پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید اینکه دستگاه‌های متولی آب ۴۸ ساعت مهلت دارند برای افزایش آبرسانی به روستاهای استان گفت: باید در راستای تأمین آب مورد نیاز روستائیان به لحاظ کمیت و کیفیت تلاش شود.
شعار سال : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید اینکه دستگاه‌های متولی آب ۴۸ ساعت مهلت دارند برای افزایش آبرسانی به روستاهای استان گفت: باید در راستای تأمین آب مورد نیاز روستائیان به لحاظ کمیت و کیفیت تلاش شود.
مهلت ۴۸ ساعته ‌معاون استاندار برای حل مشکلات آبرسانی سیار‌ خراسان جنوبی
 استاندار خراسان جنوبی ‌شب گذشته ‌در شورای حفاطت آب ضمن گلایه از مسئولان اظهار داشت: مسئولان تا پایان هفته فرصت دارند تا مشکل روستاهایی که آب آنها روزانه قطع و یا با تانکر آبرسانی می‌شوند را رفع کنند.

معتمدیان ضمن انتقاد از مسئولان حوزه آب گفت: با توجه به تشدید گرمای هوا و نیاز بیشتر مردم در مناطق روستایی باید روند آبرسانی در این مناطق تسریع شود و تا آخر هفته باید مشکل تامین آب مردم روستاها با همکاری فرمانداری‌ها برطرف شود.

حال امروز در شورای مدیریت بحران استان این بار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی مشکلات آبرسانی سیار را مطرح کرد و مهلت 48 ساعته برای رفع این مشکل را صادر کرد.

میرجعفریان ظهر امروز در نشست شورای مدیریت بحران استان گفت: گرمای شدید هوا در تابستان، نیاز روستائیان و عشایر فاقد شبکه آبرسانی را به آب شرب افزایش داده که دستگاه‌ها باید این شرایط را مدیریت کنند تا مشکل به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب روستائیان و عشایر باید اولویت همه دستگاه‌ها به ویژه فرمانداران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باشد افزود: همه دستگاه‌ها از ظرفیت و ماشین آلات خود برای آبرسانی سیار به روستاها استفاده کنند و هر چه در توانشان است را به کار گیرند تا مردم در فصل گرم تابستان کمتر دغدغه آب شرب را داشته باشند.

اعتبارات استانی برای تامین آب شرب مورد نیاز روستاها کافی نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات استانی برای تامین آب شرب مورد نیاز روستاها کافی نیست افزود: مسئولان باید پیگیر جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه‌ها باشند تا مجتمع‌های آبرسانی تکمیل شوند.

میرجعفریان گفت: باید در راستای تأمین آب مورد نیاز روستائیان به لحاظ کمیت و کیفیت تلاش کرده تا آب با کیفیت در دسترشان قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی متولی باید در سطح ملی حساسیت را ایجاد و پیگیری‌های لازم را انجام دهند و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز باید به دنبال حل ریشه‌ای مسائل اعتباری باشد.

مسئولان از ظرفیت ملی نهایت استفاده را ببرند

وی بیان کرد: اگر قرار است مجتمع‌های روستایی تکمیل شود باید منابع لحاظ شود و دستگاه‌ها از ظرفیت ملی نهایت استفاده را ببرند که طی دیدار استاندار با مسئولان آبفای کشور در بحث مجتمع‌های آبرسانی تفاهم‌های خوبی حاصل و مصوبات مذکور ابلاغ شد و باید توسط آبفای شهری و روستایی و آب منطقه‌ای استان دنبال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را به‌کار گیریم که مردم در روستاها با بی‌آبی مواجه نشوند تصریح کرد: از مهم‌ترین نیازهای اساسی مردم و مسئولان تأمین آب شرب، کشاورزی و قنوات است که به طور جد مدنظر مسئولان قرار گرفته است.

میرجعفریان با گلایه از عدم حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان در این جلسه بیان کرد: متأسفانه واجبات (آب شرب روستایی) را رها کرده و به‌دنبال مستحبات هستیم در شرایطی که مدیران باید در کنار هم باشند در مأموریت به‌سر می‌برند و اگر به‌دنبال اعتبارات می‌بودیم زودتر از این مشکلات حل می‌شد.

پیگیری اعتبارات باید در زمان خودش انجام شود

وی عنوان کرد: اعتبارات را باید در وقت و زمان خودش پیگیری کرد نه اینکه اکنون با بحران جدی آب روبرو باشیم اما مسئول مربوطه در تهران به سر ببرد مگر تهران می‌خواهد معجزه کند؟ پیگیری اعتبارات باید در زمان خودش باشد!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها از ظرفیت و ماشین‌آلات‌شان برای آبرسانی سیار به روستاها استفاده کنند و به دستگاه‌های متولی آب استان 48 ساعت مهلت داده می‌شود برای افزایش آبرسانی سیار به روستاها اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه فرمانداران باید در شرایط خاص از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند عنوان کرد: باید در صورت نیاز از هر ظرفیتی برای آبرسانی به روستائیان استفاده شود و تنها به کف تعیین‌شده اکتفا نشود و تا هر چه می‌توانیم دغدغه آب شرب روستائیان را مرتفع کنیم.

ضرورت افزایش سهمیه آب روستائیان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به مسئله آبرسانی به روستاها و سهمیه 50 لیتری هر خانوار تبیین کرد: باید حداقل‌ها را ارتقاء دهید و در نقاطی که با توجه به موقعیت جغرافیایی تنش آبی زیادی دارند سهمیه را تا دو برابر افزایش دهید.

وی اظهار داشت: اینکه همیشه بگوییم اعتبارات تأمین نشده مشکل را حل نمی‌کند باید جهت پیشبرد امور تقسیم کار کرده و دستگاه‌های مرتبط از منابعی که در اختیار دارند استفاده کنند تا مشکلات مرتفع شود.

میرجعفریان متذکر شد: سازمان برنامه و بودجه نیز باید پیگیر این مهم باشد و اولویت‌ها را در نظر بگیرد و استانداری نیز هرگونه هماهنگی که نیاز باشد را انجام خواهد داد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:25تیر1398،کدخبر:2055662،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین