پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۱۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
قراردادهای کارکنان کار معین در شهرداری مشهد تبدیل شد. اما تلاش گردید مزایای کسی کاهش پیدا نکند. در حالیکه در سایر شهرداری های کشور تغییر وضعیت نیروها و کاهش مزایای شغلی باعث بروز اعتراضاتی شده بود.

شعارسال: معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: هزینه-فرصت های سنگین به شهر در فرآیندهای پاسخگویی تحمیل می شود که باید اصلاح گردد.

شهریار آل شیخ با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری، اظهار کرد: ضرورت دارد زمان پاسخگویی به ارباب رجوع و درخواست صدور پروانه پایانکارها کاهش یابد. براساس مطالعه صورت گرفته، اگر فرآیندهای پاسخگویی در شهرداری تا ۵۰ درصد کاهش یابد ، در صدور پروانه بالغ بر ۶۰۰میلیارد تومان و در پایانکار بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی می شود.

وی ادامه داد: در این صورت هزینه- فرصت های تحمیل شده به شهر کاهش می یابد. در این راستا اصلاح و بازنگری فرآیندها در اولویت قرار دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد به شکلگیری نظام منسجم در قرارداد نیروهای انسانی اشاره کرد و گفت: تلاش شده کار به عدالت نزدیک شود. گرچه سامانه منابع انسانی هنوز تکمیل نیست و به نقطه مدنظر در این زمینه نرسیده ایم.

آل شیخ با بیان اینکه ۲۰ درصد کل نیروهای کار معین کشور در شهرداری مشهد مشغول به فعالیت هستند، افزود: قراردادهای کارکنان کار معین در شهرداری مشهد تبدیل شد. اما تلاش گردید مزایای کسی کاهش پیدا نکند. در حالیکه در سایر شهرداری های کشور تغییر وضعیت نیروها و کاهش مزایای شغلی باعث بروز اعتراضاتی شده بود.

وی به شکل گیری نظام اداری استخدامی جدید در شهرداری اشاره کرد و توضیح داد: پیگیر این موضوع در دولت و مجلس هستیم. در صورتی که این مهم محقق شود، شهرداری دارای نظام مستقل اداری-استخدامی میگردد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: این نظام دارای ضوابط مشخص خواهدبود. برای مثال حداقل پرداختی هابر اساس قراردادهای کشوری خواهد بود و بسیاری از مسائل اصلاح می گردد.

آل شیخ به شکل گیری مرکز کارآفرینی در میدان پژوهش اشاره کرد واظهار داشت: مسایل شهری در این مرکز احصا می شود و در این مجموعه ها مسایل طرح شده و به کسب و کار تبدیل می شود تا مسائل شهری را حل و فصل کنند.

وی به اجرای موفق شهرداری الکترونیک در منطقه ۱۲ اشاره کرد و افزود: نحوه پیگیری کار به ارباب رجوع اموزش داده می شود و با اجرای این مهم فرایند پاسخگویی افزایش می یابد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ،تاریخ انتشار: 28 مرداد98،کدخبر:7091278 ،www.news.mashhad.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین