پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
امروزه متأسفانه تصادفات رانندگی به صورت قسمتی از زندگی مدرن شهری درآمده است. در این بین، کم نیستند رانندگان بی مبالاتی که پس از وقوع تصادف و به محض اینکه تشخیص دادند وقوع تصادف ناشی از بی احتیاطی و بی دقتی آنان بوده است، از صحنه تصادف می گریزند. اولین نکته پس از قرارگیری در چنین شرایطی این است که ما به عنوان خودروی صدمه دیده در تصادف (و احیاناً غیر مقصر) خونسردی خود را حفظ کرده و هرگز سعی در تعقیب طرف مقابل نداشته باشیم چرا که این تعقیب و گریز وظیفه ما به عنوان شهروند نبوده و می تواند سوانح بیشتری برای ما و دیگران ایجاد نماید.

شعار سالدر تصادفات رانندگی، اگر هر یک از طرفین تصادف به هر علتی از صحنه تصادف گریختند،‌ طرف مقابل تصادف مزبور در وهله اول موظف استتا فوراً مشخصات خودرو شخص متواری را یادداشت نمایند. این اطلاعات در پیگیری دریافت خسارت از شخص خاطی کمک شایانی خواهد نمود. در صورتی که با خودرویی تصادف کردید و خودرو مقابل از صحنه گریخته و شما مشخصات وی را ثبت و ضبط نموده اید، برای شکایت و دریافت خسارت، باید مراحل زیر را طی نمایید:

۱- برداشتن مشخصات وسیله نقلیه خاطی

۲- تماس با پلیس ۱۱۰ در اولین فرصت و اعلام اینکه خودرو مقصر متواری شده است. در صورت متواری شدن خودرو خاطی شما باید مراتب متواری شدن وی را به پلیس ۱۱۰ اعلام نمایید چرا که در این صورت از نزدیک ترین کلانتری نیرو به محل اعزام خواهد شد.

۳- تهیه صورتجلسه از وقوع حادثه با شهادت حاضرین صحنه تصادف در صورت امکان.

۴- دریافت گزارش مأمورین اورژانس ۱۱۵ در صورتی که تصادف منجر به جرح شود.

۵-تسلیم گزارش دریافتی به هیئت حل اختلاف.

۶- سپردن پرونده مزبور به کارشناسان رسمی دادگستری در رشته تصادفات توسطهیئت حل اختلاف.

در صورتی که به هر علتی موفق به ثبت مشخصات خودروی طرف تصادف خود نشدید، باز هم جای نگرانی نیست.طبق ماده ۱۰ قانون بیمه،نظر به اینکه جبران خسارات جانی و مالیوارده به خسارت دیدگان از حوادثی که به علت متواری شدن وسیله نقلیه خاطی از محل و یا شناخته نشدن مسئول حادثه، از صندوق مستقلی به نام صندوق خسارات تأمین می گردد .برای پیگیری دریافت خسارت، شخص متضرر در صحنه تصادف ملزم است تا مراحل فوق الذکر را به انجام رسانده تا کلیه مستندات صحنه تصادف را برای اثبات وقوع تصادف در دست داشته باشد.

لازم به ذکر است که اگر خودرو مقابل شما در تصادف از صحنه گریخته و شما فوراً با پلیس تماس نگرفته اید، پیگیری و اثبات وقوع تصادف بسیار مشکل و ت حدودی ناممکن خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مشاوره و کارشناسی تصادف، تاریخ انتشار 7 اسفند94، کدمطلب: --- ،www.tasadof110.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین