پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: اعلام نکردن کشف آثار تاریخی توسط مجریان ساخت یک پروژه اقامتی در مشهد موجب توقف ساخت این پروژه شد.

شعارسال: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: اعلام نکردن کشف آثار تاریخی توسط مجریان ساخت یک پروژه اقامتی در مشهد موجب توقف ساخت این پروژه شد.

سرهنگ مجید کیانی‌مقدم، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: در پی گود برداری برای ساخت یک هتل در خیابان شهید اندرزگو (خسروی) مشهد تعدادی آثار تاریخی و سردرهای منازل قدیمی با آجرهای چهار گوش کشف شده است که مجریان این پروژه بدون اعلام کشف انجام شده به سازمان میراث فرهنگی گودبرداری خود را ادامه دادند.

وی اضافه کرد: اعلام کشف این آثار از طریق گزارش‌های مردمی به این یگان انجام شد و حضور مأموران یگان حفاظت و بررسی وضعیت موجب شد تا علاوه بر صدور اخطار برای مجریان این پروژه، ادامه ساخت آن تا بررسی کارشناسان باستان شناسی و اعلام نظر آنان متوقف شود.


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در حفاری انجام شده یک هاون قدیمی سنگی و نیز دیوارهای خانه‌های مدفون با آجرهای چهار گوش کشف شده بود.

کیانی افزود: در بررسی‌های اولیه ماموران یگان حفاظت نیز چند تکه سفال در انواع و اشکال مختلف کشف شد که طبق تجربه این بخش از کشفیات نشان از هویت تاریخی قدیمی این محل دارد.

وی با بیان این‌که این پروژه که یک هتل چند ستاره است مشکلات مختلفی برای ادامه کار دارد، ادامه داد: قرار گرفتن در حریم ابلاغی حرم مطهر امام رضا (ع) و نیز قرار داشتن در حریم تاریخی بازار فرش به عنوان یک اثر ملی از جمله مشکلات این پروژه برای ادامه فعالیت است.

سرهنگ کیانی‌مقدم ارائه هر گونه اطلاعات بیشتر در این خصوص را منوط به بررسی کارشناسان باستان شناسی و میراث فرهنگی خراسان رضوی کرد.

صبح امروز نیز در پی گودبرداری برای عملیات ساخت یک واحد اقامتی در خیابان شهید اندرزگو (خسروی) مشهد خبر کشف یک آب انبار قدیمی رسانه‌ای شد که این آب انبار رو‌به‌روی پروژه ساخت هتلی قرار دارد که در این خبر بدان اشاره شد. تاکنون حدود هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی استان خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز ،تاریخ انتشار: 10 تیر1398،کدخبر:20934 ،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین