پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
در جلسه امروز شورا بعد از ارائه گزارش توسط معاونت شهرداری تبریز تعدادی از اعضا نسبت به گزارشات واهی و غیرکاربردی شهرداری اعتراض کردند.

شعار سال : محبوب عبدالله پور معاون عمرانی شهرداری تبریز در صحن علنی شورا با اشاره به راه‌اندازی سامانه آیتا در هفته آینده، اظهار داشت: در این سامانه اطلاعات عمومی پروژه‌های شهری در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد و اعضاء شورا از طریق نام کاربری و رمز عبور اختصاصی می‌توانند از اطلاعات محرمانه پروژه‌ها و جزئیات آن اطلاع یابند. این سامانه طریقه بودجه نویسی، برنامه نویسی و اجرا را آسان خواهد کرد.

*اجرای 412 پروژه در هفت ماه اخیر/پروژه ها را به صورت غیرنقدی پیش می‌بریم

وی ادامه داد: در هفت ماه گذشته بالغ بر 412 پروژه اجرا و مناقصه‌ها شفاف سازی شده است، در اکثریت پروژه‌ها هم نماینده سازمان بازرسی حضور داشته است.

وی عنوان کرد: با مدیریت هزینه، اهمیت و تعداد پروژه‌های جاری بیشتر از سال گذشته بوده است، تقاطع میدان آذربایجان یکی از پروژه‌های عظیم است که به صورت غیرنقدی پیش می‌رود، تا دهه فجر اصلاح داخل میدان و در سال 95 اجرای طرح بیرون میدان به پایان خواهد رسید.

اعتبار 490 میلیاردی برای تراموای تبریز

معاون عمرانی شهردار تبریز از اختصاص 490 میلیارد تومان برای تراموا مترو خبر داد و اذعان داشت: این پروژه در عرض 18 ماه با همکاری یک شرکت آلمانی به پایان خواهد رسید.

وی در ادامه گزارشی از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری در مناطق 10 گانه ارائه داد.

*تیر برق‌های وسط شهر حادثه آفرین است

بهروز خاماچی با انتقاد از تیر برق‌های راکدمانده در وسط خیابان‌ها، ابراز کرد: مسیرگشایی‌ها انجام شده اما تیر برق‌ها همچنان در وسط خیابان مانده است و هر روز تصادف رخ می‌دهد.

*شهرداری برای دولتمردان هزینه کرده است

احتشام حاجی پور با اشاره به وضعیت نامناسب ورودی‌های شهر، بیان داشت: شهردار بیشتر در مناطق پربرخوردار هزینه کرده است و ما از مناطقی همچون شهرک ارم و 42 متری غافل شده‌ایم، بهتر است به جای هزینه برای دولتمردان کمی هم به اقشار کم برخوردار خدمت کنیم.

*انتقاد عضو شورا از نواقص پروژه آیتا

ایران آهور دیگر عضو شورا خواستار اجرای پروژه‌ها طبق اولویت‌ها شد و گفت: در سامانه آیتا باید در کنار پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، پیشرفت مالی و ریالی هم قید شود، در این سامانه پروژه‌های مرکز نامشخص است.

معاون عمرانی خود را موظف به ارائه گزارش در خصوص مسیرگشایی‌ها نمی‌داند

علیرضا نوای باغبان با اعلام نارضایتی از برخی نواقص پروژه آیتا، اعلام کرد: در این سامانه باید طریق واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران و پروژه‌های مسیرگشایی گزارش شود. عقب افتادگی بودجه به خاطر عدم توجه به تملک‌ها است، متاسفانه معاون عمرانی خود را موظف به ارائه گزارش در خصوص مسیرگشایی‌ها نمی‌داند.

*سال 95 با حاشیه نشینی مبارزه کنید

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با بیان اینکه در سال 95 باید به موضوع حاشیه نشینی توجه بیشتری شود، اظهار کرد: اقدامات فعلی کافی نیست و ضرورت اختصاص اعتبارات بیشتر برای مبارزه با حاشیه‌نشینی احساس می‌شود.

*اتوبان کسایی را دو طبقه احداث کنید

ایرج شهین باهر رئیس کمیسیون عمران شورا با اعلام اینکه شهرداری در شرایط رکود و وضعیت اقتصادی نامناسب پروژه‌ها را اجرا می‌کند، یادآور شد: پروژه‌های عمرانی سایر کلانشهرها به علت نبود اعتبار تعطیل شده است و شهرداری اکنون با سیاست‌های غیرنقدی پروژه‌ها را احداث می‌کند.

وی افزود: اتوبان کسایی در حال مطالعه برای تعریض یا احداث خط دوم است و این درحالی است که ما می‌توانیم این اتوبان را به صورت دو طبقه احداث کنیم. مرکز پژوهش‌های شهرداری باید مطالعات قبل و بعد از انقلاب را در خصوص ساختار شهری جمع آوری و از آنها استفاده کند.

*اعضاء شورا پروژه‌ها را با نصب بنر به نام خود ثبت می‌کنند/مدیران شهرداری کارپرداز برخی از اعضا شده‌اند

اسماعیل چمنی با اشاره به نصب بنر اعضاء شورا در سطح شهر، عنوان کرد: در برخی از مناطق بعد از اتمام پروژه تعدادی از اعضا به نام خود بنر می‌زنند و در زیر آن می‌نویسند تشکر اهالی محل از عضو شورای شهر تبریز، پروژه‌ها با نظر تمام اعضاء شورا اجرا می‌شود و کسی حق ندارد آنها را به نام خود ثبت کند، حتی اهالی آن محل عضو شورا را هم نمی‌شناسند که به نام وی بنر بزنند.

وی اضافه کرد: تعدادی از مدیران مناطق شهرداری کارپرداز اعضاء شورا هستند و این امر سایر مدیران را دلسرد کرده است.

*کیفیت را فدای سرعت نکنید/انحراف از بودجه زیاد است

داود امیرحقیان رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورا با انتقاد از عدم رعایت نکات فنی در برخی از پروژه‌های در دست اجرا، بیان داشت: معاونت عمرانی نباید کیفیت را فدای سرعت کند، با وضعیت فعلی 10 سال دیگر میلیاردها هزینه پایمال خواهد شد.

وی هشدار داد: انحراف از بودجه باعث شده تا پروژه‌های زیادی متوقف شود، شهرداری باید طبق مصوبه شورا پروژه‌ها را اجرا کند.

پروژه‌های مسیرگشایی چون به چشم نمی‌آید اجرا نمی‌شود/اعضا را دروغگو کردید

علی شیاری عدم اجرای پروژه‌های مسیرگشایی را به چشم نیامدن آنها در سطح شهر دانست و گفت: از آنجایی که میلیاردها هزینه برای تملک در شهر به چشم نمی‌آید با پول آن تقاطع غیرهم سطح احداث می‌کنند تا مردم بداند شهرداری کار می‌کند.

وی ادامه داد: تعدادی از اعضاء شورا بعد از تصویب اجرا پروژه در محلات بنر نصب کردند و اکنون آن پروژه‌ها اجرا نشده است، این امر باعث ایجاد توقع در شهروندان شده و اکنون آنان می‌گویند شورا دروغگو است.

در سیستم آیتا معرف را هم نام ببرید/نامه‌های ارسالی به شورا فقط برای دبیری نیست

وی اعلام کرد: در سیستم آیتا معرف‌ها نیز درج شود تا همه بدانند چه کسی اجرای پروژه‌ را خواستار شده و پیمانکار معرفی کرده است، اگر شهرداری نمی‌داند بنده حاضر هستم به آنان در تکمیل اطلاعات کمک کنم. زمانی که حرف از معرف می‌آید همه انکار می‌کنند پس چه کسی این همه پیمانکار را معرفی کرده است.

این عضو شورا با انتقاد از سیاست‌های رئیس شورا در مدیریت جلسات، اظهار کرد: نامه‌هایی که از طرف دستگاه‌ها به شورا می‌آید صرفا برای دبیری نیست، تمام اعضا حق دارند از آن نامه‌های مهم مطلع شوند اما رئیس جلسه آنها را در صحن شورا قرائت نمی‌کند.

*ورزشگاه الغدیر قرار بود در عرض دوماه افتتاح شود

اصغر عابدزاده رئیس شورای شهرستانها، با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مسیرگشایی درآمدزا است، خاطرنشان کرد: زمانی برای تصویب پروژه اتوبان ولایت سینه می‌زدند اما اکنون خبری از اجرای پروژه نیست.

وی یادآور شد: ورزشگار الغدیر در زمان شهردار قبلی قرار بود در عرض دوماه به اتمام برسد اما اکنون درصد پیشرفت کرده است، پل سردرود همچنان راکد مانده و به شهرک صیادشیرازی توجهی نشده است.

معاون عمرانی گزارشات واهی می‌دهد/مناقصه‌ای انجام نگرفته است

المیرا خاماچی با انتقاد شدید از گزارش واهی معاون عمرانی شهردار تبریز، اظهار کرد: شهردار نمی‌تواند به مسایل ریز رسیدگی کند اما عملکرد معاون عمرانی جای بحث دارد. معاون عمرانی گزارش غیرکاربردی و غیرواقعی ارائه می‌دهند و بنده استاد آن را با یک نامه در اختیار رئیس شورا قرار دادم. طبق گزارش شهرداری منطقه 2 هیچ مناقصه‌ای انجام نشده است و معاون عمرانی حرف از شفاف‌سازی مناقصه‌ها می‌زند.

وی افزود: در برخی از مناطق تعداد مناقصه‌ها طبق گزارشات قبلی صفر است و شهردار می‌گوید مناقصه‌ها از طریق مرکز انجام گرفته است، این درحالی است که طبق نامه شهردار به مناطق اجرای مناقصه‌ها به مدیران مناطق سپرده شده است.

اگر سندی دارید ارائه کنید

صادق نجفی شهردار تبریز در واکنش به اظهارات خاماچی، تصریح کرد: بهتر است اعضا با این ادعاها خود را زیر سوال نبرد، دلیلی برای ارائه گزارش دروغ وجود ندارد و اگر سندی دارید ارائه کنید تا بررسی شود.

*فریادهای معاون عمرانی بر سر عضو شورا

در این جلسه عبدالله پور با فریادهای خود خواستار ارائه سند شد و از اعضا خواست اینگونه تهمت نزنند.

با انصاف قضاوت کنید

سعید محدث نیز عملکرد شهرداری را قابل تمجید دانست و ابراز کرد: باید با نگاه منصفانه عملکرد شهرداری و مدیران آن را نقد کرد. اولین‌های زیادی در طول سال گذشته رخ داد اما هیچکس آنها را ندید.

ما به دنبال قطع کردن دست دلالان هستیم/معاون عمرانی حق ندارد فریاد بزند

اکرم حضرتی در این باره گفت: هیچ فردی منکر عملکرد خوب شهرداری نیست اما در این میان گزارشاتی که به شورا ارائه می‌شود تناقض دارد و مدیران شهرداری بی انصافی می‌کنند. عملکرد خوب شهرداری موجب نمی‌شود دست دلالان را قطع نکنیم. از طرفی دیگر معاون عمرانی حق ندارد سر عضو شورا فریاد بزند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت آناج ، تاریخ نشرخبر : 5 آبان ۱۳۹۴ کد مطلب 25467 www.anaj.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین