پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۹۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تقاضای دانشجویان برای دریافت غذای دانشجویی خبر داد و گفت: با توجه به وقفه صورت گرفته در تأمین اعتبار و مشکلات اقتصادی نگران تأمین اعتبارت لازم در حوزه غذای دانشجویی همزمان با آغاز سال تحصیلی هستیم.
شعارسال: دکتر مجتبی صدیقی با بیان این مطلب به آخرین وضعیت تصمیم گیری وزارت علوم در خصوص تغذیه دانشجویان اشاره و اظهار کرد: هر سال برای تأمین اعتبارات و یارانه غذای دانشجویان با مشکلاتی مواجه می‌شویم در این راستا دانشگاه‌ها همواره تلاش داشتند با کاهش اعتبارات پژوهشی و فرهنگی از محل اعتبارات خود کمبودها را رفع و تقاضاها در حوزه تغذیه دانشجویی را پاسخ دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال ما با مشکلاتی نظیر افزایش قیمت کالا و کمبود اعتبارات در دانشگاه‌ها مواجه شدیم که این امر موجب افزایش معضلات شد اما خوشبختانه با تلاش دانشگاه‌ها و همکاری وزارت جهاد و صمت در تأمین کالاهای مورد نیاز و اختصاص سهمیه در این زمینه، نیازهای تغذیه‌ای نیم سال اول را به گونه‌ای مرتفع کردیم و در تابستان نیز سرویس خاصی به لحاظ تغذیه‌ای نمی‌توانیم به دانشجویان ارائه دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین تاکید کرد: دانشگاه‌ها در فصل تابستان می‌توانند از رستوران‌های مکمل غذا در اختیار دانشجویان قرار بدهند. البته ما هر سال نیز در فصل تابستان غذای دانشجویی نداشتیم و غذاهایی که در طول سال تحصیلی در رستوران‌های سنتی و قدیمی توزیع می‌شد با شروع فصل تابستان قطع می‌شد. چرا که رستوران‌ها نیازمند بازسازی و تنفس هستند تا مجدداً برای آغاز فعالیت در مهر ماه آماده شوند.

صدیقی با بیان اینکه در شروع سال تحصیلی نگران تأمین غذای دانشجویان هستیم، افزود: امیدوار هستیم دستگاه‌های اجرایی کشور در این زمینه کمک کنند. مثلاً یارانه تغذیه مجدداً در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم با شروع سال تحصیلی تزریقی در حوزه اعتبار تغذیه به دانشگاه‌ها داشته باشیم. اما به هر حال امسال به دلیل تأخیرهایی که در تأمین اعتبارات صورت گرفت مطمئناً نگران به وجود آمدن مشکلات هستیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش متقاضیان غذای دانشجویی گفت: این آمار در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. بعضاً در دانشگاه‌های بزرگ این افزایش تقاضا تا ۱۰ درصد ودر دانشگاه‌های شهرستان به دلیل نیازمندی‌های دانشجویان به ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد. بنابراین هر اندازه که مشکلات اقتصادی بیشتر باشد احساس نیاز به غذای دانشجویی بیشتر خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 19 تیر 1398 ، کدخبر: 98041909785 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
یعنی ادم خودش بره گربه رو شکار کنه بپزه بهتره تا اینکه غذای دانشگاه رو بخور از نظر کیفیت که صفره از نظر قیمتی ام دیگه به صرفه دانشجوا نیست واقعا یه فکری باید کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین