارشناسی ارشد، جانورشناسی با تخصص "بیولوژی دریا" بود.

او تحصیلاتش را در مقطع دکترا ادامه داد و بعد از اخذ دکترا در ھندوستان، توانست مقطع پسا دکترای محیط زیست خود را از آنجا دریافت کند.

پروین فرشچی پس از اتمام تحصیلات در مقطع دکترا و پسا دکترا در ایران و ھندوستان، به عضویت "انجمن ھای تخصصی محیط زیست دریایی" از جمله "جامعه اکولوژی ھندوستان" و "انجمن شیلات ھندوستان" درآمد. عضویت و فعالیت در جامعه متخصصین فنی Fishery ھند، عضو جامعه علوم محیط زیست ایران و عضو مرکز تحقیقات محیط زیست و انرژی ایران در کارنامه فعالیتش به چشم می خورد.

فرشچی ھمچنین دارای نشان افتخار بین المللی بانوان موفق دنیا ( (ABIدر سال ١٩٩٩ و دارای دیپلم افتخار «راه ھای گفت وگو و ثبات اقتصادی منطقه خزر» در "نشست اقتصاد بین المللی مسکو" در سال ٢٠٠١ است.

از مقاطع تجربیات شغلی او می توان به "مشاور ارشد محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست"، "عضوھیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی"، "رییس مرکز منطقه ای مدیریت نواحی ساحلی یکپارچه"، "مشاور برنامه عمل استراتژیک" و "مدیر پروژه و ھمکاری ھای

منطقه ای محیط زیست دریای خزر" و "مشاور عالی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در مسائل محیط زیست دریای خزر" از سال ٢٠٠٩ تا ٢٠١٢ اشاره کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز تاریخ انتشار 11اسفند 97، کد خبر: 17891، www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک مطلع
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
0
ارتباط دادن برکناری ایشان با موضوع انتقال آب خزر بک خبر کذب است که ساخته و پرداخته همدستان او است که منافع خود را از دست داده اند.
هر شخصی که با بخش های مختلف سازمان محیط زیست آشنا باشد میداند که دادن مجوز پروژ ها و طرح های مثل انتقال آب خزر بر عهده دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان است و نه شخص خانم فرشچی!
ایشان علاقه عجیبی به سفرهای داخلی و خارجی با داشت و هیچ توضیحی هم به کارکنان دریایی در مورد نتایج سفر خود نمی داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین