پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
شهردار تهران با اشاره به ضرورت حمایت شهرداری از توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، راهکاری برای کمک به تولید موتورسیکلت‌های برقی مطرح کرد.

شعار سال: موضوع استفاده و ترویج "موتورسیکلت‌های برقی" چند سالی است که به‌عنوان یکی از گزینه‌های کمک به کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی روی میز کار مسئولان قرار گرفته است اما متاسفانه اجرای آن روند کندی داشته است.

دولت تا به امروز در این زمینه همکاری و حمایت لازم را نداشته و کمک‌های شهرداری تهران نیز مانند پرداخت وام بلاعوض به خریداران موتورهای برقی با توجه به افزایش چند برابری قیمت این موتورسیکلت‌ها طی 2 سال اخیر، پاسخگوی نیاز متقاضیان نبوده است.

پیروز حناچی در پاسخ به این پرسش که برای ترویج موتورسیکلت‌های برقی، شهرداری چه اقدامی مد نظر دارد، اظهار کرد: مشکل اصلی باطری لیتیومی این نوع موتورسیکلت‌ها است؛ باطری باید با قیمت ارزان و راحت در اختیار متقاضیان قرار گیرد که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: یکی از راه‌های کمک به این موضوع می‌تواند به اشتراک‌گذاشتن باطری باشد به این معنی که باطری خالی تحویل بدهید و باطری پر تحویل بگیرید؛ اما این موضوع نیز در دست بررسی است.

شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا شهرداری روی مسئله تولید باطری این موتورسیکلت‌‌ها کار می‌کند، تصریح کرد: خیر، بخش خصوصی در حال بررسی آن است و شهرداری تنها حمایت می‌کند.

حناچی در پاسخ به این سؤال که کمک شهرداری همچنان به‌صورت ارائه وام 2.5 میلیون تومانی است، متذکر شد: حمایت شهرداری به شکل ارائه وام یا اشکال دیگر است؛ به‌عنوان مثال حمایت از کارخانجاتی که قبلا موتور بنزینی تولید می‌کردند و اکنون به تولید موتورهای برقی روی آورده‌اند بنابراین ممکن است از تولید حمایت کنیم تا این نوع موتورها، ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 14تیر 98، کد خبر: 2046998، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
0
وای من که عاشقشم خیلی عالیه ولی خب خیلی ام گرونه کاش ولی همه با دوچرخه یا موتور برقی برن سرکار هم ترافیک نداریم دیگه هم آلودگی نداریم خیلی ام تازه حال میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین