پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۹۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
استقلال در حالی پاتوسی را از دست داد که مدیران این باشگاه بارها اعلام کرده بودند که مقدمات ماندن این بازیکن را در استقلال فراهم کردند.
شعار سال:استقلال در حالی پاتوسی را از دست داد که مدیران این باشگاه بارها اعلام کرده بودند که مقدمات ماندن این بازیکن را در استقلال فراهم کردند.
ماجرای پاتوسی و استقلال
هواداران استقلال در فصول اخیر شاهد تغییرات زیادی در تیم‌شان بودند تا تقریباً یک نیم فصل لیگ برتر را به خاطر عدم ثبات و هماهنگی از دست بدهند و در نهایت دست استقلال هم از جام قهرمانی کوتاه بماند. این اتفاق در دو فصل اخیر به اوج خود رسیده و تقریباً ۳۰ بازیکن، این تیم را ترک کردند؛ بازیکنانی که در بین آن‌ها، نام تیام، امید ابراهیمی، امید نورافکن، سید مجید حسینی، سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری و روزبه چشمی به چشم می‌خورد که هر کدام ستاره‌های استقلال بودند. این اتفاق باعث شده که هواداران استقلال از "تجربه کردن تجربه‌ها" کلافه شوند و انتقادات زیادی نسبت به مدیران باشگاهشان به خاطر تکرار اشتباهات گذشته بکنند.

آخرین مورد مشابهی که برای استقلال رخ داد، خروج آیاندا پاتوسی – بهترین بازیکن نیم فصل دوم لیگ برتر – از استقلال بود؛ اتفاقی که برای هواداران این تیم به خاطر وعده‌های مدیرانشان در مورد حفظ این بازیکن، دور از انتظار بود و باعث عصبانیت آن‌ها شد. البته مقصد قطعی پاتوسی هنوز مشخص نیست اما این بازیکن به احتمال خیلی زیاد به بنی‌یاس امارات که تحت هدایت وینفرد شفر، سرمربی فصل گذشته استقلال است، بپیوندد. حال به بهانه این اتفاق به برخی نکات اشاره می‌کنیم که توجه به آن در ماجرای پاتوسی و استقلال بدون لطف نیست.

آیا شفر، پاتوسی را نمی‌خواست؟

نخواستن پاتوسی، اولین بار از سوی علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال – که مسئول مذاکره با پاتوسی برای ماندن در استقلال هم بود – روی خط زنده تلوزیون مطرح شد. البته او در کنار نام پاتوسی، نام ایسما و منشا را به عنوان بازیکنانی که شفر خواهان آن‌ها نبوده، آورد در حالی که بعدها ویدئویی از صحبت‌های خطیر در میان هواداران استقلال منتشر شد که او مدعی شد، منشا با نظر مستقیم شفر به استقلال آمده است. در هر صورت باوجود تناقض‌هایی که در صحبت‌های خطیر درباره این موضوع وجود دارد، او کسی است که اولین بار نخواستن پاتوسی را مطرح کرد اما آیا شفر خواهان پاتوسی نبوده است؟

شفر نخستین بار در تاریخ ۱۴ بهمن، پس از اولین حضور پاتوسی در تمرین استقلال، درباره او صحبت کرد. سرمربی وقت استقلال در اظهاراتی که داشت می‌گوید که فیلم بازی‌های این بازیکن را دیده و عملکرد او را بررسی کرده است. شفر در ادامه ابراز امیدواری کرد که پاتوسی هرچه زودتر با شرایط ایران تطبیق پیدا کند. همچنین در تصاویری هم که از اولین حضور پاتوسی در تمرین استقلال منتشر شد، سرمربی وقت استقلال برخورد گرمی با بازیکن جدید تیمش داشته است.
ماجرای پاتوسی و استقلال
تصویر اولین حضور پاتوسی در تمرین استقلال

نقل قول دیگر هم وجود دارد که به واسطه آن می‌توان نتیجه گرفت، شفر روی پاتوسی حساب کرده بوده که در نشست خبری نخستین بازی نیم فصل دوم استقلال (دیدار با پیکان در تاریخ ۱۶ بهمن) وجود دارد. سرمربی وقت آبی‌های پایتخت در این نشست خبری درباره پاتوسی گفت: پاتوسی بازیکن بسیار خوبی است. زمانی که در اردوی نیم فصل بودیم همراه با اعضای کادرفنی، بازی‌های او را دیدیم. او بازیکن خوبی است اما هنوز شرایطش برای بازی کردن مشخص نیست. (کارت بازی پاتوسی در آن برهه زمانی به خاطر ابهاماتی که درباره تاریخ نقل و انتقال او وجود داشت، صادر نشده بود.)

نقل قول‌های فوق و همچنین صحبت‌های دیگری که شفر پیش از بازی‌های بعدی استقلال انجام داده، حداقل نشانی از نخواستن پاتوسی ندارد؛ ضمن اینکه شفر هیچگاه، حتی تلویحی هم صحبتی مبنی بر این موضوع نداشته است.

با این اوصاف مطرح کردن دوباره این موضوع و نتیجه‌گیری اینکه شفر تنها برای تضعیف و انتقام از استقلال، اقدام به جذب پاتوسی کرده، دور از ذهن است.

نوع قرارداد پاتوسی به چه شکل بود؟

پاتوسی با قراردادی قرضی با بند خرید دو ساله (لیگ نوزدهم و بیستم) به استقلال پیوست. قرارداد او به این صورت بود که اگر آبی‌های پایتخت در پایان لیگ هجدهم خواهان او بودند، می‌توانستند با پرداخت مبلغ رضایت‌نامه به باشگاه کیپ‌تاون آفریقای جنوبی تا تاریخ ۹ تیر ۹۸، بند خرید دائمی او را فعال کنند.

با این حال امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال پس از جلسه هیات مدیره باشگاه در تاریخ ۲۶ فروردین به خبرنگاران اعلام کرد که قرارداد پاتوسی ۱.۵ ساله و تا پایان لیگ نوزدهم است. البته دو روز بعد، خطیر در توضیح صحبت‌های فتحی اظهار کرد: قرارداد پاتوسی بند خرید دائم دارد. آن مبلغ تامین شده است و با پرداخت آن مبلغ می‌توانیم قرارداد او را دائمی کنیم و تا دو سال دیگر او را داشته باشیم.

اما در نهایت حتی صحبت‌های معاون باشگاه هم تحقق نیافت و درحالی که خبر از تامین منابع مالی برای حفظ پاتوسی داده بود، هیچ پولی به حساب باشگاه کیپ‌تاون در تاریخ مقرر واریز نشد تا پاتوسی رفتنی شود. در این بین مدیرعامل کیپ‌تاون از موضوع عجیبی پرده‌برداری کرد؛ نامه‌ای که مدیران استقلال به این باشگاه کشور آفریقای جنوبی ارسال کردند و در آن اعلام کردند که خواهان پاتوسی نیستند! البته هنوز مدیران استقلال راجع به این ادعای مدیرعامل کیپ‌تاون توضیحی ندادند.

در پایان باید اشاره کرد که ممکن است مدیران استقلال بتوانند پس از آوردن آندره‌آ استراماچونی و شیخ دیاباته، جانشینی هم برای پاتوسی پیدا کنند اما باید توجه کرد که ثبات مهم‌ترین عامل موفقیت یک تیم است؛ ویژگی‌ای که پرسپولیس در سه سال گذشته از آن بهره برد و توانست سه عنوان قهرمانی کسب کند.

قطعاً بازیکنان دیگری با کیفیت پاتوسی وجود دارند اما مشکل اصلی استقلال در فصول گذشته، عدم ثبات در میان افراد کادرفنی و بازیکنان این تیم بوده است. در این چند فصل به خصوص دو فصل اخیر، هر وقت استقلال آماده ثمر دادن بوده، به یک باره یا اعضای کادرفنی تغییر کردند و یا ستارگان این تیم جدا شدند تا هواداران استقلال باز هم شاهد ناکامی تیم‌شان باشند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:21تیر1398،کدخبر:98042110748،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
این جذب های ناموفق باعث میشه باشگاه دچار مشکل بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین