پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
سرای «عزیزالله اف» یکی از سراهای واقع در محله‌های پایین خیابان مشهد است. این سرا در دوران پهلوی اول در سال ۱۳۴۷ هجری قمری توسط حاج غلام‌حسین سالم مشهدی به‌عنوان محلی برای تجارت و صادرات محصولات مختلف پایه‌گذاری شد. این ساختمان تا مدت‌ها میان همه مردم مشهد و مسافرانی که از سایر شهرها به این شهر سفر می‌کردند، بسیار ممتاز و پر رونق بود.

شعارسال: سرای «عزیزالله اف» یکی از سراهای واقع در محله‌های پایین خیابان مشهد است. این سرا در دوران پهلوی اول در سال ۱۳۴۷ هجری قمری توسط حاج غلام‌حسین سالم مشهدی به‌عنوان محلی برای تجارت و صادرات محصولات مختلف پایه‌گذاری شد. این ساختمان تا مدت‌ها میان همه مردم مشهد و مسافرانی که از سایر شهرها به این شهر سفر می‌کردند، بسیار ممتاز و پر رونق بود.
 
سرای «عزیزالله اف» مشهد یکی از تاریخی‌ترین ابنیه‌ بافت اطراف حرم امام رضا (ع) به‌حساب می‌آید.وجه فرهنگی این اثر و این مساله که سرای عزیزالله اف می‌تواند به‌عنوان یک جاذبه گردشگری و معرفی‌کننده‌ هویت تاریخی شهر مشهد حفاظت شود، اهمیت بالایی دارد. همچنین این موضوع که زیبایی‌های معماری آن باید به‌عنوان یک میراث ملی به نمایش درآید، بسیار مهم است.
 
این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. سرای «عزیزالله اف» در یکی از بازارهای معروف شهر مشهد به نام عباس قلی خان شاملو واقع شده بود و در طول سالیان متوالی به‌عنوان محلی پررونق و فعال در زمینه‌ اقتصاد شهر مشهد شناخته می‌شد. این مکان تاریخی سرانجام به محلی برای فروش قالی، گلیم و فرش تبدیل شد. پس از آن هم دیگر عمده فروشان به این مکان راه پیدا کردند. درنتیجه علاوه‌براینکه تنوع اجناس در این سرا زیاد شد، بر شلوغی مکان هم افزوده شد.
 




















 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  ایرنا  ،تاریخ انتشار:  4 دی   1398،کدخبر:  83607381 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین