پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۱۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم روز دهیار ضمن تبریک این روز به دهیارانی که خالصانه در راه خدمت به میهن و مردم شریف مناطق روستایی تلاش می کنند، عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران فعالیت شوراهای شهر و روستا و حضور دهیاران در صحنه مدیریت روستاها خواسته مردم بود.
شعارسال:دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم روز دهیار ضمن تبریک این روز به دهیارانی که خالصانه در راه خدمت به میهن و مردم شریف مناطق روستایی تلاش می کنند، عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران فعالیت شوراهای شهر و روستا و حضور دهیاران در صحنه مدیریت روستاها خواسته مردم بود.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل شوراهای روستاها مدیریت مشارکتی بوده است، اظهار کرد: حضور مردم، منتخبین مردم در شورای روستا، منتخب شورا به عنوان دهیار و همچنین بخشدار به عنوان نماینده دولت حلقه مفقوده ارتباط مناطق روستایی با مراکز تصمیم گیری را شکل داده است.

استاندار فارس بیان کرد: این حلقه مشارکتی در مدیریت روستاها باید مسائل و مشکلات و مصائب مردم را انتقال بدهند و پیشنهاداتی بر مبنای توانمندی ها و پتانسیل ها ارائه بدهند و بر همین مبنا در چارچوب مشارکتی موضوع نظارت، اجرا، کنترل و هدایت را در پیش بگیرند.

نماینده عالی دولت در استان فارس عملکرد نهاد شوراها و دهیاری ها را در سال های اخیر قابل دفاع ارزیابی کرد و افزود: ممکن است ایراداتی نیز در این مسیر وجود داشته باشد که باید با برنامه های علمی به رفع آنها بپردازیم و در مسیر توسعه روستاها گام برداریم.

دکتر رحیمی عمده ترین و اصلی ترین اهداف مدیریت ارشد استان را توجه به معیشت، اشتغال و سرمایه گذار دانست و عنوان کرد: تحقق این اهداف در روستاها می تواند زمینه ماندگاری روستاییان و جلوگیری از کهاجرت آنها را فراهم کند هر چند در شرایط کنونی ممکن است ناملایمات طبیعی و تلاطمات اقتصادی زندگی و معاش این افراد را با مشکلاتی مواجه کرده باشد.

وی با بیان اینکه رفع معضل بیکاری نیازمند سرمایه گذاری است است، یادآور شد این سرمایه گذاری از سوی نهادهای پولی و بانکی، تعاونی ها و یا بخش خصوصی تامین می شود که مستلزم ارائه برنامه و طرح های مناسب برای جذب آنها است.

استاندار فارس بیان کرد: در راستای بهره گیری از تجارب و توانمندی های گذشته تلاش کردیم جایگاه کشاورزی استان را با تکیه بر علم و دانش حفظ کنیم.

وی افزود: راه اندازی طرح های آبیاری نوین و همچنین ستاد گلخانه ها از جمله این اقدامات بوده است که توسعه 20 درصدی گلخانه ها را در پی داشت.

وی همچنین بر لزوم توجه به اشتغال خرد و خانگی در روستاها تاکید کرد و با اشاره به اینکه منابع بانکی مناسبی به این امر اختصاص داده شده است، گفت: توسعه مشاغل خانگی همراه با آموزش و حرفه آموزی زمینه ایجاد فرصت های شغلی روستایی را فراهم می کند.

توجه به توانمندی هر روستا مد نظر است استاندار فارس از متولیان مدیریت روستایی خواست به منظور اجرای هر طرح و برنامه ای توانمندی ها و ظرفیت های هر روستا را مد نظر قرار دهند.

دکتر رحیمی با بیان اینکه در کنار عمران وابادی روستاها باید به اشتغال، اقتصاد و سرمایه گذاری توجه شود، تصریح کرد: امروز به رغم وجود زیرساخت های متعدد عمرانی در روستاها شاهد مهاجرت روستائیان هستیم چرا که در گذشته به اقتصاد روستایی کمتر توجه شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا، تاریخ انتشار17 تیر 98، کدخبر: 867630، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
بله اگر اشتغالزایی در روستاها توسعه پیدا کنه مشکلا اقتصادی نداشته باشن چرا مهاجرتت کنن بیان توی دود اخه البته که نبود آب نبود برق نبود گاز ونبود ایمنی و نبود امکانات آموزشی مناسب هم دلایل دیگرش هست ولی دلیل عمده و اصلیش همون بحث اشتغاله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین