پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
رضا سلیمان نوری گفت: بخشی از سرای تاریخی عزیزا...اف، قدیمی ترین بازار فعال مشهد از سوی مقام قضائی پلمب شد. این اقدام در راستای ایمنی واحدهای صنفی واقع در این مجموعه و همچنین حفاظت از این اثر ارزنده تاریخی صورت پذیرفته و به تعطیلی 31 مغازه‌ حیاط کوچک(پشتی) این سرا انجامیده است.

شعارسال: رئیس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان از پلمپ حیاط کوچک قدیمی‌ترین بازار مشهد در راستای ایمنی و حفاظت از این اثر تاریخی خبرداد.

رضا سلیمان نوری گفت: بخشی از سرای تاریخی عزیزا...اف، قدیمی ترین بازار فعال مشهد از سوی مقام قضائی پلمب شد. این اقدام در راستای ایمنی واحدهای صنفی واقع در این مجموعه و همچنین حفاظت از این اثر ارزنده تاریخی صورت پذیرفته و به تعطیلی 31 مغازه‌ حیاط کوچک(پشتی) این سرا انجامیده است.

وی افزود: این بنای 140ساله تاکنون رنگ مرمت را به خود ندیده و اکنون یکی از بحرانی‌ترین آثار تاریخی ثبت‌‌ملی شده مشهد محسوب می شود.سرای عزیزا...اف با توجه قدمت آن و خطر بروز حوادثی مانند پلاسکو با توجه به اقلام مورد معامله در این سرا، نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

سلیمان نوری با اشاره به اینکه مقام قضایی، استانداری، میراث‌فرهنگی و شهرداری مشهد در هماهنگی با یکدیگر در احیای این اثر تلاش می‌کنند، اظهار کرد: متولی اصلی احیای این سرا سازمان میراث‌فرهنگی است اما شهرداری مشهد نیز در پروژه سرای عزیزا...اف با این سازمان همکاری خواهد داشت. مرحله اول استحکام‌بخشی این بنا از حیاط کوچک آغاز شده و پس از آن حیاط بزرگ هم استحکام بخشی می شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین مکان مغازه‌های جایگزین برای کسبه این سرا علت اصلی اختلاف بین کاسبان و متولی‌های مرمت بوده که موجب به تعویق افتادن چندباره مرمت سرای عزیز‌ا...اف از 15فروردین امسال تاکنون شده گفت: شهرداری مشهد مکانی موقت برای فعالیت کسبه در نظر گرفته است و از یک ماه پیش از کسبه خواسته شد تا نمایندگانی برای تحویل‌گیری مغازه موقت معرفی و به جابه‌جایی اقدام کنند اما چون تعلل کردند مقام قضایی تصمیم به پلمب این مکان گرفت.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خراسان، طبق برآوردهای میراث‌فرهنگی اجرای این پروژه بین 12 تا 18ماه طول خواهد کشید.

سرای عزیز الله اف در مشهد در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۰۳۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز ، تاریخ انتشار 23 مرداد 98، کد خبر:22044 www.eskannews.com،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
شهرداری مشهد مکانی موقت برای فعالیت کسبه در نظر گرفته است و از یک ماه پیش از کسبه خواسته شد تا نمایندگانی برای تحویل‌گیری مغازه موقت معرفی و به جابه‌جایی اقدام کنند اما چون تعلل کردند مقام قضایی تصمیم به پلمب این مکان گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین