پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عدم توجه به توسعه موتورهای برقی از سوی شهرداری تهران تردد موتورهای دوگانه سوز را خلاف قانون دانست.

شعار سال: محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با امکان توسعه موتورهای برقی در پایتخت گفت: مسائل مربوط به حمل و نقل عمومی، موتور و ماشین برقی مسائل مهمی است که در قانون هوای پاک آمده است.

او افزود: همانگونه که قبلا گفتم معمولا قوانین ما خیلی خوب در مجلس به تصویب می‌رسد و مصوبات خوبی در دولت و شوراهای تخصصی ارائه می‌دهیم اما آنقدر ناهماهنگی در سیستم و در سطح بالا وجود دارد که این مصوبات عمل نمی‌شود.

هاشمی تاکید کرد: واضح است که در تهران باید به سمت برقی کردن موتورها برویم. موتورهای دوگانه سوز مدت‌هاست که ممنوع شده و نباید ساخته شود اما همچنان برخی‌ها مونتاژ می‌کنند.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران در قانون عنوان شده که این موتورها نباید ساخته شود.

هاشمی تصریح کرد: حدود 3 میلیون موتور سیکلت در پایتخت داریم که دو میلیون موتور فعال هستند اما در شهر مسیر درستی برای آن‌ها در نظر نگرفته‌ایم.

او اظهار کرد: تعداد موتورها چند برابر دوچرخه‌هاست. مگر چه میزان دوچرخه در تهران داریم که تا این اندازه وقت می‌گذاریم؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از شهرداری گفت: برای دوچرخه وقت می‌گذاریم و مسیر درست می‌کنیم اما برای موتور وقت نمی‌گذاریم.

هاشمی با بیان اینکه باید دوچرخه‌های تهران برقی شود، افزود: دوچرخه غیر برقی در تهران به دلیل شیب موجود جوابگو نیست و باید دوچرخه‌ها برقی باشد. دوچرخه‌های برقی همان موتورها با توان پائین‌تر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان شد: مسئله موتورها اهمیت خیلی زیادی دارد. این کارها در همه جا دنیا ایجاد شغل می‌کند و به گردش مالی می‌انجامد. اگر این زیر ساخت‌ها را ایجاد کنیم کارخانجات فعال می‌شوند و مردم در این زمینه پول خرج می‌کنند و دولت هم سوبسیدهای لازم را می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه استفاده از دوچرخه‌های برقی به کاهش چشمگیر مصرف سوخت می‌انجامد، گفت: وزارت نفت از این روش کم شدن  در مصرف سوخت می‌تواند استفاده کند و اینها کارهایی است که در کشور خیلی اهمیت داده نمی‌شود و مقامات کشور باید روی این مسائل حساس شوند. این در حالی است که حساسیت‌هایشان روی مسائل دیگر است. حاکمیت باید به این مسائل بپردازد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 19 آذر 98، کد مطلب: 934101: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین