شعار سال:
وی با بیان اینکه تبلیغات یکی از مهمترین ابزارهای انتقال پیام به شهروندان به حساب میآید، ادامه داد: در همین راستا از صبح روز شنبه به مدت 15 روز بیش از 80 اثر هنری و گرافیکی مرتبط با مفاهیم ترافیکی بر روی بیلبوردهای پایتخت نصب شده است.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه برای تهیه این آثار هنری کارگاهی سه روزه با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار و در آن بیش از 100 متخصص و استاد نقاشی و گرافیک دعوت شد و در نهایت 80 اثر هنری که در آن مفاهیم ترافیکی به زبان هنر و گرافیک ارائه شده بود، برای نصب در بیلبوردهای شهر تهران انتخاب شد.
مرادی با بیان اینکه تخلفاتی همچون عدم رعایت فاصله طولی، عدم استفاده از کلاه ایمنی، دنده عقب در بزرگراه، سرعت و سبقت غیرمجاز و... نقش مهمی در وقوع حوادث رانندگی اعم از جرحی، فوتی و خسارتی در تهران دارند، اظهار کرد: در همین راستا تلاش شد تا عمده مفاهیمی که این آثار ارائه میکنند، مرتبط با همین حوزه باشد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس تهران بزرگ درباره اینکه علاوه بر فضای بیلبوردها این کمپین چطور به فعالیت خود ادامه میدهد، گفت: تلاش کردیم کمپین شهروند قانونمدار نه یک کمپین مقطعی بلکه یک کمپین مردمی باشد که توسط خود شهروندان ادامه بیابد. از این رو برخی از فعالان فضای مجازی با ایجاد «#شهروند_قانونمدار » مفاهیم مرتبط با رانندگی ایمن را با یکدیگر به اشتراک میگذارند. همچنین برنامههای دیگری نیز برای این کمپین پیشبینی شده که برخی از آنها نیازمند اخذ مجوزهای لازم است و برخی دیگر نیز به مرور زمان اجرا خواهند شد.
پلیس چندی پیش نیز با حمایت از کمپین ایجاد شده از سوی جوانی به نام «من#بین خطوط میرانم» به این کمپین پیوسته بود.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار20 تیر 95 ، کد مطلب: : www. isna.ir