پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی و کارشناسان نوشت، خروج نیروهای امارات از یمن یک پیچیدگی جدیدی در ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان ایجاد خواهد کرد و نگرانی‌ برای واشنگتن و ریاض از اینکه این اقدام امارات به منزله یک پیروزی برای انصارالله باشد، ایجاد می‌کند.

شعارسال: روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی و کارشناسان نوشت، خروج نیروهای امارات از یمن یک پیچیدگی جدیدی در ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان ایجاد خواهد کرد و نگرانی‌ برای واشنگتن و ریاض از اینکه این اقدام امارات به منزله یک پیروزی برای انصارالله باشد، ایجاد می‌کند.

این روزنامه آمریکایی نوشت، روشن نیست که عربستان یا ائتلاف نظامی عربی چگونه به این اقدام امارات پاسخ خواهد داد، به ویژه اینکه ابوظبی از مهمترین همپیمانان ریاض در ائتلاف عربی بود، چراکه در حملات هوایی علیه یمن مشارکت داشت، به جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی می‌پرداخت و برخی عملیات نظامی را اجرایی می‌کرد و حمایت‌های حیاتی به نیروهای دولت مستعفی یمن در جنگ با انصارالله ارائه می‌داد.

به نوشته این روزنامه اختلافات موجود میان عربستان و امارات پیرامون استراتژی که باید در یمن در پیش بگیرند، شکاف‌هایی در میان این همپیمان ایجاد کرد.

وال استریت ژورنال به نقل از یک کارشناس غربی در امور یمن نوشت: مطمئناً این اقدام امارات پیچیدگی جدیدی را به دنبال خواهد داشت و آشکارا بیانگر برخی دودستگی‌ها میان بعضی طرف‌های ضد انصارالله است. همچنین به این مسئله اشاره دارد که امارات می‌خواهد بر روی دیپلماسی تمرکز کرده و خود را از جنگی که مخالفت‌های گسترده‌ای را علیه این کشور به دنبال داشته است، بیرون بکشد.

این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی و کسانی که در جریان برنامه خروج امارات از یمن قرار دارند، نوشت: ابوظبی به خاطر حملات نظامی خود به یمن از سوی کنگره آمریکا مخالفت روزافزونی را احساس کرده و از این مسئله هراس دارد که در صورت دستور ترامپ برای اجرای حمله نظامی به ایران، جزء نخستین اهداف این کشور در واکنش به اقدام آمریکا باشد.

وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان اماراتی نوشت، آنها نمی‌توانند در خصوص خروج کشورشان از یمن اظهار نظر کنند. همچنین مسئولان سعودی نیز در این باره قادر به اظهار نظر نیستند. این روزنامه در ادامه نوشت: امارات تمایل دارد در یمن بر روی مبارزه با تشکیلات القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تندرو متمرکز شود.

مسئولان آمریکایی به این روزنامه گفتند، این اقدام امارات نگرانی‌های شرکای ابوظبی در واشنگتن و ریاض را برانگیخته است، چراکه ممکن است خروج امارات را یک پیروزی برای انصارالله و هم پیمانان آن تلقی کنند.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع دیپلماتیک غربی اعلام کرده بود، امارات -عضو اصلی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن- به دلیل تهدیدهای امنیتی ناشی از افزایش تنش میان آمریکا و ایران، شروع به کاهش نیروهای نظامی خود در یمن کرده است. دو تن از دیپلمات‌ها به این خبرگزاری گفتند: امارات برخی از نیروهای خود را از بندر عدن و ساحل غربی دریای سرخ خارج کرده است.

تعداد نیروهای اماراتی در یمن کاملاً مشخص نیست اما یکی از منابع دیپلمات تاکید کرد: امارات طی سه هفته اخیر بسیاری از نیروهای خود را از یمن خارج کرده است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:12  تیر 1398 ، کدخبر: 98041206494،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین