پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بالغ بر 30 هزار کیلومتر مربع با ذخیره اکتشافی 2.5 میلیارد تن زغال سنگ کک شو و زغال‌سنگ حرارتی در 4 ناحیه پروده، نایبند، مزینو و آبدوغی یکی از بزرگترین ناحیه‌های زغالی در خاورمیانه است که از سال 1357 عملیات شناسایی و اکتشافی آن انجام شده و اکنون نیز ادامه دارد.

شعارسال: معدن پروده طبس در 75 کيلومتري جنوب این شهرستان قرار دارد و منطقه مورد مطالعه به لحاظ جايگاه زمين شناسي است.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بالغ بر 30 هزار کیلومتر مربع با ذخیره اکتشافی 2.5 میلیارد تن زغال سنگ کک شو و زغال‌سنگ حرارتی در 4 ناحیه پروده، نایبند، مزینو و آبدوغی یکی از بزرگترین ناحیه‌های زغالی در خاورمیانه است که از سال 1357 عملیات شناسایی و اکتشافی آن انجام شده و اکنون نیز ادامه دارد.

با توجه به بررسی‌های انجام شده و به منظور تامین زغال‌سنگ کک شو صنعت فولاد ایران، ناحیه پروده با وسعت 1200کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی 1.1 میلیارد تن به عنوان بزرگترین حوضه زغال‌سنگ" کک شو" ایران معرفی و از سال 1371 مطالعات امکان پذیری برای استخراج تمام مکانیزه آن آغاز شد و در قالب فاز یک با ظرفیت تولید 1.5 میلیون تن زغال‌سنگ خام در سال که شامل 750 هزار تن کنسانتره است از پروده یک و فاز 2 با تولید 750 هزارتن زغال‌سنگ خام که 450 هزارتن آن کنسانتره است و همچنین از معدن پروده 4 تولید 2.4 میلیون تن زغالسنگ خام در سال شامل 1.2 میلیون تن کنسانتره، طراحی معدنی شد.

معادن پروده طبس به جدیدترین تجهیزات استخراجی روز دنیا مجهز است

عملیات اجرا و تجهیز معدن پروده طبس در سال 1382 آغاز شد و در این معادن از جدیدترین تجهیزات استخراجی روز دنیا استفاده شده که پس از نصب تجهیزات، آموزش و بکارگیری نیروی انسانی در سال 1387 توسط رییس جمهور وقت این معدن افتتاح شد.

کنسانتره حاصل از فرآوری زغال‌سنگ خام در کارخانه زغالشویی، توسط خطوط ریلی و جاده ای به کارخانه‌های کک‌سازی اصفهان و زرند کرمان حمل می‌شود.

کارخانه زغال‌شویی

کارخانه زغال‌شویی نیز در جوار معدن و با ظرفیت 300 تن در ساعت در مساحت 5620 مترمربع احداث و همزمان با معدن توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

معدن پروده طبس ضامن توسعه فولاد کشور

با توجه به مصرف روزافزون کک و برنامه‌های توسعه صنایع فولاد سازی کشور، سالانه مقدار قابل توجهی زغال‌سنگ و کک از خارج وارد کشور می‌شود که در نتیجه هزینه‌های ارزی قابل ملاحظه‌ای را در بر می‌گیرد که بهره برداری از این ذخایر داخلی خودکفایی، صرفه جویی ارزی، توسعه اجتماعی و اقتصادی و اشتغال‌زایی را به دنبال خواهد داشت.

معدن پروده طبس با ذخایر خود تضمین کننده توسعه فولاد کشور در راستای تحقق سند چشم انداز 20 ساله ایران خواهد بود.

بزرگترین معادن زغال‌سنگ خاورمیانه در طبس وجود دارد

رمضان کریتی ثانی مدیر عامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه بزرگترین معادن زغال‌سنگ خاورمیانه در طبس وجود دارد، سال آینده را اوجگیری بهره برداری از معادن پروده طبس عنوان کرد.

وی افزود: زغال‌سنگ پروده طبس یک شرکت دولتی است که هرساله 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنیم.

98 درصد نیروهای شاغل در زغال‌سنگ پروده طبس بومی هستند

وی با بیان اینکه 98 درصد نیروهای شاغل در زغال‌سنگ پروده طبس بومی هستند، گفت:1092 نفر استخدام این شرکت هستند و 385 نفر نیز در بخش‌های پیمانکاری پروده مشغول به کار هستند.

مدیر عامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس ادامه داد: در ماه 20 میلیارد ریال حقوق پرسنل است و زغال شرکت‌های خصوصی را خریداری می‌کنیم.

کریتی گفت: در 10 ماه امسال زغال استخراج شده 390 هزار تن بوده که نسبت به سال قبل 90 هزارتن رشد داشته است.

زغال‌سنگ طبس جایگزین زغالسنگ وارداتی شده است

وی با بیان اینکه زغال‌سنگ طبس جایگزین زغال‌سنگ وارداتی شده است، گفت: در حال حاضر صادرات زغال نداریم و مصرف کننده این محصول هستیم.

کریتی ثانی گفت: زغال‌سنگ طبس به کارخانه‌های کک سازی اصفهان و زرند کرمان حمل می‌شود.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس مهمترین چالش مدیریتی را تحریم‌ها دانست و یادآور شد: ما توانستیم تحریم‌ها را دور زده و بسیاری از تجهیزاتی را که لازم داشتیم در داخل تولید کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 5 بهمن 1392 ، کدخبر:13803 www.birjand.isna.ir،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
معدنی با تجهیزات عالی که می توانه بسیار موثر باشه در اقتصاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین