پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۰۷۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۳
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: همه وام‌های دانشجویی از 25 تا 500 درصد افزایش داشته است.

شعارسال: ذوالفقار یزدان مهررئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: با هم افزایی دولت و مجلس روند پرداخت وام‌ها سیر صعودی داشته است.

وی گفت: به طور کلی در سال 93 مبلغ 183 میلیارد تومان انواع وام‌های دانشجویی پرداخت شده بود و این رقم در سال 96 به 417 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری افزود: امسال مجموع اعتبارات عمومی و خصوصی به 673 میلیارد تومان رسیده که با هم افزایی بانک‌ها برای افزایش خدمات رسانی بوده است.

وی به افزایش ظرفیت سراهای دانشجویی اشاره کرد و گفت: امسال در مجموع حدود هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات و یارانه به دانشگاه‌ها و دانشجویان پرداخت کرده ایم که یک جهش محسوس و ویژه‌ای شکل گرفته است.

یزدان مهر به میزان افزایش وام ضروری دانشجویان اشاره کرد و افزود: وام ضروری دانشجویان به دو بخش عادی و وام دکتری تقسیم می‌شود که پارسال 44 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است و امسال به 65 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده یعنی 47 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به وام ویژه دکتری اشاره کرد و گفت: میزان وام ویژه دکتری و وام ضروری پارسال 165 میلیارد تومان بوده و امسال به 220 میلیون تومان رسیده است.

یزدان مهر درباره وام تحصیلی دانشجویان نیز افزود: پارسال میزان وام تحصیلی 134 میلیارد تومان بوده و امسال به 165 میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه به وام ازدواج دانشجویان اشاره کرد و گفت: وام ازدواج که یکی از وام‌های پرطرفدار محسوب می‌شود، به طوری که پارسال مبلغ 11 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده و امسال به 19 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است.

یزدان مهر با اشاره به دغدغه دانشجویان و مسؤولان درباره تخصیص وام شهریه افزود: با وجود آنکه تخصیص وام شهریه پارسال صفر بود، اما از محل درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم 73 میلیارد تومان پرداخت شد که خوشبختانه امسال با همکاری دولت شاهد تخصص 145 میلیارد و 600 میلیون تومانی بوده ایم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به وام عتبات دانشجویان اشاره کرد و گفت: در سال 96 میزان وام عتبات دانشجویان به طور کلی 3 میلیارد تومان بوده که امسال به 6 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه درباره وام تغذیه دانشجویان افزود: پارسال کل مبلغ وام تغذیه دانشجویان 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که امسال به 10 میلیارد تومان رسیده است.

یزدان مهر به وام یارانه غذای دانشجویی اشاره کرد و گفت: پارسال میزان وام یارانه غذایی دانشجویان 31 میلیارد و 700 میلیون تومان بود که امسال به 48 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه به میزان وام ودیعه مسکن و کمک رهن دانشجویی اشاره کرد و افزود: پارسال میزان وام ودیعه مسکن و کمک رهن دانشجویی 46 میلیارد و 100 میلیون تومان بود که امسال آمادگی پرداخت 52 میلیارد و 200 میلیون تومان وجود دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان درباره افزایش همه وام‌های دانشجویی گفت: همه وام‌های دانشجویی از 25 درصد تا 500 درصد افزایش داشته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1397، کد خبر: 191063، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
باید تو این وضعیت گرونی خیلی هم بیشتر از این ها وام بدن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
خوب مگه وام دانشجویی کلاچقد بود که 25 درصد افزایش چقد بشه
400هزار تومان چیه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
دیگه وقتی دلار توی یه شب دو برابر میشه چه انتظاری دارید از داتشجوی بدبختی که میخواد مثلا یه لپتاپ بگیره
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین