پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۳۱۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ۱۲۶ میلیون پرس غذا در ناهار و شام در دانشگاه‌ها توزیع می‌شود و در این زمینه ما حدود ۵۰۰ میلیارد کسری داریم.

شعار سال: مجتبی صدیقی صبح امروز در شصت و چهارمین اجلاس معاونان دانشجویی که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰ هزار متر مربع بر فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه می‌شود، اظهار کرد: کارهای مفیدی در حوزه تربیت بدنی صورت گرفته است. همانندالمپیاد ورزشی که سال گذشته در شیراز برگزار شد. همچنیندانشجویان کشورمان توانستند مقام نهم رقابت‌های دانشجویان جهانرا از آن خود کنند.

وی افزود:در حوزه ورزش به دنبال توسعه فضا‌های ورزشی هستیم. اتاق تندرستی، چمن‌های مصنوعی، زمین کف‌پوش از جمله طرح‌هایی هستند که در سال جاری پیگیری خواهند شد. همچنین در سال جاری ۱۰۰ هزار متر مربع بر فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه مرکز پایش تندرستی برای اصلاح ساختار بدنی دانشجویان راه اندازی شده است،عنوان کرد: امیدواریم مراکز پایش تمامی دانشگاه‌ها تا سال آینده ایجاد شود. در حوزه مشاوره دانشجویی برنامه‌های متنوعی اجرا شد. سه طرح سیمای زندگی دانشجویان تاکنون بررسی شدهو نظرسنجی جدید برای پیشگیری از آسیب‌ها پائیز امسال انجام می‌شود.

صدیقی به تائید مدارک توسط دانشجویان داخل اشاره کرد و گفت: تقاضا برایتائید مدارک توسط دانشجویانداخل افزایش داشته است و این افزایش بیشتر به دلیل تحصیل در خارج از کشور بودهو روند افزایشی داشته است. همچنین با توجه بهشیوه نامه انضباطی جدید، کارگاه آموزشی برای کارشناسان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: حوزه مشاوره دانشجویی را معاونان دانشجویی جدی بگیرند و بودجه مناسبی برای این بخش اختصاص دهند. همچنین سعی ما این است که بورس سال ۹۷ مشابه سال ۹۶ باشد؛ البته امسال با کمبود جدی بودجه مواجه هستیم.

صدیقیادامه داد: همچنیندرخواست دانشجویان برای انتقال و میهمانی کاهش یافتهکه ما امیدواریم بیشتر کاهش یابد. همچنین پذیرش دانشجویان غیر بورسیه و بورسیه خارجی در دستور کار قرار دارد که ما درصدد هستیم پذیرش دانشجویان بورسیه خارجی را کاهش داده و غیر بورسیه را افزایش دهیم.

وی گفت: در سال جدید با جنگ اقتصادی، انتخابات، فضای سیاسی، در دانشگاه‌ها روبرو بوده و واقعیت این است که با محدودیت اعتباری مواجه هستیم. از همین رودر تهیه مواد اولیهبا مشکل مواجه خواهیم شد. پیگیری می‌کنیم که بتوانیم مساعدت‌های سال قبل را داشته و از دانشگاه‌ها نیز حمایت کنیم.

صدیقی در خصوص مشکلات صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: در سال جاری این صندوق کاهش دارایی دارد و اگر حمایت دولت و سرمایه‌گذاری صندوق نباشد، مشکلات بیشتر می‌شود. در بخش تغذیه ۵۰ درصد دانشجویان از فضای دانشگاه استفاده می‌کنند. در برخی از دانشگاه‌ها این آمار به ۸۰-۷۰ درصد می‌رسد. ۱۲۶ میلیون پرس غذا در ناهار و شام توزیع می‌شود و در این زمینه ما حدود۵۰۰ میلیارد کسریداریم که باید توسط سازمان برنامه حل شود و آن را پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مشکلات روان‌شناختی دانشجویان بر اساس نظرسنجی‌هایی که انجام شده، در برخی از بخش‌ها کاهش و در برخی دیگر، افزایش یافته است. در یک نظرسنجی که در سال ۹۷ انجام شده، ۹۲ هزار نفر از دانشجویان شرکت کردند که بر اساس این نظرسنجی، افتخار به ایرانی بودن بسیار خوب است؛ البته استقبال از فرصت مهاجرت برای ادامه تحصیل زیاد است که این قابل توجه بوده و باید فکری برای آن کرد.

صدیقیبا اشاره به وضعیت نشاط و احساس حمایت دانشگاه از دانشجویان، بیان کرد: ۵۸ درصد دانشجویان این احساس را نداشته و احساس حمایت کامل از سوی دانشگاه ندارند. ۸۵ تا ۹۰ درصد دانشجویان در زمینه مسائل دینی و اعتقادی، خوب هستند و در حوزه مذهبی و اعتقادی، مشکل زیادی وجود ندارد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس که در نیمسال اول برگزار می‌شود، گفت: در دانشگاه‌ها تحرکاتی با هدف نشر یأس و حضور کم‌رنگدر انتخابات انجام می‌شود کهباید به این مسائل توجه داشت تا سوءاستفاده‌ از دانشگاه و دانشجو نشود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی : محدودیت بودجه گریبان گیر دانشگاه شده است

در ادامه این همایش، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطباییدر شصت و چهارمین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: محدودیت‌هایی شدیدی در حوزه منابع مالی و ارائه خدمات دانشجویی در دانشگاه‌ها مواجه هستیم. علاوه بر این در حوزه خوابگاه‌ها و اسکان دانشجویان نیز در دانشگاه‌ها مشکلات زیادی وجود دارد و اگر بخواهیم این روند را ادامه دهیم مطمئنا به مشکلات شدیدی بر خواهیم خورد.

وی با تأکید بر اینکه عدد و ارقام نشان می‌دهد که به بن بست کامل برخواهیمخورد، افزود: باید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فکری برای این مشکلات دانشگاه‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید داشته باشد.تخصیص منابع دانشگاه‌ها نیز تاکنون مناسب نبوده و امیدواریم تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از منابع دانشگاه‌ها را اختصاص دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 10 شهریور 98، کد مطلب: 413433: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین