پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
سردار سالار آبنوش معاون سازمان بسیج گفت: من از فرماندهان ناجا و مسئولان ناجا استدعا دارم اقتدار پلیس شکسته نشود، من دست پلیسی را که با هنجارشکن برخورد جدی کرد می‌بوسم و حتما باید به این شیوه برخورد می‌شد.
شعار سال:معاون سازمان بسیج گفت: من از فرماندهان ناجا و مسئولان ناجا استدعا دارم اقتدار پلیس شکسته نشود، من دست پلیسی را که با هنجارشکن برخورد جدی کرد می‌بوسم و حتما باید به این شیوه برخورد می‌شد.
دست پلیسی را که با هنجارشکن برخورد کرد می‌بوسم / ایست و بازرسی بسیج تعطیل نشده است‌
 سردار سالار آبنوش، معاون عملیات و مقاومت مردمی سازمان بسیج مدت کوتاهی میهمان بسیجیان دلاور  دیار غواصان دریادل و پایتخت شور و شعور حسینی بود, دیدارهای مختلف و برنامه‌های فشرده این رزمنده هشت سال دفاع مقدس در زنجان مانع از آن نشد که دعوت خبرنگاران تسنیم استان زنجان را بی‌پاسخ بگذارد.

سردار آبنوش که سمت‌های مختلفی در طول سالیان گذشته و از زمان جنگ تحمیلی تاکنون از جمله فرماندهی تیپ حضرت قائم(عج) تا معاونت قرارگاه سازندگی و الان نیز به عنوان معاون عملیات و مقاومت مردمی سازمان بسیج داشته است.

طبق قراری که شب قبل با این فرمانده بسیجی داشتیم بدون هیچ تشریفاتی در دفتر خبرگزاری تسنیم استان زنجان حضور پیدا کرد و به همه سوالات‌ ما با صبر و حوصله پاسخ داد.

نقش بسیج در کمک به سیل‌زدگان اوایل امسال و اقداماتی که انجام شد را تشریح بفرمایید.

آبنوش: مردم دنیا در طول چهل سال با کلمه بسیج آشنا شده‌اند، بسیج بلاگردان مردم است، بلاگردان انقلاب است، سینه سپر کرده تا در مقابل هر بلایی هر خطایی هر تهدیدی که این نظام را، هر خطری که این مردم را تهدید کند از آنها حفاظت کند و بلاگردانشان باشد تا مردم آسیب نبینند و این فلسفه ماست.

 در طول چهل سال آن را ثابت کرده‌ایم، در اتفاقات ابتدای انقلاب،  تحرکات گروهک‌های ملحد و معاند و شیطنت‌های قومیتی در آذربایجان، کردستان، خوزستان و گلستان در همه این‌ها بسیج بلا را دور کرد، اما توطئه را گسترده کرده و جنگ را بر ما تحمیل کردند، همه سیاست‌مردان نیز می‌دانند که بلا به وسیله بسیج دور شد.

همانطور که به جلو پیش رفتیم فتنه‌های چند گانه توسط مزدوران داخلی استکبار و تفکرات منحرف لیبرالی در کشور اتفاق افتاد, باز هم بلا به وسیله بسیج دفع شد، حتی در جنگ‌های نیابتی که دشمن به راه انداخت و منطقه را به خون کشید و از درگیر شدن مستقیم با خودمان مایوس شد و به سمت جبهه مقاومت حرکت کردند تا آن را خدشه‌دار کنند و اما در این بین نیز تمام عالم و آدم می‌دانند که بلایی که از منطقه، جهان اسلام و جبهه مقاومت را دور کرد به وسیله بسیج انجام شد.

 بسیج مرز نمی‌شناسد زمانی که در جنگ‌های نیابتی جنازه‌ها می‌رسیدند بر لباس تمام آن‌ها آرم سپاه بود اما تابعیت از کشورهای متفاوت بود و این نشان از این است که بسیج به معنای واقعی کلمه بلاگردان انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و اصل اسلام است.

سیل امسال نتیجه سوء مدیریت بود

 در اواخر سال 97 و اوایل سال 98 با یک پدیده طبیعی که حیف است نام آن را بلا تعبیر کنیم مواجه شدیم زیرا به دلیل سو مدیریت ایجاد شد، اگر مدیران نالایق طی سالیان گذشته وظایف خود را به درستی انجام می‌دادند در کل این واقعه عنایت، محبت و لطف الهی بود اما با سو مدیریت‌ها در برخی مناطق به آسیب تبدیل شد.

با وجود اینکه اینکه در قوانین ما تعریف شده سازمان‌های امداد و نجات همچون هلال احمر و مدیریت بحران در جای جای کشور دارای تشکل، اعتبار و بودجه‌هایی هنگفت است، بسیج آنی که بپردازد این مسائل به اسم چه کسانی تمام می‌شود و آرم چه کسی سر اقدامات نصب می‌شود، بسیج با اشاره‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی کردند با پول خود در شمال، جنوب و لرستان وارد عمل شد.

 آن‌هایی که از وجدان، انصاف و غیرت برخوردارند همه اذعان دارند اگر بسیج، حضور  بسیج و آحاد مردم در قالب بسیج نبود آسیب پدیده الهی بسیار بیشتر از این‌ها بود، برای مهار سیلاب نقش بسیج بسیار تعیین کننده بود و به لطف الهی با کمترین تلفات و آسیب‌ها مهار شد و سپس برای بازسازی و سازندگی پای‌کارترین مجموعه بسیج بود.

گفتن برخی از جملات درد دارد زیرا آن‌هایی که باید گره باز می‌کردند تمام تلاش‌ها بر این بود که همین‌ها گره ایجاد نکنند، ما رایزنی می‌کنیم، تحمل می‌کنیم، خدمت همان‌ها رفتیم و خواهش کردیم حداقل لطف کنند و گره ایجاد نکنند و مشکل ساز نشوند.

 با تمام موارد ذکر شده ساخت و سازها، تعمیرها و باز سازی‌ها آغاز شده که کاملا مردم بومی و مردم محلی در سراسر کشور درگیر شده و کار خداپسندانه در حال انجام است و مردم همچنان پای کارند و ما هم تلاش می‌کنیم و امیدواریم آن‌هایی که وظیفه قانونی دارند در کنار بسیج قرار گیرند تا مردم از مشقت نجات یابند و باید به نحوی اقدامات را انجام دهیم تا در صورت تکرار چنین رخدادی شاهد چنین حوادثی نباشیم.

آیا برنامه ای برای ادامه فعالیت دارید؟

سردار آبنوش: بحث جهاد همبستگی شروع شده و ما بیشتر هماهنگ کننده هستیم، اقدام توسط خود مردم انجام می‌شود و کارها پیش می‌رود، برنامه تعریف شده و امیدواریم به موقع انجام شود و اگر لازم باشد باز هم به خدمت ادامه می‌دهیم.

اخیرا آمران به معروف مورد سوء قصد و تعرض می‌گیرند آیا بسیج برنامه‌ای برای مقابله در این خصوص دارد؟

سردار آبنوش: بسیج به عنوان مردمی‌ترین نهاد است که شاید در جهان نظیر ندارد، تمام گروه‌ها، اقشار، جریانات و دستجات کشور اشتراکی به نام بسیج دارند که هر زمان که لازم باشد کمک حال هستند، در این بحث از کار که دشمن هنجار شکنی می‌کند و با یک نحو قصد ایجاد و تحمیل شرایطی را دارد همه مردم صدایشان بلند شده و آماده همکاری و منتظر برنامه هستند.

در این راستا مبنای ما چارچوب قانون است و وظایف را تعیین کرده است و ما نیز تلاش داریم تا این وظایف را انجام دهیم تا مورد سو استفاده افراد سودجو قرار نگیرد، احساس می‌شود مقداری, افرادی که باید قوانین را به درستی اجرا کنند با خدشه مواجه است.

اقتدار پلیس شکسته نشود

در قانون جمهوری اسلامی بحث حجاب و عفاف گفته شده است و خلاف این جرم است، فردی که چند جرم را در کنار هم انجام می‌دهد همانند بحث مشروبات، رفتار ظاهر، حرکات هنجار شکن، ضرب و شتم مامور باید مورد برخورد قرار گیرد و نباید ما به خاطر حرف‌هایی که در فضای مجازی زده می‌شود کنار بکشیم, من از فرماندهان ناجا و مسئولان ناجا استدعا دارم اقتدار پلیس شکسته نشود، من دست پلیسی که به این نحو برخورد کرد را می‌بوسم و حتما باید به این شیوه برخورد می‌شد.

 بالای 90 درصد مردم این هنجار را پذیرفته‌اند، عفت عمومی را می‌پسندند و خلاف آن موجب ناراحتی‌شان است و نباید ما به خاطر چند شخص معلوم‌الحال موضوع را نادیده بگیریم.

برنامه ریزی دشمن

 به نظر می‌رسد این حرکت با برنامه ریزی دشمن شروع شده باشد و ما از همه مسئولان می خواهیم که قاطعانه در چارچوب قانون  برخورد انجام دهند، کسی که به این نحو اقدامی انجام دهد باید مورد مجازات قرار گیرد، این حرکات حساب شده است ما باید همه با یکدلی و همراهی همدیگر این حرکت مرموز، خائنانه و هنجار شکن و آن چیزی که مورد سوال برنده عفت عمومی است را محکوم و مدیریت کنیم.

نقش بسیج در تامین امنیت محلات را با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با ناجا داشتید تشریح بفرمایید؟

سردار آبنوش: تفاهم نامه چیز جدیدی نیست از زمان‌های دور چه در ناجا و چه در دستگاه قضا وجود داشته است و به عنوان یک بسیجی و شهروند، فرد ناظر و شاهد با یک هماهنگی تفاهم‌نامه نانوشته سال‌ها برگزار بود، اما مستند شد تا یک سند بالا دستی بین مسئولان عالی رتبه بسیج، نیروی انتظامی و دستگاه قضا برقرار شود زیرا اگر در گوشه‌ای شخصی ذهنیتی داشت که در جایی از قانون ما نانوشته است ما از ظرفیت‌ها و استعدادهای مردمی برای ایجاد امنیت بومی استفاده کنیم چون معتقدیم هر جا که مردم پای کار باشند ما توانسته‌ایم عالی‌ترین نتیجه را داشته باشیم.

واگذاری امنیت محله به مردم با محوریت پایگاه بسیج

 ما محله را به خود مردم می‌سپاریم و در محوریت پایگاه بسیج، از صاحب نظران و تاثیرگذاران محله استفاده می‌شود، جوانان و افراد با انگیزه سامان‌دهی می‌شوند و نیروی انتظامی پشتیبان کننده است، قضات دادگاه‌ها نیز پای کار هستند تا در صورت هنجار شکنی شخصی برخورد کنند.

 به بسیجیان توصیه داریم تا هم افزایی و انسجام را حفظ کنید تا بتوان در سایه سار هماهنگی‌ها به صورت عملی دشمن را به بازدارندگی درآورد، زیرا دشمن هر زمان که متوجه شکاف شود آن جا میدان بازی‌اش می‌شود پس لازم است بسیج، نیروی انتظامی و قضات سراسر کشور همه با هم یکی شوند، زیرا ظرفیت بسیار عالی، مردمی و پویا وجود دارد، آثار پای کار بودن دست‌اندرکاران موجب امنیت و آرامش مردم است که در سراسر کشور آن را چشیده‌اند و خواهند چشید.

آیا بسیج در حال حاضر نیز ایست بازرسی دارد؟

سردار آبنوش: ایست و بازرسی از اول تا حال حاضر اقتضائی بود و در هر استان، شهرستان و در برخی بخش‌ها شورای تامین وجود دارد، افراد مسئول اگر تشخیص دهند برای امنیت نقطه‌ای برای چند ساعت، یک مقطع زمان لازم به گشت و کنترل دارد، انجام می‌دهند لذا چیزی تغییر نکرده اگر ایست و بازرسی کم شده علت این است که آن مجموعه‌ها و شرایط منطقه ایمن است و لازم نمی‌بینند و اگر لازم باشد در اولین فرصت بسیج هم آمادگی دارد.

ایست و بازرسی بسیج

یک مقطعی مطرح شد که گشت بسیج جمع شده است اما اعلام می‌کنیم گشت بسیج جمع نشده بلکه چون ضریب امنیت بالا رفته نیازی به ایست و بازرسی نبوده است.

آیا برای رصد فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی بسیج برنامه‌ای دارد؟

سردار آبنوش: این موضوع جز برنامه‌های ذات ما است, اگر امنیت دور می‌شد از بطن جامعه، خانه‌ها و همسایه‌ها اطلاعات زیادی بیرون درج می‌یافت، یکی از دلایل گشت‌ها که امنیت محله محور است این است که اطلاعات به صورت مردمی و بومی انتقال داده می‌شود، توسط دست‌اندرکاران مورد بررسی قرار می‌گیرد و بسیاری از اقدامات برنامه‌ریزی شده دشمن از همین طریق خنثی می‌شود.

اخیرا سپاه یک پهپاد آمریکا را ساقط کرد و امریکا تهدید مقابله به مثل کرد، آیا آمریکا چنین توانایی دارد؟

سردار آبنوش: جواب این سوال در چند روز اخیر داده شد، مردم و بیرونی‌ها به این مسئله رسیدند، خودی‌هایی که در بیرون هستند و دشمنان کاملا این موضوع را می‌دانستند که آمریکا و دشمنان ما طبل تو خالی‌اند، ما یک نگرانی داخلی داشتیم زیرا ایادی دشمن در داخل که متاسفانه یک سری رسانه‌ها را هم در داخل در اختیار دارند در سایه سار این امنیت با استفاده از بیت‌المال به نفع دشمن پارو و قدم می‌زنند تا قایق دشمنان را قدرت ببخشند که قطعا به عنوان یک لکه ننگ بر پیشانی آنها در تاریخ ثبت خواهد شد.

این‌ها دل مردم را خالی کردند که امروز راهی جز ذلت نمانده است و ما باید ذلیل شویم وگرنه جنگ می‌شود، حرف ما نیز این بود که تاریخ بخوانید و از عقلتان هم استفاده کنید، اگر دین ندارید در احادیث، قرآن و سیره انبیا تکلیف ما مشخص است، حداقل با مطالعه تاریخ عقلتان را به کار گیرید تاریخ کجا گفته است یک ملت ذلیل و ضعیف شود خطر رفع می‌شود.

واداده‌های داخلی

اتفاقا هر جا ملتی ضعیف و ذلیل شده دشمن احساس قدرت می‌کند، زمانی دشمن حساب خود را می‌کند که احساس کند طرف مقابل قوی است، ما هیچ موقع نگفته‌ایم که ما جنگ می‌خواهیم و جنگ طلبیم، ما گفتیم باید قوی شویم تا دشمن جرات جنگ نداشته باشد این تفاوت ادبیات ما است.

واداده‌های داخلی متاسفانه با ابزار فریب، دروغ و نیرنگ همواره بلندگویشان در اذهان عمومی صدایش از صدای ما بلندتر بوده است  و عامه جامعه را ترسانده است اما الان آحاد جامعه ما می‌دانند که آن چیزی که می‌تواند جنگ و بلا را دور کند و امنیت را ثبت کند داشتن قدرت است ما با این اقدام ثابت کردیم.

 قوی‌ترین و بزرگ‌ترین سیستم دشمن را سرنگون کردیم، در دنیا در کل 5 تا از این پهپاد ها وجود داشت که دو تا از آنها عملیاتی شده و یکی از آنها را ما مورد هدف قرار دادیم و ساقط کردیم در حالی که آنها مدعی بودند هیچ چیز نمی‌تواند این‌ها را کنترل کند و توانسته بر همه چیز برتری داشته باشد و هیچ سیستم دنبال کننده‌ای توانایی رصد را ندارد اما ما آن را زدیم.

دشمن قدرت را ما را می‌داند

 همین دشمن می‌داند ما الان یک سری تشکیلات و سیستم‌هایی داریم که از آن چه که پهپاد را نشانه گرفته قوی‌تر است، دشمن وقتی می‌داند ما چنین قدرت‌هایی داریم هرگز ریسک نمی‌کند.

لذا این ملت ما و آحاد جامعه ما بدانند که ما اصلا جنگ نخواهیم کرد، دشمن ما بزدل‌تر و گرفتارتر  از این است، وضعیت اقتصادی دنیا از هم پاشیده است، بدهکارترین دولت‌ها اروپایی‌ها و غربی‌ها هستند و دیگر نایی ندارند و در حال فروریختن هستند و شکستن استخوان‌هایشان را همه احساس می‌کنند و نباید به این هیاهو و تبلیغات توجه کرد.

بازدارندگی‌مان کامل است

ما در شرایطی هستیم که بازدارندگی‌مان کامل شده است، برداشت و استنباط ما این است که دشمن چنین خطایی نخواهد کرد و اگر چنین اتفاقی نیز رخ دهد قطعا طرفی که ضربه خواهد دید و شکست خواهد خورد و پشیمان خواهد شد دشمن است و مردم نگران نباشند.

چرا دشمن به تحریم رو آورده و نقش مسئولین چیست؟

سردار آبنوش: دشمن همه کار کرد اما همه آن اقدام‌ها به لطف الهی با درایت حکیمانه رهبر کبیر انقلاب تبدیل به فرصت شد و دشمن از آن راهکارها قطع امید کرد و تنها یک راهکار ماند و آن هم تحریم است.

حالا چرا تحریم؛ چون یک مشت آدم که نمی‌توان بر روی آن اسم گذاشت در داخل کشور شهوت مال، ثروت، شهوت برخورداری از نعمت‌های دنیایی کورشان کرده و اسلام، ایران، شرف دینی و شرف ملی را زیر پا گذاشته‌اند و در راستای خواسته دشمن قدم بر می‌دارند که اگر سیستم اقتصادی که کشور را می‌چرخاند چه در بخش خصوصی و چه بخش دولتی از این‌ها پاکسازی شود با این روند دشمن نیز به مشکل خواهد خورد.

کارشکنی دشمنان درونی

دشمن کاملا مجبور می‌شود واقعیت ما را بپذیرد و تسلیم خواسته‌های ما شود اما الان به این امید دارد، مسئولان امنیتی، قضایی، قانونگذار، مسئولان در مجلس به خاطر خدا به وظیفه قانونی خود عمل کنند و تلاش کنند و این گروه پلید که به جان اقتصاد کشور افتاده را سر جای خود بنشانند و اینها را از فضای اقتصادی کشور پاک سازی کنند، مطمئنا ما در در اولین زمان تحریم‌ها را مدیریت و فشار وارده بر مردم را کم خواهیم کرد زیرا خداوند همه نعمات را به ما عنایت کرده است.

 ما الان با کارشکنی و دشمنان درونی مواجه هستیم که دقیقا دستورات دشمن را در داخل اجرا می‌کنند، وگرنه یک ملتی به اندازه جمعیت خود و بیشتر در داخل کشور گوشت تولید می‌کند و دو برابر آن نیاز هم، با ارز 4200 تومانی وارد می‌کند ولی باز هم ملتی که باید استفاده کنند از ان محروم می‌مانند و عده دیگر بهره‌مند می‌شوند، این‌ها فریاد از سوء مدیریت دارد اما سو مدیریت به معنای بلد نبودن مدیریت نیست بلکه کاملا مدیریت شده است، آدم‌های نفوذی که کاملا سربازان و ‌نیروهای دشمن هستند در داخل مجموعه‌ها حضور دارند، چرا نمی‌خواهند این‌ها را پاک سازی کنند، چرا با این‌ها برخورد نمی‌کنند این سوال بزرگ ما است و انتظار داریم که دیگر به این مسئله برسند و این کار را انجام دهند، البته احساس می‌شود این اقدام نیز در حال انجام است و روشن می‌بینیم که این اتفاق هم خواهد افتاد.

 برجام چه شد؟

سردار آبنوش: خدا می‌داند بدون هیچ سو نیت و قصدی می‌گویم برجام از ابتدا سرنوشتش مشخص بود، چرا چون ما می‌دانیم هیچ وقت دشمنان ما نخواستند با ما دوستی کنند و دوستی نخواهند کرد و ما نباید هیچ وقت به دشمن اعتماد کنیم و این روشن بود اما به دلیل اصرار یک گروه که در جامعه فضایی را ایجاد کرده بودند که دقیقا شبیه فضای «حکمیت» بود.

فضای حکمیت در برجام

فضای حکمیت «زمانی که سپاه امام علی (ع) در جنگ صفین به چند متری خیمه کفر رسید یک عده شرایطی فراهم کردند که حتما باید شرایط تغییر کند و فضا را آن چنان تغییر دادند، مردم در سپاه بودند و توسط شرایط ایجاد شده دشمن دچار تردید شدند، ولی امام علی(ع) با این که کاملا می‌دانست این حرکت به نفع دشمن است اما با این وجود ترجیح به گرفتن تصمیمی گرفت که درست نبود زیرا نمی‌توانست مردم را نادیده بگیرد، به این تصمیم تن داد و فرصت از دست رفت بعد از مدتی که گذشت تازه آن‌ها فهمیدند چه اشتباهی مرتکب شده‌اند و همان عده گفتند چرا امام علی(ع) این تصمیم را با آنکه می‌دانست، گرفت».

الان در برجام نیز همین تکرار می‌شود، گروهی همان روزها همین شرایط را فراهم کردند که آقا مجبور شدند با شرایط خاص آن را قبول کند اما این آقایان همه شروط را نادیده گرفتند و رفتند با دشمن معامله کردند و همه جوره به دشمن اعتماد کردند، میدان دادند و ارزش مردم را با دشمن معامله کردند.

حالا که نتیجه برجام این شد همان گروه تمام خطا، ضعف و اشکالات را آورده‌اند و می‌گویند اگر حضرت آقا می‌دانست چرا قبول کرد, همه مردم ما می‌دانند که داستان چه قدر سخت است.

مردم عزیز من به عنوان یک شهروند، بسیجی، ایرانی و رزمنده که تاریخ را مطالعه کرده‌ام می‌گویم که داستان برجام داستان حکمیت است, در آن شرایط مجبور کردند که چیزی به اسم برجام پذیرفته شود، البته هیچ کدام از شروط رعایت نشد که اگر شروط حضرت آقا رعایت می‌شد دشمن چنین اقدامی نمی‌توانست انجام دهد، این‌ها بد عهدی کردند به عنوان امین ما رفتند و شروط حضرت آقا را نادیده گرفتند و به دشمن اعتماد کردند و کار نتیجه نداد.

این شما هستید که باید با هوشمندی، فهم، تجزیه و تحلیل بالا دوست، دشمن و مظلوم را بشناسید، به لطف خداوند, آقا حکیمانه و بزرگوارانه کشتی بزرگ و ناو بزرگ انقلاب را در این دریای پر تلاطم به آرامی و زیبایی ناخدایی می‌کنند و حتما دشمن را هم سر جای خود می‌نشانند، آقایان دیگر هم اشتباه خود را می‌پذیرند و زیر پرچم ولایت قرار می‌گیرند و تسلیم تدابیر و راهنمایی‌ها و هدایت‌های حضرت آقا قرار می‌گیرند که هم برای خود و هم برای ملت عزیز ایران خوب خواهد بود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:10تیر 1398،کدخبر:2043109،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین