پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۸۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
بیزینس اینسایدر نوشت: مک کینزی بزوس تصمیم گرفته است از ثروتمندترین مرد جهان جدا شود
شعارسال:بیزینس اینسایدر نوشت: مک کینزی بزوس تصمیم گرفته است از ثروتمندترین مرد جهان جدا شود.

 نقل از ایسنا،سرانجام پس از ۲۵ سال زندگی مشترک جف بزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آمازون و مک کینزی بزوس، همسر وی بر سر جدایی از یکدیگر به توافق رسیدند. طبق توافق طرفین جف بزوس ۳۸ میلیارد دلار از سهام در اختیار خود در شرکت آمازون را به مک کینزی واگذار خواهد کرد.

با افزوده شدن سهام‌های جف بزوس به سهام‌های مک کینزی، ثروت وی ۳۸ میلیارد دلار دیگر افزایش خواهد یافت و وی به سومین زن ثروتمند جهان تبدیل خواهد شد. از سوی دیگر مک کینزی نیز متعهد شده است که کلیه سهام خود در شرکت "بلو اورجین" و نیز نشریه واشنگتن پست را به همسرش واگذار کند. مک کینزی اکنون با ۵۰ میلیارد دلار ثروت به سومین زن ثروتمند جهان و دومین زن ثروتمند آمریکا تبدیل خواهد شد.

با وجود واگذاری این مقدار قابل توجه ثروت، جف بزوس کماکان با ۱۲۱ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد جهان باقی خواهد ماند.

جف بزوس ۲۴ سال پیش کار خود را در شرکتی که در زمینه پوشش ریسک فعالیت می‌کرد ترک کرد و به کمک مک کینزی شرکت آمازون را در گاراژ خانه‌اش تأسیس کرد. با این حال تا سال ۱۹۹۷ طول کشید تا سهام آمازون به قیمت ۱۸ دلار در هر سهم عرضه عمومی شود و عملکرد سهام این شرکت چنان موفق بود که بزوس تنها در عرض یک سال موفق شد به جمع ۴۰۰ فرد ثروتمند آمریکا بپیوندد. ارزش هر سهم شرکت آمازون در بورس وال‌استریت تا پایان ماه می ۱۷۷۵.۰۷ دلار بوده است. این زوج ثروتمند دارای چهار فرزند هستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت اقتصاد نیوز ، تاریخ انتشار16 تیر 98، کدخبر: ۲۹۲۹۳۱، www.eghtesadnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین